• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Har ett dilemma...;)
FÄtt hem delar till en modd, tavla och visare ser ut sÄhÀr:

image.jpg

MÄlet Àr att göra nÄgot med lite toolig kÀnsla. Nu till dilemmat, valde en polerad chapter ring. Det har jag haft innan pÄ den modd jag gjort tidigare. Men tror ni det blir bÀttre med en borstad som pÄ bilden nedan:

s2l91S8.jpg

Cwc har ju polerad, den ger lite sköna reflektioner men ocksÄ en "blankare" kÀnsla:

image.jpg

SeikotrÄden hjÀlp mig :)

(En ny chapter ring kostar en hundring sÄ ekonomiskt spelar det mindre roll ;) )

yonsson eller nÄgon som vet.
Jag har ju efterlyst nÄgon som kan sÀlja en lÀnk till min Seiko med ref. 6139-6012 men jag vet inte hur bred den Àr. Letar jag pÄ nÀtet hittar jag uppgifter pÄ bÄde 19mm och 20mm, sÄ Àr det nÄgon som vet med sÀkerhet? Har inget tillförlitligt att mÀta med hemma just nu. Tack pÄ förhand.

Kan inte ta blod pÄ det men nÀstan, 6139 har jag haft 3st olika modeller av och alla har haft 19mm luggar sÄ rimligtvis bör det gÀlla din med. Denna lÀnk bör ju funka:

http://m.ebay.co.uk/itm/321494417712?nav=SEARCH

Har ett dilemma...;)
FÄtt hem delar till en modd, tavla och visare ser ut sÄhÀr:

MÄlet Àr att göra nÄgot med lite toolig kÀnsla. Nu till dilemmat, valde en polerad chapter ring. Det har jag haft innan pÄ den modd jag gjort tidigare. Men tror ni det blir bÀttre med en borstad som pÄ bilden nedan

Cwc har ju polerad, den ger lite sköna reflektioner men ocksÄ en "blankare" kÀnsla

SeikotrÄden hjÀlp mig :)

(En ny chapter ring kostar en hundring sÄ ekonomiskt spelar det mindre roll ;) )

Jag hÄller med yonsson mycket snyggare med polerad. Den andra kÀnns nÀstan malplacerad, den blanka ger ju ett annat djup!

Kör min pÄ GGB denna sekund. :)
(SPV-2)

Fick du mÄttbestÀlla det dÀr? Jag köpte ett aldrig anvÀndt av en snubbe i Danmark som verkligen inte passar mig. Sen köpte jag ett nytt, det billigaste GGB har men inte heller det mÄttade jag. SÄ jag har tvÄ kapade och brÀnda band hemma som Àr sjukt obekvÀma!:) mÄste nog köpa ett riktigt mÄttat nÄgongÄng.

Fick du mÄttbestÀlla det dÀr? Jag köpte ett aldrig anvÀndt av en snubbe i Danmark som verkligen inte passar mig. Sen köpte jag ett nytt, det billigaste GGB har men inte heller det mÄttade jag. SÄ jag har tvÄ kapade och brÀnda band hemma som Àr sjukt obekvÀma!:) mÄste nog köpa ett riktigt mÄttat nÄgongÄng.
Ja, jag har mÄttbestÀllt det. Har köpt tre olika och gillar dem skarpt. Det Àr dock viktigt att tÀnk pÄ att bandet Àven anpassas utifrÄn lug to lug. Bara för att det passar pÄ en klocka behöver det inte betyda att det passar pÄ en annan. Detta Àr bestÀllt utifrÄn en lÀngre klocka, sÄ det blir lite knöligt under klockan. Kommer dock sitta perfekt pÄ nÀsta klocka (mÀt noga alltsÄ).

Seiko 5 Sports Automatic Divers SNZH53J1. Fick ett plötsligt sug efter den hÀr som ny beater. Strax norr om 1200 pix kan man fÄ den för. Helt otroligt. Vad sÀgs?
image.jpg
Jag har haft fem st. TvÄ blÄa och tre svarta.
Kul att köpa och modda, men trÄkiga i lÀngden. :)

Med det sagt kommer jag sÀkert göra om det. :D

Lite nytt in i klocklÄdan. Meshband frÄn Strapcode. Upplevd kvalitet: 5 av 5. Vackert slipade lÀnkar, spÀnnet hÄller hög klass. Intrycket i kombo med Sumon: yum-yum :D
Bilder? But ofcourse!
IMG_7502.JPG
IMG_7503.JPG
IMG_7504.JPG
IMG_7505.JPG

Hej.
Är det nĂ„gon som vet vad en sumo vĂ€ger utan metallband? AlltsĂ„ pĂ„ gummi eller nato. StĂ„r mellan att köpa en shogun eller den nĂ€stan snyggare sumo, dock tycker jag att 210g med armband Ă€r litet vĂ€l tungt....

Vad tycker ni sumoÀgare: hur kÀnns sumon pÄ Nato eller gummi?

Köpte ett billigt skrÀpband till min Sumo. KÀndes vÀl ok men det var ritkgit fult och inte alls samma kÀnsla som med lÀnk. Finns vÀl iofs snygga armband att köpa. Kolla Yonssons recension av Sumon. DÀr finns det flera förslag pÄ band och lÀnkar. SjÀlv gillar jag tyngden. Ju tyngre dess bÀttre. :)

Hej.
Är det nĂ„gon som vet vad en sumo vĂ€ger utan metallband? AlltsĂ„ pĂ„ gummi eller nato. StĂ„r mellan att köpa en shogun eller den nĂ€stan snyggare sumo, dock tycker jag att 210g med armband Ă€r litet vĂ€l tungt....

Vad tycker ni sumoÀgare: hur kÀnns sumon pÄ Nato eller gummi?

Var har du fÄtt 210gr frÄn? VÀger 180 och kÀnns inte speciellt tung eller klumpig pÄ lÀnk:

Vikt Sumo.jpg

Jag skulle sÀga att den inte Àr det minsta tung pÄ gummi/nato/GGB. För mig som redan Àgt sumon men inte shogun kÀnns shogun mer intressant. Kul med titan för en gÄngs skulle. Har bara lÀst positivt om Shogun och den ska enligt vad jag lÀst ha bÀttre finish Àn sumon.

Inget ont om sumon dÀremot. En kanonklocka helt klart.

Jag skulle sÀga att den inte Àr det minsta tung pÄ gummi/nato/GGB..... En kanonklocka helt klart.

Hmm det underlÀtter sitationen inte.
Varit först inne pÄ "Shogun", nu dÄ jag har pengan och ska köpa den första "riktiga" klockan. Men Sumon ser fantastisk ut och kan moddas upp om det sÄ behövs....aaah vet inte.

Det blir nog SHogun först som kan sedan sÀljas om den inte kÀnns rÀtt.

GÄr ju byta delar pÄ bÄde sumon och shogun om man nu vill det. MÄnga byter shogun-visarna till mm300-visare. Tyckte först det sÄg kanon ut, men tycker nu att mm300-visarna blir för korta i en shogun.

Bara nÄgra Seikos som kommit och gÄtt...

miYYJaQ.jpg

kn2j66U.jpg

T1aiA5k.jpg

a6BcIdg.jpg

En Orient smög sin.

niWRD14.jpg

Den senaste och tyngsta hittils, Samurai!

dZTSCfc.jpg

Börjar bli taggad och hoppa upp en nivÄ eller tvÄ vad det gÀller Seiko. Kanske provar nÄgon GS framöver.

Hmm det underlÀtter sitationen inte.
Varit först inne pÄ "Shogun", nu dÄ jag har pengan och ska köpa den första "riktiga" klockan. Men Sumon ser fantastisk ut och kan moddas upp om det sÄ behövs....aaah vet inte.

Det blir nog SHogun först som kan sedan sÀljas om den inte kÀnns rÀtt.

Jag har ofta lite svÄrt för tyngre klockor. Hade en sumo en kort period men uppfattade den inte som tung pÄ vare sig band eller lÀnk, vÀlbalanserad skulle jag uttrycka det och skön att bÀra dÄ luggarna slopar lite.

Shogun tycker jag dock Àr finare :)

Ännu en kvĂ€ll med lite surfande efter en "reasonably priced" beater.
IkvÀll fastnade jag för den hÀr, SRP488. Tycker den har nÄgonting. Kommer pÄ lÀnk, men det hÀr bandet var riktigt snyggt till.
Vad tycks om klockan, och vet nÄgon vad det Àr för band?

2nlee7c.jpg

Det kom ett paket frÄn Japan...

DSC_0062.JPG

Efter en tids frÄnvaro sÄ Àr SARB017-lÀnken Àr Äter i produktion. Nu Àr min höstlövs-krattarklocka komplett :)

Hmm undrar om inte den lÀnken skulle fungera med min sarx 015. Gillar designen skarpt.

Skickat frÄn min GT-I9505 via Tapatalk

Seiko 5 Sports Automatic Divers SNZH53J1. Fick ett plötsligt sug efter den hÀr som ny beater. Strax norr om 1200 pix kan man fÄ den för. Helt otroligt. Vad sÀgs?
image.jpg

Fin pÄ bild. LÀnken och bezel (vridning) inte mycket att ha. Jag flippade min inom en vecka

Skickat frÄn min GT-I9505 via Tapatalk

Tillbaka
Topp