• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

image.jpeg
http://www.thewatchsite.com/21-japa...rs-released-2016-a.html?nocache=1445579597566

En riktig gilt-tavla Àr det ju sÄklart inte om det Àr vad du syftar pÄ, dÀremot ser man ju tydligt pÄ bÄde inlÀgg, visare och taveltext att det Àr guldfÀrger pÄ den modellen. Inget jag gÄr igÄng pÄ alls men det verkar vara mÄnga andra som gillar det.
Aha, dÄ har jag lÀr mig ngt nytt. Jag gillar guldet men trodde att gilt var lackad (icke matt) tavla.

Aha, dÄ har jag lÀr mig ngt nytt. Jag gillar guldet men trodde att gilt var lackad (icke matt) tavla.
Nu Àr vi i fel trÄd, men gilt Àr ju en (oftast) guldtavla man lackat och dÀrefter etsat bort det man vill fÄ fram av guldet, alltsÄ exempelvis guldmarkeringar. HÀr Äsyftas dock att klockan har guld-detaljer pÄ tavlan.

Nu Àr vi i fel trÄd, men gilt Àr ju en (oftast) guldtavla man lackat och dÀrefter etsat bort det man vill fÄ fram av guldet, alltsÄ exempelvis guldmarkeringar. HÀr Äsyftas dock att klockan har guld-detaljer pÄ tavlan.
Fel trĂ„d? Det handlade ju om en Seiko klocka :) Är medicinen slut? hehe. SkĂ€mt Ă„sido, det förklarar saken. Har funderat pĂ„ det mĂ„nga ggr, now it all makes sense!

Tillbaka
Topp