• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Absolut den snyggaste GSen och en historiskt signifikant modell för GS (jag Àr helt opartisk). Bra köp! Det kanske Àr bilden som luras, men om lÀnken har ett litet glapp mellan boetten och ÀndlÀnkar, sÄ har du för smÄ bandstift i. Det ska inte glappa alls. Grattis till en fin klocka!

Den dÀr Àr jÀttesnygg, tycker jag! PÄ vilket sÀtt Àr den historiskt signifikant, undrar jag som inte riktigt har koll pÄ GS:s historia?

Rehaut ring pÄ GS SBGM001 skapligt vÀl polerat.....

ZtEmEsj.jpg

Och för foto elitister: DÄ jag inte har ett Àkta macro (1:1) sÄ har jag beskuret, justerat levels, curves, skÀrpa och kontrast men inget fusk.

Trevlig helg

//Bosse

För oss som gillar Seiko sÄ kan jag berÀtta att StjÀrnurmakarna i Solna centrum, som jag frekvent besöker dÄ jag bor i Solna, nu har blivit Klockmaster(Juni). Jag frÄgade expediten om dom mÄhÀnda skulle fÄ in Grand Seiko varpÄ han svarade att dom inte hade den modellen. SÄ hela personalen Àr vÀl inte med pÄ tÄget Àn, men det kommer sÀkert ;)

För övrigt har dom 25% rea pÄ Omega.

För oss som gillar Seiko sÄ kan jag berÀtta att StjÀrnurmakarna i Solna centrum, som jag frekvent besöker dÄ jag bor i Solna, nu har blivit Klockmaster(Juni). Jag frÄgade expediten om dom mÄhÀnda skulle fÄ in Grand Seiko varpÄ han svarade att dom inte hade den modellen. SÄ hela personalen Àr vÀl inte med pÄ tÄget Àn, men det kommer sÀkert ;)

För övrigt har dom 25% rea pÄ Omega.
Trevligt med en KlockmÀster pÄ rÀtt sida om spÄret.

Har varit sugen pÄ en GS lÀnge nu men aldrig riktigt satt mig in i det. Vad ska man tÀnka pÄ? Quartz Àr inte aktuellt. Bifogar en bild pÄ min enda Seiko. En Samurai Ti

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    125.8 KB · Visningar: 99
HÀr kommer en liten vintage frÄga:
RÄkade buda pÄ lite för mÄnga klockor samtidigt igÄr och rÄkade vinna en Sportsman frÄn 1964 (6602-9990 tror jag). NÀr jag granskade den lite nÀrmre sÄ upptÀckte jag att det hade ett sprucket glas. Hittade ett nytt NOS men nu behöver jag nÄgon som byter den för en rimlig peng. NÄgon som skicka mig i rÀtt riktning?

verkar inte som om du fÄtt svar. Det finns ett antal forum/hobbyurmakare. Hör exempelvis med Minuteman som har revat en seiko till mig. vÀldigt bra support, och ett vÀl utfört jobb. Han rör sig i dina trakter. Annars kan nog alla normala urmakare göra jobbet Ät dig.

Har varit sugen pÄ en GS lÀnge nu men aldrig riktigt satt mig in i det. Vad ska man tÀnka pÄ? Quartz Àr inte aktuellt. Bifogar en bild pÄ min enda Seiko. En Samurai Ti
SvÄr frÄga att svara pÄ. Börja med att bestÀmma dig för vilket urverk du vill ha, sedan modell. Ska du köpa nytt? Om inte, försök fÄ sÄ mycket info som möjligt om klockans skick.

verkar inte som om du fÄtt svar. Det finns ett antal forum/hobbyurmakare. Hör exempelvis med Minuteman som har revat en seiko till mig. vÀldigt bra support, och ett vÀl utfört jobb. Han rör sig i dina trakter. Annars kan nog alla normala urmakare göra jobbet Ät dig.

Tack sĂ„ mycket för svaret! Önskar dig en trevlig sommar Kejsaren! :cigar:

Är du nöjd med den Bosse?
Intryck Àn sÄ lÀnge?

Oh ja mycket nöjd, en av dom finaste klockar jag har sett, finish, boettens form, tavla och index bara flyttar ihop till nÀstan perfektion. Ett minus den delar med dom flesta GS Àr avsaknad av micro justering av lÀnken.

Och sÄ hÄller den tiden riktigt bra (+1 Sek +-0'5/24t) denna Àr frÄn 2002 och nÀra nyskick sÄ jag förmodar att den har varit hos Seiko för en hel service för den blev levererat till Sverige, men ingen dokumentation pÄ det.

//Bosse

Hej!

Vi börjar med dagens GS:

S8YI752.jpg

XELY5dH.jpg

PÄ bilden finns ett par ny införskaffade shorts (ocksÄ)

23yWdkY.jpg

Och nu till syftet med posten, vad gör den tryckknapp dÀr ? (högre lÄr)

Till synas inget syfte alls och jag Àr nyfiken, sÄ nÄgon som vet ?

Och jag köpte dom pÄ webben efter att ha sprunget i 4 olika afÀrrer och inte hittad min storlek som dÀrmed mÄste ses som mycket ovÀnlig (M) :confused:

//Bosse

Hej!

Vi börjar med dagens GS:

S8YI752.jpg

XELY5dH.jpg

PÄ bilden finns ett par ny införskaffade shorts (ocksÄ)

23yWdkY.jpg

Och nu till syftet med posten, vad gör den tryckknapp dÀr ? (högre lÄr)

Till synas inget syfte alls och jag Àr nyfiken, sÄ nÄgon som vet ?

Och jag köpte dom pÄ webben efter att ha sprunget i 4 olika afÀrrer och inte hittad min storlek som dÀrmed mÄste ses som mycket ovÀnlig (M) :confused:

//Bosse

Nu vart jag oxÄ nyfiken. Borde rimligtvis finnas ngn snedseglare hÀr som kan svara pÄ det.
Medium Àr nog den mest populÀra storleken bland aktiva mÀnniskor och sÄledes slut?
Dagens GS: Wunderbar!

Tjena alla!

Min första klocka var en seiko, som jag köpte pÄ klockmÀster 2004. Den blev sedermera stulen och mÄnga klockor har kommit och gÄtt sedan dess. Men den dÀr modellen, som jag tycker Àr grymt snygg, men ocksÄ förstÄs har högt affektionsvÀrde har jag inte sett sedan dess. Nu, efter en lÀngre stunds googlande, har jag kommit fram till att den heter: 7T62-0AD0, och ser ut sÄ hÀr:

image.jpg

Skulle vara vÀldigt kul att Àga den igen. Tror ni att det finns möjlighet att fÄ tag i en sÄn hÀr idag? Var letar man? Har kollat Tradera och eBay...

Tillbaka
Topp