• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hej Seiko lovers!

Vet nÄgon om det gÄr att fÄ tag i 12H bezelringinlÀgg till nÄgon Seiko modell (SKX kanske?) eller om det finns nÄgon modell som kommer med den typen frÄn fabrik?

Det skulle ju bli en utmÀrkt poor mans GMT-funktion!

En snabb googlesökning gav inte nÄgot resultat annat Àn hem gjorda moddar och ej lÀngre existerande modeller.

Den hÀr killen har ju fÄtt till det rÀtt bra, men sÄ har han en komplett maskinverkstad ocksÄ.

http://www.suukko.com/ps/

open

Hej Seiko lovers!

Vet nÄgon om det gÄr att fÄ tag i 12H bezelringinlÀgg till nÄgon Seiko modell (SKX kanske?) eller om det finns nÄgon modell som kommer med den typen frÄn fabrik?

Det skulle ju bli en utmÀrkt poor mans GMT-funktion!

En snabb googlesökning gav inte nÄgot resultat annat Àn hem gjorda moddar och ej lÀngre existerande modeller.

Den hÀr killen har ju fÄtt till det rÀtt bra, men sÄ har han en komplett maskinverkstad ocksÄ.

http://www.suukko.com/ps/

open
http://www.dagazwatch.com/apps/webstore/
Har ju lite att vÀlja pÄ

BestÀllde en ny skx007 igÄr, inte för att jag vill ha en utan för att jag nu tror pÄ Hodinkee att den gÄtt ur produktion. Ska lÀgga den i garderoben orörd tills det blir en klassiker. :D

Undrar om det Àr samma som jag Àgde ett tag. Var tog den vÀgen?

Tror inte det Àr samma. Köpte den av en kille i England för marknadspris. Efter nÄgra mÄnader hörde han av sig och ville köpa tillbaka den dÄ den hade enormt affektionsvÀrde. Han var desperat och erbjöd betydligt mer Àn vad jag gett, han fick köpa tillbaka den för vad jag gett och lite bra karma Ät mitt hÄll. :D

Tror inte det Àr samma. Köpte den av en kille i England för marknadspris. Efter nÄgra mÄnader hörde han av sig och ville köpa tillbaka den dÄ den hade enormt affektionsvÀrde. Han var desperat och erbjöd betydligt mer Àn vad jag gett, han fick köpa tillbaka den för vad jag gett och lite bra karma Ät mitt hÄll. :D
Eller sĂ„ kom han pĂ„ att han hade gömt diamanter inuti klockan och fick panik! Öppnade du baksidan? ;)

Tjena! Har precis inhandlat mig en Seiko SSB025 och har ett problem, jag behöver en halvlÀnk eller hur kan man justera klockan sÄ den passar? Tar jag bort 1 lÀnk till sitter den tight nÀr handleden Àr kall. Har googlat lite men inte kommit fram till nÄgot.
Mvh

Tjena! Har precis inhandlat mig en Seiko SSB025 och har ett problem, jag behöver en halvlÀnk eller hur kan man justera klockan sÄ den passar? Tar jag bort 1 lÀnk till sitter den tight nÀr handleden Àr kall. Har googlat lite men inte kommit fram till nÄgot.
Mvh
Jag tror du fÄr nöja dig med mikrojusteringen i spÀnnet.

Postar lite info och bilder hÀr @Jockinho . För nÄgon vecka sedan hade jag ingen Seiko och inte heller nÄgon kronograf i lÄdan... Detta botades i och med att denna lite brutala och mögliga 7a38-705a frÄn -84 införskaffades. Denna modell ska, vad jag förstÄtt, ha orangea inslag, men tiden bleker tydligen lÀtt dessa till gult. Tycker den Àr jÀkligt cool, och utseendet ger mig Àven lite sköna Alien-film vibbar.

BestÀllde en ny skx007 igÄr, inte för att jag vill ha en utan för att jag nu tror pÄ Hodinkee att den gÄtt ur produktion. Ska lÀgga den i garderoben orörd tills det blir en klassiker. :D
Är sjĂ€lv i köpartagen pĂ„ denna klocka och Ă€r dĂ€rför lite nyfiken pĂ„ varifrĂ„n du har bestĂ€llt? :)

Ja ett generationsskifte men tycker nog inte sumo har samma stÀllning som skx007. Inget att lÀgga i box imo.
Edit: Tycker den nya ser bÀttre ut dessutom.
InstÀmmer sÄklart annars hade jag boxat en Sumo ocksÄ.
Sumon försvinner ju dessutom inte som modell, den fÄr ju bara ett kryss pÄ tavlan, eller? :)

Tillbaka
Topp