• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

klockodile

Dundee
2-Faktor
Gillar denna lilla smÀllkaramell jag ropade in pÄ tratten i tristess hÀromveckan.
Riktigt hÀrlig blÄ tavla som Àr svÄr att fÄnga utan dagsljus.
Ska putsa upp plexit lite ocksÄ.

20151225_220212.jpg
Intressant boettform. Återfinns hos modernare Brightzmodeller...föregĂ„ngare till typ denna...
IMG_6568.jpg
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Min SRP775 befinner sig nu i Paris pÄ Charles de Gaulle efter att ha besökt China, Indien och UAE efter sin start i Filippinerna. HÄller tummarna för Stockholm nÀsta men gissningsvis blir det vÀl stopp pÄ nÄgon hub i Tyskland ocksÄ :)
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Sitter i bilen med familjen pÄ vÀg mot vÀstkusten. Suttit och begrundat klockan stund, jÀvligt fin mÄste jag sÀga. Stort tack Yonsson för jag fick köpa den. NÀsta vecka blir vÀldigt intressant, 3 nya Seikos pÄ vÀg in.
IMG_20151226_115525.jpg
Om du fÄr för dig att flippa sÄ tar jag gÀrna första tjing! :) Otroligt fin den dÀr rackaren!
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Ingen som sitter pÄ en SKX007 som den vill bli av med? Kunde inte posta i köpes sÄ jag tÀnkte att hÀr kanske kan funka :) FÄr gÀrna vara i sÄ bra skick som möjligt och Japan modell Àr ett plus i kanten men inget mÄste. Gör inget om den Àr pÄ oyster ocksÄ, men inget mÄste det heller.
 

SLA017

Panerai
Min SRP775 befinner sig nu i Paris pÄ Charles de Gaulle efter att ha besökt China, Indien och UAE efter sin start i Filippinerna. HÄller tummarna för Stockholm nÀsta men gissningsvis blir det vÀl stopp pÄ nÄgon hub i Tyskland ocksÄ :)

Samma för min 775:a, 777:an Àr kvar i Asien. Min Sumo Ladyboy ligger i tullen. NÀsta vecka blir bra ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Skulle det komma nÄgon dykare i 40mm liknande SBGA029?
@yonsson @Molle
Jo, en mekanisk dykare pÄ 40mm med nytt robust mekaniskt hi-beaturverk som bygger pÄ 9s85 samt en mekanisk kronograf pÄ 40mm som bygger pÄ 6s78, urverket kommer heta 9s78. ;)

(Har ingen aning).

Edit: Sannolikheten för en dykarklocka frÄn SEIKO pÄ under 42mm Àr i princip obefintlig, dykarklockor ska ha bra lÀsbarhet och dÀrför Àr 40mm-dykarklockor ej lÀmpliga.
 

Vertex

Breitling
Är sugen pĂ„ en ordentlig klocka och hade ögonen pĂ„ sarb065 men tyvĂ€rr Ă€r mina vrister bara 16cm. Alternativen Ă€r att gĂ„ pĂ„ en beg. Grand Seiko quartz eller en annan sarb modell, Ă€r det svĂ„rt att hitta en SBGX063/59 för en rimlig peng? Har lite erfarenhet och vill undvika att bli lurad.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Min SRP775 befinner sig nu i Paris pÄ Charles de Gaulle efter att ha besökt China, Indien och UAE efter sin start i Filippinerna. HÄller tummarna för Stockholm nÀsta men gissningsvis blir det vÀl stopp pÄ nÄgon hub i Tyskland ocksÄ :)

Min ligger ocksÄ pÄ Charles De Gaulle sedan över ett dygn. Innan det var det Köln.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är sugen pĂ„ en ordentlig klocka och hade ögonen pĂ„ sarb065 men tyvĂ€rr Ă€r mina vrister bara 16cm. Alternativen Ă€r att gĂ„ pĂ„ en beg. Grand Seiko quartz eller en annan sarb modell, Ă€r det svĂ„rt att hitta en SBGX063/59 för en rimlig peng? Har lite erfarenhet och vill undvika att bli lurad.
RÀkna med 8-10 papp för en 059/061/063. Mycket bra klocka för pengen, ett tydligt steg upp frÄn SARB-modellerna. Tror det ligger en pÄ köp och sÀlj just nu.
 

Skeeter

Panerai
Vad tror vi kommer att kunna axla skx007's mantel i framtiden? NÄgot ur SRP serien eller kommer Seiko med nÄgot nytt, en uppdatering pÄ samma tema/formsprÄk med 4r36 verk kanske?
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Det har inte hjÀlp... har förlorat ett antal "shipment" dÀr via jobbet Àven om de kommit tillrÀtta efter nÄgon vecka eller tvÄ, för att inte tala om flertalet bortslarvade bagage nÀr jag passerat genom CDG.
Japp men Àr inte sÄ vanligt.
Fedex Àr en av de bÀttre enl min erfarenhet.

Ang bagage Àr ju en annan femma. Paris say no more :)
 
Topp