• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Lite ambivalent idag.
SBDX014 eller SBGX115

image.jpeg
image.jpeg

SBGX115

De dÀr Àr mer en effekt av JPG-algoritmens destruktiva kompressionsformat Àn copy paste, tror jag. Den lÄga kvalitén pÄ bilden kan bero pÄ att originalet var litet och har blivit förstorat.

Men visst kan det vara lögn och ont uppsÄt ÀndÄ
Precis, tror originalet kommer frÄn en presentation Seiko gjort för handlare dvs typ klipp och klistra PowerPoint. Tror detta Àr safe.

Hej Seikokompisar

Frugan har Àntligen utryckt en behovsbaserad önskan att bÀra klocka! Automatisk Àr inte ett alternativ. Hon skulle inte uppskatta att behöva stÀlla den nÀr gÄngreserven tagit slut. Jag har spanat lite och tycker att sut161p1 ser grym ut. NÄgon som hÄllit i en? Hur Àr det med Seiko Solar? Funkar det i vÄrt kalla och mörka land... ;-)

Vad har ni för Seiko-favoriter pÄ damsidan? Frun har smala handleder och tycker om smÄ saker

Och eftersom bilder Àr roliga kommer hÀr en snodd frÄn nÀtet:

img59944781.jpg

SÄg det inte pÄ de första bilderna men det verkar som att de fÀrgmatchat minutvisaren med inlÀgget. Min spontana reaktion Àr tummen ned. Men kan ju förÀndras. Tror inte det Àr fejk förövrigt.
vuZKtrh.jpg
Tycker oxÄ det verkar sjukt fult med den blÄa och röda minutvisaren, helt klart en miss. Jag hoppas dock pÄ att bilderna Àr riktiga, Àven om jag kommer sitta still i bÄten och njuta av min gamla, mögliga och otÀta 7040 :)

SÄg det inte pÄ de första bilderna men det verkar som att de fÀrgmatchat minutvisaren med inlÀgget. Min spontana reaktion Àr tummen ned. Men kan ju förÀndras. Tror inte det Àr fejk förövrigt.
vuZKtrh.jpg
De andra Àr ju J-versioner, dessa Àr K-versioner. Inte ovanligt att SEIKO slÀpper olika detaljer pÄ olika marknader. Minutvisaren kan man ju alltid byta om man inte gillar den. 4R36 kan ta delar direkt frÄn 7s26-modeller. Med andra ord, köp en skx-visare sÄ Àr det löst.

De andra Àr ju J-versioner, dessa Àr K-versioner. Inte ovanligt att SEIKO slÀpper olika detaljer pÄ olika marknader. Minutvisaren kan man ju alltid byta om man inte gillar den. 4R36 kan ta delar direkt frÄn 7s26-modeller. Med andra ord, köp en skx-visare sÄ Àr det löst.
Hoppas J versionerna skippar matchade visare. Inte mkt för att byta visare eller andra delar. Som att rita en egen mustach pÄ en Zorn tavla. Gillar modellerna ÀndÄ och kommer garanterat att ta en eller fler, matchade visare eller ej.

Tillbaka
Topp