Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Aha, dÄ har jag lÀr mig ngt nytt. Jag gillar guldet men trodde att gilt var lackad (icke matt) tavla.En riktig gilt-tavla Àr det ju sÄklart inte om det Àr vad du syftar pÄ, dÀremot ser man ju tydligt pÄ bÄde inlÀgg, visare och taveltext att det Àr guldfÀrger pÄ den modellen. Inget jag gÄr igÄng pÄ alls men det verkar vara mÄnga andra som gillar det.
Fantastisk! Vilken hÀrlig patina och fin boett.Fredagsfiness. 6105-8000
![]()
Nu Àr vi i fel trÄd, men gilt Àr ju en (oftast) guldtavla man lackat och dÀrefter etsat bort det man vill fÄ fram av guldet, alltsÄ exempelvis guldmarkeringar. HÀr Äsyftas dock att klockan har guld-detaljer pÄ tavlan.Aha, dÄ har jag lÀr mig ngt nytt. Jag gillar guldet men trodde att gilt var lackad (icke matt) tavla.
Fredagsfiness. 6105-8000
![]()
Fel trÄd? Det handlade ju om en Seiko klockaNu Àr vi i fel trÄd, men gilt Àr ju en (oftast) guldtavla man lackat och dÀrefter etsat bort det man vill fÄ fram av guldet, alltsÄ exempelvis guldmarkeringar. HÀr Äsyftas dock att klockan har guld-detaljer pÄ tavlan.
SEIKO har aldrig gjort riktiga gilt-tavlor.Fel trĂ„d? Det handlade ju om en Seiko klockaĂr medicinen slut? hehe. SkĂ€mt Ă„sido, det förklarar saken. Har funderat pĂ„ det mĂ„nga ggr, now it all makes sense!
Lol![]()
Hamnar vÀl pÄ deras shitlist men jag kunde inte lÄta bli.![]()
Vart hittar jag enklast och snabbast ett superoyster till en seiko sumo?
Vart hittar jag enklast och snabbast ett superoyster till en seiko sumo?
Strapcode Àr helt klart enklast.HÀr har jag handlat tvÄ gÄnger. Det har gÄtt vÀldigt smidigt och det Àr bra kvalitét: http://www.strapcode.com/store/20mm...p-button-double-lock-p-4084.html#.VionC3kcRaQ
Jag handlade Superoyster 22mm till SEiko 7548 och SKX007.
Du kommer sÀkert att fÄ mer bra förslag.
DÄ Àr vi tvÄ som undrar.
Edit; vilken Àr den ballaste lÀnken till Sumo? Vad passar bÀst? Pics?
SÀger Strapcode Àven jag. Toppkvalitet och snabb frakt. Superoyster pÄ min Sumo. Sitter perfekt!Vart hittar jag enklast och snabbast ett superoyster till en seiko sumo?
MÀrklig vertikal linje dock. Trodde det var en reflektion pÄ de andra bilderna men tydligen inte.Endmill frÄn Strapcode var riktigt skön pÄ Sumon
![]()
yobokies
Yes. Beror ju iofs pÄ hur stor skjorta du har.Ni som har, eller har haft, en mm300 (sbdx001) fÄr den plats under manchetten pÄ skjortan?
InstÀmmer, den Àr rÀtt tjock, men försvinner ganska lÀtt under mancheten, en del klocker fastnar mer trots dom Àr lÀgre, nog ingen planerat design funktionalitet, men trevligt.Yes. Beror ju iofs pÄ hur stor skjorta du har.
DÄ Àr vi tvÄ som undrar.
Edit; vilken Àr den ballaste lÀnken till Sumo? Vad passar bÀst? Pics?