• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Sökte pÄ ditt urverk Dr Stein och hittade inte klockan, men denna med samma urverk:
200m chrono i titan för $200. Seikovattnet Àr verkligen djupt.

http://forums.watchuseek.com/f29/fs-seiko-titanium-sna139p1-marathon-navigator-killer-1058546.html
1566132d1405614764-fs-seiko-titanium-sna139p1-marathon-navigator-killer-1.jpg

Tack för hjÀlpen Yonsson! Dig kan man lita pÄ. :) Det Àr nog framför allt designen jag Àr ute efter snarare Àn urverket. Vet inte om jag ska nöja mig med nÄgot liknande, eller fortsÀtta scanna auktionssajterna, hoppas pÄ det bÀsta. Vet du om seiko har nÄgonting liknande designmÀssigt nu för tiden? Dvs nÄt rektangulÀrt sportdressig i stÄl?

L
Tjena alla!

Min första klocka var en seiko, som jag köpte pÄ klockmÀster 2004. Den blev sedermera stulen och mÄnga klockor har kommit och gÄtt sedan dess. Men den dÀr modellen, som jag tycker Àr grymt snygg, men ocksÄ förstÄs har högt affektionsvÀrde har jag inte sett sedan dess. Nu, efter en lÀngre stunds googlande, har jag kommit fram till att den heter: 7T62-0AD0, och ser ut sÄ hÀr:

image.jpg

Skulle vara vÀldigt kul att Àga den igen. Tror ni att det finns möjlighet att fÄ tag i en sÄn hÀr idag? Var letar man? Har kollat Tradera och eBay...

Kan det vara en SNA031?

Nu hittade jag en SNA031! Blev sÄ exalterad att jag klickade hem den direkt. Bilder kommer nÀsta vecka. Tack för hjÀlpen Yonsson och Niclasnice! :)

Åh. Shit vad snygg. Nu Ă„ngrar jag nĂ€stan att jag bestĂ€llde den dĂ€r SNA031:an. Men den kanske försvinner igen, eller gĂ„r sönder... Den dĂ€r var hur som helst skitsnygg! :)
Credor Àr ju Credor liksom, sÄ det Àr ju lite skillnad i pris. Kollade bara fort, men 10-15000kr ungefÀr och mÄste troligtvis köpas via Japan. Cool dock. Har tyvÀrr inte klÀmt pÄ nÄgon Credor Ànnu, men förvÀntar mig att de har finish ungefÀr som GS, fast med andra urverk.

Credor Àr ju Credor liksom, sÄ det Àr ju lite skillnad i pris. Kollade bara fort, men 10-15000kr ungefÀr och mÄste troligtvis köpas via Japan. Cool dock. Har tyvÀrr inte klÀmt pÄ nÄgon Credor Ànnu, men förvÀntar mig att de har finish ungefÀr som GS, fast med andra urverk.

Jo, men det Àr ju fortfarande helt överkomligt prismÀssigt. UtgÄr ÀndÄ frÄn att det Àr bra valuta för pengarna. Fast den dÀr hade jag Ätminstone fÄtt avvakta med nÄt Är innan köp med gott samvete, seikon har jag ju dÀremot pÄ armen om ett par dagar! :) och syftet var ju trots allt att köpa samma modell som jag hade tidigare...

Hej!
Köpte för ett tag sedan en Seiko pÄ tradera, letade efter mitt första automat eller mekaniskt ur och kom undan riktigt billigt! 250kr! FörvÀntade mig inte alls mycket vid köpet, tÀnkte att som bÀst kunde jag förvÀnta mig +- flera minuter per dag. Men sÄ var det inte , klockan hÄller tiden riktigt bra , behöver aldrig stÀlla om den för att den slÀpar eller gÄr för fort, dock hÄller den bara igÄng 8-10h efter att ha haft pÄ mig klockan hela dagen.

3cWGyPi.jpg

SÄ vackert att man fÄr tÄrar, mÄste bara ha den dÀr skönheten. Du vill inte sÀlja den till mig dÄ ?
JÀvla massa tjöt frÄn folk som vill köpa. Allt Àr till salu för rÀtt pris som man sÀger. Det Àr bara att hosta upp vad den Àr vÀrd för Àgaren. Tror i detta fallet att det kan bli "dyrt" dock.

NÄgon som har erfarenhet av att handla ifrÄn Higuchi-inc? Deras hemsida verkar vara kodad 1995 sÄ jag Àr ganska skeptisk..

NÄgon som har erfarenhet av att handla ifrÄn Higuchi-inc? Deras hemsida verkar vara kodad 1995 sÄ jag Àr ganska skeptisk..
Jag kan bara rekommendera dem..! Katsu Àr top-notch... - bra service, bra kommunikation - Àven om Japanerna kan ha lite svÄrt med engelskan. Men jag har handlat av honom och har bara bra erfarenheter dÀr ifrÄn.

Bara hört gott om dem. Hade en mindre mailkonversation och kommunikationen var inget större problem. DÀremot köpte jag frÄn watchhubs för att det blev lite enklare med betalning.

Tillbaka
Topp