• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Alternativ bild pÄ sbdx012. Ska enligt uppgift kosta $2600
15186145451_cdbd84f388_o.jpg

NÄgonstans lÀste jag att den skulle kosta ca 280k Yen vilket motsvarar strax över 18k svenska. Enligt uppgift frÄn samma osÀkra kÀlla ska den komma ut januari 2015.

Sent from my iPhone using Tapatalk

NÄgonstans lÀste jag att den skulle kosta ca 280k Yen vilket motsvarar strax över 18k svenska. Enligt uppgift frÄn samma osÀkra kÀlla ska den komma ut januari 2015.
Det dÀr Àr ju ocksÄ en mm300 ;)
280000 yenn+ japanskt skatt om man handlar i Japan. Svenska listpriset blir dÄ troligtvis 28000kr. LÀste att det Àr en LE pÄ 1000 exemplar.

Rent estetiskt tycker jag det saknas en ny bezel med guldsiffror och guld runt lyspluppen.
Personligen tycker jag det Àr lite trÄkigt att de inte omarbetar modellen helt istÀllet. Den har ju funnits i över 10 Är och dÄ brukar det vara dags för en uppgradering/ny modell.

Det dÀr Àr ju ocksÄ en mm300 ;)
280000 yenn+ japanskt skatt om man handlar i Japan. Svenska listpriset blir dÄ troligtvis 28000kr. LÀste att det Àr en LE pÄ 1000 exemplar.

Rent estetiskt tycker jag det saknas en ny bezel med guldsiffror och guld runt lyspluppen.
Personligen tycker jag det Àr lite trÄkigt att de inte omarbetar modellen helt istÀllet. Den har ju funnits i över 10 Är och dÄ brukar det vara dags för en uppgradering/ny modell.

PÄ bilden nÀstan ut som att det Àr guldsiffror men du har alldeles sÀkert rÀtt. Helt klart synd. FÄr nog ocksÄ hÄlla med de som tycker att det Àr för mycket text pÄ tavlan. Fin Àr den iaf. StÀmmer priset sÄ tycker jag det Àr rimligt. MM300 Àr den mest prisvÀrda klockan jag stött pÄ sÄ lÄngt. Har iofs inte haft nÄgon finare GS Ànnu :)

PÄ bilden nÀstan ut som att det Àr guldsiffror men du har alldeles sÀkert rÀtt. Helt klart synd. FÄr nog ocksÄ hÄlla med de som tycker att det Àr för mycket text pÄ tavlan. Fin Àr den iaf. StÀmmer priset sÄ tycker jag det Àr rimligt. MM300 Àr den mest prisvÀrda klockan jag stött pÄ sÄ lÄngt. Har iofs inte haft nÄgon finare GS Ànnu :)
Tror nog det Àr guldsiffror pÄ ringen, vilket var det som saknades pÄ SBDX003.

Whole lotta love!

IMGP9987kopiera1024.jpg

Klockan till höger Àr mitt första riktiga mekprojekt som jag slutförde för nÄgra Är sedan. Skulle nog inte fÄ mÄnga kronor för den om jag skulle fÄ för mig att krÀnga den... Boett, urverk, vridring, inlÀgg, tavla, visare, allting kommer frÄn olika klockor. Allting Àr dock Seiko originaldelar (möjligtvis undantaget glaset, tror det ska vara frostade kanter), men nog Àr det en riktig franken allt. Fula, slitna delar som, Ätminstone i mina ögon, blir en riktigt skön karaktÀrsfylld helhet. HÀmtade precis ut den frÄn service som kostade mer Àn vad klockan Àr vÀrd... För mig, en sann keeper!

NÄn som vet hur blÄtt vridringsinlÀgget pÄ en sbda003 ska vara? KornblÄtt eller blÄsvart? Jag köpte min samurai i tron att den skulle vara blÄ, men den visade sig vara en sbda001 och tavlan Àr tveklöst svart. Vridringen vet jag inte riktigt - svart som blekts lite mot mörkblÄtt skulle jag sÀga. SÀljaren gissade dÀremot pÄ att den möjligen fÄtt ett blÄtt insert. Ingen av oss verkar lita till 100% pÄ sitt fÀrgseende och dÀrför behövs lite extra expertis:).

(ÖvervĂ€ger att sĂ€lja och vill kunna beskriva den korrekt.)
20140727_193753_zps849b15da.jpg

20140721_175435_zpse86c5d20.jpg

Har ett tag spanat pÄ en Seiko 5 Sports Miltary för att jag ville ha en sportig "beater" som inte Àr pÄ stÄllÀnk. IgÄr sÄ slog jag spontant till! NÄgon som har erfarenhet av den (nÄgot man kanske skulle ha frÄgat innan man slog till :) )?

NÄn som vet hur blÄtt vridringsinlÀgget pÄ en sbda003 ska vara? KornblÄtt eller blÄsvart? Jag köpte min samurai i tron att den skulle vara blÄ, men den visade sig vara en sbda001 och tavlan Àr tveklöst svart. Vridringen vet jag inte riktigt - svart som blekts lite mot mörkblÄtt skulle jag sÀga. SÀljaren gissade dÀremot pÄ att den möjligen fÄtt ett blÄtt insert. Ingen av oss verkar lita till 100% pÄ sitt fÀrgseende och dÀrför behövs lite extra expertis:).

(ÖvervĂ€ger att sĂ€lja och vill kunna beskriva den korrekt.)

Jag skulle nog sÀga blÄtt insert! Men lÄÄÄngt i frÄn sÀker!

Har ett tag spanat pÄ en Seiko 5 Sports Miltary för att jag ville ha en sportig "beater" som inte Àr pÄ stÄllÀnk. IgÄr sÄ slog jag spontant till! NÄgon som har erfarenhet av den (nÄgot man kanske skulle ha frÄgat innan man slog till :) )?

Har inga erfarenheter sjÀlv, men gillar hur den ser ut. RÀknar kallt med att du delar med dig av dina intryck. :cool:

Har rest runt lite pÄ andra forum.
Kolla in denna. En Thailand LE (300 exemplar).
image.jpg

KĂ€lla: http://www.thewatchsite.com/21-japa...-marmite-marine-master-300mm-thailand-le.html

Jisses. Inte blev den vacker med de visarna direkt...

Beror ju pÄ vilken du menar. Den större versionen SNZG015 eller om det var snzh? Har jag haft. Bra klocka.

Tillbaka
Topp