• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

NĂ„gon som har/har haft en SGEE43P1? Tycker den verkar trevlig. 2000 kr hos Klockmaster. Quartz, 38mm, safir, 100m.

image.jpeg
image.jpeg

HallÄ Seikofantaster! Ny pÄ forumet och tÀnkte frÀckt börja med att be om lite hjÀlp. Den hÀr stackaren skulle behöva en ny bezel, men vad för klocka Àr det jag har? Sitter 7T62 i den, sÄ mycket vet jag i alla fall. NÄgon som kan dra till med ref och kanske till och med tips pÄ inköpsstÀlle för ny bezel? Tusen tack!
aIfNBYI.jpg

Svarar mig sjÀlv hÀr. Efter orimligt mycket grÀvande fann jag Àntligen korrekt ref, SNAE23. Kanske kan detta i framtiden hjÀlpa nÄgon. Nu till att hitta passande bezel!

Verkar kunna bli en riktig dundersuccé. SÄg tidigare idag pÄ ett annat forum att folk gnÀller pÄ att kronan sitter 3,45 istÀllet för kl 4 (förstÄr att det har med verket att göra). Ngn som har tankar kring det? Mig stör det inte det minsta.
Fjanterier. Annat urverk som sagt och pÄ det stora hela ger det ÀndÄ samma intryck sÄ det spelar ju ingen som helst roll. Man undrar ju hur mÄnga som kommer sÀtta i en gammal 7040-tavla i den nya boetten. :)

Verkar kunna bli en riktig dundersuccé. SÄg tidigare idag pÄ ett annat forum att folk gnÀller pÄ att kronan sitter 3,45 istÀllet för kl 4 (förstÄr att det har med verket att göra). Ngn som har tankar kring det? Mig stör det inte det minsta.

Det Àr vÀl ingen idag som gnÀller för att kronan sitter 3:45 pÄ SKXerna fast den satt kl 4 pÄ föregÄngaren 7002 t.ex.
TRAMS, ser skitbra ut :)

En frÄga gÀllande SKX007, vilket Àr bÀst? Ska man köpa SKX007 sÄ billigt som möjligt och dÀrefter ett super oyster frÄn strapcode separat eller slÄ till pÄ denna modell direkt frÄn skywatches: http://www.skywatches.com.sg/review...matic-scuba-diver-s-watch-skx007k2-skx007.htm ?

Jag forskade lite i Àmnet om super oyster frÄn skywatches. Och det verkar som det Àr ett ok armband, men skulle nog sÀga att strapcode hÄller högre kvalité med sina solida end-lÀnkar.
HÀr Àr en trÄd frÄn watchuseek som behandlar Àmnet. http://forums.watchuseek.com/f21/se...0.html#/forumsite/20758/topics/1378610?page=1

Rob frÄn Monsterwatches skriver följande ang 6309 reissue:
"It is announced here in the Netherlands, no hoax. We will not get the ones with black bezels."
Ifall nÄgon tvivlade fortfarande.
Edit: Även Higuchi har konfirmerat enligt anvĂ€ndare pĂ„ wrist sushi.

Tillbaka
Topp