• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Vad var det för skick pÄ dem och vad fick du pynta(om man fÄr frÄga)? :) SjÀlv pÄ jakt efter en 6139 Pogue, sÄ skulle vara intressant att veta.
Eftersom jag inte handlade Ät mig sÄ vill jag inte sÀga nÄt om pris. Den ena var bra skick Ä den gula var fin men med plexi Ä saknade krona Ä ena kronoknappen. En bra gul pouge borde vÀl gÄ att hitta för tre. Finns mÄnga ihopplock Ä nyköpstavlor som ej Àr original ÄxÄ.

Eftersom jag inte handlade Ät mig sÄ vill jag inte sÀga nÄt om pris. Den ena var bra skick Ä den gula var fin men med plexi Ä saknade krona Ä ena kronoknappen. En bra gul pouge borde vÀl gÄ att hitta för tre. Finns mÄnga ihopplock Ä nyköpstavlor som ej Àr original ÄxÄ.
Jo jag vet. Mycket aftermarket ihop plock. De fÄ man brukar hitta pÄ bukten brukar sÀljas ifrÄn Thailand och Indien och nÀr det ibland sÀljs nÄgot pÄ tradera brukar de gÄ vÀldigt högt och dÄ fÄr man rÀkna med att de behöver service.

Vad Àr det egentligen för gubbe som har den dÀr butiken? Servar han klockor eller sÀljer han mÄnga som rep. objekt och hur brukar han ligga i pris?

Jo jag vet. Mycket aftermarket ihop plock. De fÄ man brukar hitta pÄ bukten brukar sÀljas ifrÄn Thailand och Indien och nÀr det ibland sÀljs nÄgot pÄ tradera brukar de gÄ vÀldigt högt och dÄ fÄr man rÀkna med att de behöver service.

Vad Àr det egentligen för gubbe som har den dÀr butiken? Servar han klockor eller sÀljer han mÄnga som rep. objekt och hur brukar han ligga i pris?

Han gör enklare fix Ät grannar och gamla kunder men inte regelrÀtt service som jag förstÄr det. MÄnga som har vintage/antik-handlare sÄ Àr de ju ofta mer samlare Àn sÀljare sÄ de gillar sina klockor och vÀrderar dÀrefter. Han hÄller nog K.S-klass pÄ priserna=priced to stay, förutom rogart-63 som alltid sÀljer för billigt ;). Var trevlig och köp mÄnga sÄ kan du förhandla lite:)

StÄr mer om gamla klockor i den hÀr trÄden:
https://klocksnack.se/threads/tips-pÄ-vintagebutiker-irl.5278/

Dagens Seiko. En 6309a frÄn 1979. KÀnns helrÀtt sÄhÀr i slutet av sÀsongen.
63097040.jpg

Det visar sig att ett av bandstiften pÄ nyförvÀrvet Àr hyggligt böjt.
Lite mekaniskt vÄld med en tÄng hjÀlpte en aning, men vill gÀrna byta ut elÀndet.

Var skaffar man vettiga bandstift egentligen?

Det visar sig att ett av bandstiften pÄ nyförvÀrvet Àr hyggligt böjt.
Lite mekaniskt vÄld med en tÄng hjÀlpte en aning, men vill gÀrna byta ut elÀndet.

Var skaffar man vettiga bandstift egentligen?
Finns pÄ ebay eller 10watches beroende pÄ tjocklek.

Hej,
NÄgon som kan sÀga nÀr en Seiko med 159352 Àr ifrÄn?
Tack pÄ förhand.
Beror pÄ Ärtionde. Vilken modell Àr det?
(Men det Àr maj 19*1)

Tack för hjÀlpen. PÄ vÀg för att ge den ett nytt hjÀrta nu.
FrÄga till yonsson, (eller vem som helst som kÀnner sig lÀmpad att svara förresten :)),
vilken ref pÄ GS stÀmmer bÀst överens med Explorer 1? Har inte hittat nÄgon med no-date men jag kanske bara Àr kass pÄ att leta?

Tack för hjÀlpen. PÄ vÀg för att ge den ett nytt hjÀrta nu.
FrÄga till yonsson, (eller vem som helst som kÀnner sig lÀmpad att svara förresten :)),
vilken ref pÄ GS stÀmmer bÀst överens med Explorer 1? Har inte hittat nÄgon med no-date men jag kanske bara Àr kass pÄ att leta?
Det beror lite pĂ„ vad primĂ€rsyftet Ă€r. Är det att inte ha datum? HĂ€r finns alla" modeller:
http://www.seiko-watch.co.jp/gs/collection/all.html

Ny lÀnk till Sumo och ett nytt band till min jobb-Seiko 5.
WP_20140904_15_39_00_Pro.jpg

MiLTAT Kevlar, styvt som attans men tror den kommer forma sig fint efter ett tag.
WP_20140904_15_52_33_Pro.jpg

Super Engineer II, var en bitch att fĂ„ pĂ„ plats. ÄndlĂ€nkarna hade en del grader kvar och var sjukligt tighta Ă€ven utan grader. Fick slipa ner dom lite pĂ„ en slipsten för att fĂ„ dom pĂ„ plats. Sitter vĂ€ldigt bra pĂ„ armen och klockan vĂ€ger nu in pĂ„ 193 gram. :)
WP_20140905_14_51_18_Pro.jpg

WP_20140905_14_51_30_Pro.jpg

WP_20140905_14_51_54_Pro.jpg

Det beror lite pĂ„ vad primĂ€rsyftet Ă€r. Är det att inte ha datum? HĂ€r finns alla" modeller:
http://www.seiko-watch.co.jp/gs/collection/all.html
Syftet Àr att köpa min första dyra klocka och dÄ har jag, sÀkert som de flesta, velat fram och tillbaka och Àndrat mig ett otal gÄnger om vad det ska bli till slut.
Det jag har kommit fram till och som sÀkert kan anses lite trÄkigt av KS-entusiaster Àr Rolex Explorer, (sen Àr jag inte helt klar med valet av 36mm eller 39mm).
Men jag tÀnker att den första dyra klockan ska vara mÄngsidig och en basklocka som jag sedan kan bygga ut en eventuell samling kring och dÄ har jag valt bort tanken pÄ datum. Vill till exempel slippa se datumvisningen vid manchetten om jag har klockan till kostym.
Sen i bilen idag sÄ satt jag och tittade pÄ Seiko-quartzaren och började undra huruvida det fanns en Explorer-osande like med tankar pÄ din GMT i bakhuvudet :) (om du nu har kvar den eller inte).

Tillbaka
Topp