• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Skx+Hirsch performance=sant
image-jpg.69276

SÄlde min SKX för jag har svÄrt för klockor som saktar sig, den gjorde det med 10-15 sek/dygn sÄ jag
köpte en Monster med nya utverket för ca 1 mÄnad sedan.

Den gÄr konsekvent +2/dygn..!:) Fullt i klass med min Explorer som har en snarlik gÄngavvikelse.
& helt perfekt att man kan hacka den, nÀr OCD:n tar över rycker man bara ut kronan i nÄgra sekunder, sen Àr man tillfreds med livet igen.

Jag Àr verkligen nöjd med den, enda jag inte riktigt gillar Àr vridringen, dÀr Àr faktiskt SKX:en strÄet vassare.
(Jepp, jag anvÀnder faktiskt vridringen dagligen pÄ jobbet, för mig Àr det ingen dekoration...)

Beatern i nya klÀder...
Bytte till mig en Anvil lÀnk till min orange Sumo för en tid sedan. Men nÀr den kom hem var ÀndlÀnkarnas passform som "hej kom Ä hjÀlp mig"
image.jpg

NÀstan sÄ jag tror att nÄn kört denna lÀnk pÄ en annan klocka Àn Sumo.. Ingen skugga över tidigare Àgare. Vi har haft en bra kommunikation efter bytet sÄ det Àr jag som varit lite seg att göra ngt Ät det hela.
Min första tanke var att Äka ner till McGyver i SkÄne. NÀsta var att bestÀlla nya frÄn Seikoboy. Idag ledsnade jag och tog fram slÀggan...
VoilĂ !!
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Har du rÀtt bandstift RicVin ?
Ska vara feta i den lÀnken.
As fat as they come:)
SkĂ€mt Ă„sido.. Hur feta? Är ganska sĂ€ker pĂ„ att de jag har i nu Ă€r de fetare Seiko stiften..
SÄ hÀr sÄg de smÄ lÄsklackarna ut innan. Olika vinklar pÄ dem allihop. DÀrav min tro pÄ att man anvÀnt den pÄ ngn annan boett.
image.jpg

PÄ bilden trycker jag ju upp ÀndlÀnken sÄ den sitter som den ska mot boetten.

7016 var en grym kaliber frÄn Seiko som producerades mellan ca. 1972 och 1979.
Vad sÀgs om?;
- Mekanisk 12h kronograf
- Flyback
- kombinerad tim- och minuttotaliserare vid kl. 6
- Dag och datum

Grymt tycker jag. SĂ€rskilt i -8000 boetten.

Fick hem denna 72:a hÀromdagen.

1517001_535161289963483_1731112176_a.jpg

Finns Àven i vitt (lÄnad bild):

DSC_0747_zps12ce815e.jpg

Seiko 5 Sports Automatic Divers SNZH53J1. Fick ett plötsligt sug efter den hÀr som ny beater. Strax norr om 1200 pix kan man fÄ den för. Helt otroligt. Vad sÀgs?
image.jpg

yonsson eller nÄgon som vet.
Jag har ju efterlyst nÄgon som kan sÀlja en lÀnk till min Seiko med ref. 6139-6012 men jag vet inte hur bred den Àr. Letar jag pÄ nÀtet hittar jag uppgifter pÄ bÄde 19mm och 20mm, sÄ Àr det nÄgon som vet med sÀkerhet? Har inget tillförlitligt att mÀta med hemma just nu. Tack pÄ förhand.

Tillbaka
Topp