• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hittade denna i kassaskÄpet idag.. NÀstan glömt den sedan den orange Sumon kom hem. Fy pÄ mig!!!
image.jpg

Det Àr den som heter SNZG11K1 heter den jag bestÀllt (40.5 mm). SNZH tror jag Àr den större modellen.
Har haft den svarta. Inga konstigheter. UngefÀr vad man kan förvÀnta sig av en SEIKO för 700kr. Helt ok, prisvÀrd, men inget revolutionerande. Körde den pÄ nato vilket funkade bra.

• Like
Reactions: RKT
SÄg den pÄ ebay för ett tag sedan. Googlade lite och om jag förstÄtt det rÀtt sÄ Àr det Seiko i Thailand som super till för att sedan byta visare pÄ den eller Àr det ngt mer som skiljer mot 001?
LÀs i trÄden jag lÀnkat till under bilden. Ska tydligen vara en genuin LE.

Du fÄr vÀl leta upp ett sÄdant eller ett 6r15 och sÀtta i. :)

JodÄ, har varit pÄ gÄng flera gÄnger. :) Men varje gÄng sÄ tar det stopp nÀr jag försöker hitta rÀtt, vad heter det pÄ svenska, crown and stem, krona och stjÀlk? :) , som passar SKX boett och 6R15-verket. Jag letade efter den informationen febrilt och hittade lite som antydde att delar frÄn, om jag minns rÀtt, SARB alpinist eller nÄgot liknande ska passa. Fick aldrig fram ett detaljnummer som jag var hundra pÄ.

Har haft en varukorg klar pÄ cousinsuk och 10watches vid ett flertal tillfÀllen men aldrig kommit till skott. FÄr jag bara reda pÄ vilken krona och axel, eller vad det nu heter, som passar sÄ bestÀller jag grejer pÄ en gÄng. DÄ blir det alltsÄ en SKX med 6R15, gul tavla och safirglas. :)

SÄg den pÄ ebay för ett tag sedan. Googlade lite och om jag förstÄtt det rÀtt sÄ Àr det Seiko i Thailand som super till för att sedan byta visare pÄ den eller Àr det ngt mer som skiljer mot 001?

Vet inte varför men det kommer ju ganska mÄnga LE för Thailand. Antar att det Seiko, eller distributör, i Thailand som bestÀller moddade varianter.

Dessa monsters finns ju bl a. http://www.shoppinginjapan.net/seiko-monster-thailand/

Hehe, kÀnner igen det dÀr Sledger
Jag kom sÄhÀr lÄngt:
skx171newhandswp-800.jpg

Nya visare, ny bezel, nytt keramikinlÀgg, bra lÀnk. Gav dÀrefter upp och köpte en mm300 istÀllet. Jag tror det absolut enklaste Àr att köpa en SARB059 och byta det estetiska. Det blir nog ungefÀr samma pris i slutÀndan. Delar frÄn en SARB059 lÀr ju dock passa (signerad krona+axel+6r15).

PÄ tal om limiterade utgÄvor.
Jag skulle gÀrna ha en gul Sumo(SBDC017) men dom Àr ju larvigt svÄra att hitta, och dessutom högt prissatta, vilket iofs inte Àr sÄ konstigt nÀr man knappt hittar nÄgon till salu. :)

LĂ„nad bild
1AYgb5.JPG

Den gröna(SBDC019) finns pÄ ebay ganska ofta och ligger vÀl kring 10k men den gillas inte av mig. :)
LĂ„nad bil
2012_03_19_234214_2_Dqnnphqr.jpg

PÄ tal om limiterade utgÄvor.
Jag skulle gÀrna ha en gul Sumo(SBDC017) men dom Àr ju larvigt svÄra att hitta, och dessutom högt prissatta, vilket iofs inte Àr sÄ konstigt nÀr man knappt hittar nÄgon till salu. :)

LĂ„nad bild
http://inter.image.ohozaa.com/i/a64/

Den gröna(SBDC019) finns pÄ ebay ganska ofta och ligger vÀl kring 10k men den gillas inte av mig. :)
LĂ„nad bil
[IMG]http://www.watchestoday.biz/_files/prakard/2012_03_19_234214_2_Dqnnphqr.jpg

BÄda med datumbubbla. Hur vanligt Àr det?

Det dr Àr ingen LE,men den har utgÄtt. Startade en trÄd för ett tag sedan om de olika modellerna i Brightz-serien. Har för mig det sitter ett 8L35 i, samma urverk som i mm300.

OK, ingen limited men inte minst lika hÄrd att fÄ tag i nuförtiden - mÄste sÀga att detta Àr den snyggaste modellen jag har sett hittils. Vet du vad den gÄr för nÀr den dyker upp, yonsson?

OK, ingen limited men inte minst lika hÄrd att fÄ tag i nuförtiden - mÄste sÀga att detta Àr den snyggaste modellen jag har sett hittils. Vet du vad den gÄr för nÀr den dyker upp, yonsson?
5-6 i Japan, ibland mer, sÄ inte sÄ dyra. Som vanligt med utgÄngna seikomodeller sÄ Àr det tillgÄngen, inte priset som Àr problemet.

HĂ€r finns lite mer info:
https://klocksnack.se/threads/seiko-brightz-den-bortglömda-linjen.12829/

Edit: Hade för övrigt fel. LE: 200 ex.

Tillbaka
Topp