• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Satte ett ödlestrap pÄ sarx:en.
TÀnkte att det skulle ge lite höstkÀnsla.
So far mycket nöjd.
Vad sÀger panelen, hiss eller diss?
20151026_154904.jpg
20151026_154937.jpg
UtmÀrkt! Vad Àr det för mÀrke?

Rob frÄn Monsterwatches skriver följande ang 6309 reissue:
"It is announced here in the Netherlands, no hoax. We will not get the ones with black bezels."
Ifall nÄgon tvivlade fortfarande.
Edit: Även Higuchi har konfirmerat enligt anvĂ€ndare pĂ„ wrist sushi.
Vad fan Àr wrist sushi? :D

Köpte denna begagnad för ett par-tre Är sedan (inte sÀrsklit billigt ska jag tillÀgga :(). MisstÀnkte direkt att det var nÄt knas dÄ laddningsindikatorn inte gick upp pÄ full trots flera dagar i solsken. SÄg ocksÄ att det förekom damm under glaset och frÄgade sÀljaren som hÀvdade att klockan fungerade som den skulle och att han minsann aldrig sett nÄt damm under glaset. FrÄgade ocksÄ pÄ WUS och nÄgon dÀr försÀkrade mig om att det var bara laddningsindikatorn som var felkalibrerad (tydligen vanligt pÄ denna modell) och den visar bara fullt nÀr det verkligen Àr sÄ optimalt laddat som det bara gÄr. SÄ jag tÀnkte att det kan jag vÀl leva med.

NÀr laddningsindikatorn efter nÄgra mÄnader gick ner ytterligare ett hack, och inte gick att ladda till sin tidigare nivÄ ens med flera dagar i fullt solsken sÄ insÄg jag att jag köpt en trasig klocka. TyvÀrr lite för sent att börja brÄka med sÀljaren flera mÄnader efter affÀren, dÄ denne lÀtt skulle kunna hÀvda att det var jag som haft sönder klockan.

Efter ytterligare mÄnader sÄ slocknade sÄ displayen helt :(. I somras gjorde jag ett försök dÀr den fick ligga pÄ fönsterbrÀdan i en vecka. Resultatet var att uppmaningen "Charge" stod pÄ den i övrigt slÀckta displayen. Detta betyder dock enbart att klockans ljus-sensor fungerar, ej laddningsfunktionen.

SĂ„ jag vill gĂ„ ut med en efterlysning: Är det nĂ„gon ny eller gammal forumrĂ€v hĂ€r som kan reparera solcellsdrivna digitalklockor?

sbpg001_01.jpg

(SBPG001)

Senast Àndrad:
Satte ett ödlestrap pÄ sarx:en.
TÀnkte att det skulle ge lite höstkÀnsla.
So far mycket nöjd.
Vad sÀger panelen, hiss eller diss?
20151026_154904.jpg
20151026_154937.jpg
Bandhornen pÄ den dÀr alltsÄ... Klickade precis hem en Sarb033, trots att boetten pÄ Sarxen kÀnns vassare (bokstavligt talat ;-) ). TyvÀrr Àr tavla och index lite för likt Aquaterra tycker jag.

Ser bra ut pÄ ödla! Jag mÄste skaffa nÄgot cognagsfÀrgat till Alpinisten.

Jag vet att jag borde skriva detta inlÀgg i handelstrÄden men dÄ jag Àr en ny medlem och invÀntar behörighet skriver jag i denna trÄd.
Jag inhandlade en Seiko Sarb035 och fick den igÄr. Blev lite smÄtt missnöjd med storleken och undrar dÀrmed om nÄgon har en Seiko Sarx013 liggandes som kan tÀnka sig att göra ett byte med en helt ny Seiko Sarb035?

Jag vet att jag borde skriva detta inlÀgg i handelstrÄden men dÄ jag Àr en ny medlem och invÀntar behörighet skriver jag i denna trÄd.
Jag inhandlade en Seiko Sarb035 och fick den igÄr. Blev lite smÄtt missnöjd med storleken och undrar dÀrmed om nÄgon har en Seiko Sarx013 liggandes som kan tÀnka sig att göra ett byte med en helt ny Seiko Sarb035?
Skicka gÀrna ett PM om nÄgon Àr intresserad.

Tillbaka
Topp