• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Chuck

Patek
2-Faktor
Första recensionen:
http://www.thewatchsite.com/21-japa...forum/201418-seiko-prospex-srp777-review.html

Lite fler bilder:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Snyggt!
Är det en illusion eller kan man ana lite neovintage lysmassa?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
lÀnken ser tjock ut ocksÄ + borrade bandhorn, tycker i princip allt verkar lovande, speciellt med tanke pÄ det lÄga priset.

Edit: inlÀgget ser faktiskt ut att luta lite, nice.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har samma tanke. Bokat en blÄ och har en pepsiring frÄn en skx hemma som ev. Äker pÄ som test efter en tid.
Fast ett skx-inlÀgg lÀr inte passa. Dessa nya sluttar inÄt enligt recensionen. :(
Jag Àr vÀldigt glad att modellen verkar leva upp till förvÀntningarna, en riktig fulltrÀff som lÀr vara populÀr i mÄnga Är framöver. Den sÀger mycket om SEIKO tycker jag. Dags för en hi-beat GS-dykare ocksÄ nu bara. :)
 

Pope

Cartier
Hej,
Jag har en sarg011. Fantastisk klocka för pengen (som vanligt med seiko jdm) mycket vacker boett, bra storlek, safirglas, 6r15. Jag bÀr min oftast pÄ NATO dÄ jag inte tycker att det medföljande lÀderbandet passar stilen pÄ klockan. Jag valde denna över Tudor ranger och Ängrar det inte en sekund.
IMG_20151227_102859.jpg
Grym!! Och visst ska den sitta pÄ ett nato... :)
 

plattfot

Rolex
Fast ett skx-inlÀgg lÀr inte passa. Dessa nya sluttar inÄt enligt recensionen. :(
Jag Àr vÀldigt glad att modellen verkar leva upp till förvÀntningarna, en riktig fulltrÀff som lÀr vara populÀr i mÄnga Är framöver. Den sÀger mycket om SEIKO tycker jag. Dags för en hi-beat GS-dykare ocksÄ nu bara. :)

Ok fÄr behÄlla det blÄ och jaga ett oem-pepsi som passar alternativt köra pÄ ett slanted pepsi frÄn yobokies om det har rÀtt mÄtt.
 

Matt.K

Breitling
Gav en SRRY011 som huserar ett 4R36 verk till flickvÀnnen i julklapp (bestÀllde via Higuchi).
Öpnnade paketet till klockan och allt sĂ„g bra ut.
MÀrkte dock precis nu att sekund visaren stannar dÄ jag vinklar klockan i vissa positioner, vilket medför att uret tappar flera minuter per timme. Verkar inte heller som att klockan har den specade kraftreserven. Vad borde jag göra? Bor förövrigt i Stockholm.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gav en SRRY011 som huserar ett 4R36 verk till flickvÀnnen i julklapp (bestÀllde via Higuchi).
Öpnnade paketet till klockan och allt sĂ„g bra ut.
MÀrkte dock precis nu att sekund visaren stannar dÄ jag vinklar klockan i vissa positioner, vilket medför att uret tappar flera minuter per timme. Verkar inte heller som att klockan har den specade kraftreserven. Vad borde jag göra? Bor förövrigt i Stockholm.
Maila Huguchi.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Gav en SRRY011 som huserar ett 4R36 verk till flickvÀnnen i julklapp (bestÀllde via Higuchi).
Öpnnade paketet till klockan och allt sĂ„g bra ut.
MÀrkte dock precis nu att sekund visaren stannar dÄ jag vinklar klockan i vissa positioner, vilket medför att uret tappar flera minuter per timme. Verkar inte heller som att klockan har den specade kraftreserven. Vad borde jag göra? Bor förövrigt i Stockholm.
Jag köpte en sarb021 av honom för ca 3 Är sedan.

DatumvÀxlingen slutade funka efter nÄgra mÄnader.

LÀmnadr in pÄ seikos garanti hos klockmÀster i globen som skickade till norge för rep.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Okok @yonsson, slÀngde ivÀg ett mail till dom.
Skönt att höra @CaptainOats att man kan vÀnda sig direkt till Globen, var lite orolig att behöva skicka tillbaka klockan till Japan för att kunna nyttja ngn form av garanti.
Beror vÀl pÄ vad det stÄr pÄ garantikortet, finns ju japangaranti och WW-garanti. Frakten till Norge kommer sÀkert Klockmaster vilja ha oavsett, hade vÀnt mig till sÀljaren.
 

larra64

Rolex
Köpte en skx009 av dem nyss. Kontaktade dem dÄ jag inte hörde ngt efter vinsten. Sedan fick jag bra Äterkoppling. Klockan kom i enkel förpackning, bubbelplast, men har fungerat bra sedan jag hÀmtade strax före jul.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vilken mÀrklig dröm, drömde precis att jag köpte en ny svarttavlad SRP i en butik, skulle ju ha en blÄ men det var omöjligt att förklara för sÀljaren att jag ville byta fÀrg. LÀge för en KS-break kanske. :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Vilken mÀrklig dröm, drömde precis att jag köpte en ny svarttavlad SRP i en butik, skulle ju ha en blÄ men det var omöjligt att förklara för sÀljaren att jag ville byta fÀrg. LÀge för en KS-break kanske. :)
Haha
KÀnner igen det men aldrig vÄgat skriva det, JOBB&KS Àr vanligt förekommande i drömmarna. Beror vÀl pÄ att det Àr det sista man sÀger godnatt till pÄ kvÀllen :)
 

SLA017

Panerai
Var glad att det var en dröm, jag lever just nu i en mardröm. TvÄ klockor pÄ Arlanda en tredje pÄ gÄng och sÄ sitter man fast hos svÀrmor pÄ vÀstkusten ;) problemlösning pÄgÄr.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Var glad att det var en dröm, jag lever just nu i en mardröm. TvÄ klockor pÄ Arlanda en tredje pÄ gÄng och sÄ sitter man fast hos svÀrmor pÄ vÀstkusten ;) problemlösning pÄgÄr.
Man fÄr ha lite tÄlamod i jultider, vÀntar ocksÄ pÄ tre klockrelaterade paket.
 

Psykel

Patek
Fasen, jag som var lite sugen pÄ en SKX... Kanske ska skippa den och ta steget upp direkt till en Turtle i blÄtt eller pepsi...
JÀkla Seiko som ska skapa sÄn beslutsÄngest!
 

Bozz

Panerai
2-Faktor
Fasen, jag som var lite sugen pÄ en SKX... Kanske ska skippa den och ta steget upp direkt till en Turtle i blÄtt eller pepsi...
JÀkla Seiko som ska skapa sÄn beslutsÄngest!
Den ena utesluter inte den andra. VÀlj en av dem, efter en kort stund vill du ha den andra och en annan och en annan och en an........ SEIKO förstÄs!!
 
Topp