• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nya prospexmodeller:
SBDX012 - PĂ„minner skarpt om den tidigare LE-versionen.
image.jpg

SPR589 - tyvÀrr 45mm.

Kul med nya modeller dÀremot. :)
image.jpg
image.jpg

S
Bra inlÀgg! Vill ha en sbdx012!! Ser ingen skillnad mot sbdx003. NÀstan för bra, lÀr bli vÀldigt limiterad? Sarx027 och sard007 var oxÄ vÀldigt fina. Yin / Yang föll mig inte i smaken men var orginella och vÀldigt 2014.
Skillnaden Àr texten pÄ urtavlan och sekundvisaren (vad jag kan se).

Den som gissar genomsnittlig gÄngavvikelse över 7 dygn för denna vinner ett pris. Jag har klockat den mot en Astron och inte fuskat till det genom att lÀgga klockan i olika positioner över natten. Endast hela sekunder rÀknas...
[img=]http://lh3.ggpht.com/-VvIhOM6JUsA/VA2rby1GtRI/AAAAAAAAC8E/DAUriaYeJlE/s1280/%25255BUNSET%25255D.jpg[/img]
Första rÀtta svar i trÄden...

Den som gissar genomsnittlig gÄngavvikelse över 7 dygn för denna vinner ett pris. Jag har klockat den mot en Astron och inte fuskat till det genom att lÀgga klockan i olika positioner över natten. Endast hela sekunder rÀknas...
%25255BUNSET%25255D.jpg

Första rÀtta svar i trÄden...

Skulle gissat pÄ en sekund men fÄr Àndra gissningen till 2 sekunder.
VÀldigt fin klocka! LÀgg gÀrna upp en bild pÄ Astron om du vill :pompus:

klockodile
+1 sekund.
Edit: SÄg att molle gissat det. Gissar vÀl pÄ +-0 dÄ.
Edit: Va fan 0-4 upptaget. Gissar vÀl pÄ 5 dÄ.

Skulle gissat pÄ en sekund men fÄr Àndra gissningen till 2 sekunder.
VÀldigt fin klocka! LÀgg gÀrna upp en bild pÄ Astron om du vill :pompus:

klockodile
+1 sekund.
Edit: SÄg att molle gissat det. Gissar vÀl pÄ +-0 dÄ.
Edit: Va fan 0-4 upptaget. Gissar vÀl pÄ 5 dÄ.

Jag ber sÄ hemskt mycket om ursÀkt för ev otydlighet i tÀvlingsbeskrivningen, sÄ hÀr tÀnkte jag.
Efter 7 dygn +1 sek, det blir i snitt +1/7 s per dygn (dvs +0,14 sek). Eftersom jag satte grÀnsen till hela sekunder blir ju det nÀrmast 0 sek per dygn.

AlltsÄ seikoswede, grattis!

Tack
Jag ber sÄ hemskt mycket om ursÀkt för ev otydlighet i tÀvlingsbeskrivningen, sÄ hÀr tÀnkte jag.
Efter 7 dygn +1 sek, det blir i snitt +1/7 s per dygn (dvs +0,14 sek). Eftersom jag satte grÀnsen till hela sekunder blir ju det nÀrmast 0 sek per dygn.

AlltsÄ seikoswede, grattis!

Tackar sÄ mycket! Skicka Astron sÄ fort du kan!;)

Jim

Jag blir nÀstan lite störd pÄ en sak. Min billiga Seiko 5 (SRP165) hÄller tiden sjukligt bra, tycker aldrig jag behöver stÀlla den, medans min ungefÀr 4 gÄnger dyrare Sumo sackar ett par sekunder om dagen. Sumon gÄr fortfarande bra iofs men ÀndÄ, behöver stÀlla den mycket oftare. :\

Jag blir nÀstan lite störd pÄ en sak. Min billiga Seiko 5 (SRP165) hÄller tiden sjukligt bra, tycker aldrig jag behöver stÀlla den, medans min ungefÀr 4 gÄnger dyrare Sumo sackar ett par sekunder om dagen. Sumon gÄr fortfarande bra iofs men ÀndÄ, behöver stÀlla den mycket oftare. :\
Dags att du skaffar en boettöppnare och ruckar den dÄ. :)

Tillbaka
Topp