• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

1.jpg

Seiko Sumo pÄ ett Yobokies Anvil blir det idag

Ännu en kvĂ€ll med lite surfande efter en "reasonably priced" beater.
IkvÀll fastnade jag för den hÀr, SRP488. Tycker den har nÄgonting. Kommer pÄ lÀnk, men det hÀr bandet var riktigt snyggt till.
Vad tycks om klockan, och vet nÄgon vad det Àr för band?

2nlee7c.jpg

Den var ju faktiskt mycket snyggare med band Àn med lÀnk :)
Är det inte ett vanligt natoband det dĂ€r?
Det ser ut som att hela boetten Àr i rosé pÄ din bild men det Àr det inte pÄ dem jag hittar pÄ ebay.
Bezelen och visarna föll inte riktigt mig i smaken. men för det priset kan jag definitivt stÄ ut med dem!

$_12.jpg

Finns en del att vÀlja pÄ men som vanligt sÄ Àr det MM som gÀller pÄ mÄndagar.
300m.jpg

Sumo hÀr ocksÄ.. TÀnkte dela med mig av denna bild istÀllet för den jag la upp i "Dagens klocka" trÄden...
image.jpg

NÄn som testat att köpa frÄn Japan? Har sett att en del Äterimporterade modeller Àr avsevÀrt billigare pÄ Rakuten, till exempel fÄr man en SKX009 för ca 130 USD.

NĂ€, nĂ„t vanligt natoband Ă€r det nog inte, det ser tvĂ„delat ut ju. Kolla Ă€ven det vanliga spĂ€nnet. Jag skulle gĂ€rna hitta den hĂ€r typen av band, med natolook. Är inte riktigt överens med nato, tycker att de bygger för mycket Ă„t alla hĂ„ll och kanter.

NÄn som testat att köpa frÄn Japan? Har sett att en del Äterimporterade modeller Àr avsevÀrt billigare pÄ Rakuten, till exempel fÄr man en SKX009 för ca 130 USD.

Det Àr en hel del som bestÀllt frÄn Japan och varit nöjda.
Jag har köpt via eBay frÄn Japan och det har gÄtt bra. Har ocksÄ förlorat min rakuten-oskuld, sitter nu och vÀntar otÄligt pÄ mitt paket! :)

Edit: Tydligen kom mitt paket fram till butiken i morse, dags att Ă„ka och handla :D

Det Àr en hel del som bestÀllt frÄn Japan och varit nöjda.
Jag har köpt via eBay frÄn Japan och det har gÄtt bra. Har ocksÄ förlorat min rakuten-oskuld, sitter nu och vÀntar otÄligt pÄ mitt paket! :)

Edit: Tydligen kom mitt paket fram till butiken i morse, dags att Ă„ka och handla :D

Topp, dÄ blir det att bestÀlla frÄn Rakuten dÄ. Har bestÀllt andra grejor frÄn Japan innan, och det har alltid funkat mkt bra. En EMS försÀndelse frÄn Japan brukar ta lÀngre tid att frakta frÄn Arlanda till Helsingborg, Àn frÄn butik i Japan till Arlanda...

Knep du den frÄn 9:59 pÄ ttt? Var nÄgon snubbe som han innan mig pÄ den... ;)

Om det blir dags att sÀlja en dag, gÀrna idag
( :D ) hojta till :)

StÀmmer fint det, sÄg din köpes annons dÀr med och ska komma ihÄg dig vid en ev försÀljning men just nu kÀnns det som att den ska stanna ett tag

HallĂ„ gott folk. Är ute efter en chronograph liknande speedmaster alt daytona.. Ă€r minst sagt kass pĂ„ seikos utbud, har de nĂ„gon modell som ligger nĂ€ra dessa bĂ„de i size (39-41mm typ) och utseende? Bör ju Ă€ven vara relativt lĂ€ttillgĂ€nglig dĂ„ jag skulle behöva en inom nĂ„gra veckor

Fridens liljor

NÄgon som vet vart kan man köpa super oyster-lÀnk till en skx007 och vad fÄr man vara beredd pÄ att ge för den? :)

Vad för andra bandstift fungerar bra pÄ SKXen, Àr sÄ trött pÄ att bli förbannad varje gÄng jag ska byta band eftersom dom feta bandstiften Àr sÄ krÄngliga att fÄ av..

NÄgon som vet vart kan man köpa super oyster-lÀnk till en skx007 och vad fÄr man vara beredd pÄ att ge för den? :)

Köpte mitt frÄn Yobokies (maila honom för pris). Har lÀst att det kan vara skillnad pÄ hur bra ÀndlÀnkarna passar mot boetten, och jag fick bilden av att Yobokies skulle passa snÀppet bÀttre Àn t.ex. strapcode, men Àr inte sÀker pÄ om det Àr nÄgon skillnad. Har inte jÀmfört sjÀlv. Jag Àr riktigt nöjd med mitt frÄn Yobokies iaf, dock var den ena ÀndlÀnken ruggigt trög att fÄ pÄ plats.

Nu en frÄga frÄn mig:
Jag Àr lite sugen pÄ att byta ut spÀnnet pÄ lÀnken till min Sumo. Med dykförlÀngningen sÄ tycker jag att original-spÀnnet blir för lÄngt, jag skulle hellre ha ett kortare. Har lÀst att MM300-spÀnnet ska funka fint, men det kostar ju en del. LÀste Àven att vissa anvÀnt spÀnnet till SNDA59, men detta har jag endast hittat dyrare Àn MM300-spÀnnet.
Är det nĂ„gon annan som experimenterat med detta eller har tips pĂ„ spĂ€nne som kan passa? Passar alla 18mm Seiko-spĂ€nnen?

Tillbaka
Topp