Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
yonsson eller nÄgon som vet.
Jag har ju efterlyst nÄgon som kan sÀlja en lÀnk till min Seiko med ref. 6139-6012 men jag vet inte hur bred den Àr. Letar jag pÄ nÀtet hittar jag uppgifter pÄ bÄde 19mm och 20mm, sÄ Àr det nÄgon som vet med sÀkerhet? Har inget tillförlitligt att mÀta med hemma just nu. Tack pÄ förhand.
Jockinho
Jag tycker polerad Àr snyggare eftersom borstningen pÄ boetten och borstningen pÄ ringen inte matchar varandra.
Har ett dilemma...
FÄtt hem delar till en modd, tavla och visare ser ut sÄhÀr:
MÄlet Àr att göra nÄgot med lite toolig kÀnsla. Nu till dilemmat, valde en polerad chapter ring. Det har jag haft innan pÄ den modd jag gjort tidigare. Men tror ni det blir bÀttre med en borstad som pÄ bilden nedan
Cwc har ju polerad, den ger lite sköna reflektioner men ocksÄ en "blankare" kÀnsla
SeikotrÄden hjÀlp mig
(En ny chapter ring kostar en hundring sÄ ekonomiskt spelar det mindre roll )
Kör min pÄ GGB denna sekund.
(SPV-2)
Ja, jag har mÄttbestÀllt det. Har köpt tre olika och gillar dem skarpt. Det Àr dock viktigt att tÀnk pÄ att bandet Àven anpassas utifrÄn lug to lug. Bara för att det passar pÄ en klocka behöver det inte betyda att det passar pÄ en annan. Detta Àr bestÀllt utifrÄn en lÀngre klocka, sÄ det blir lite knöligt under klockan. Kommer dock sitta perfekt pÄ nÀsta klocka (mÀt noga alltsÄ).Fick du mÄttbestÀlla det dÀr? Jag köpte ett aldrig anvÀndt av en snubbe i Danmark som verkligen inte passar mig. Sen köpte jag ett nytt, det billigaste GGB har men inte heller det mÄttade jag. SÄ jag har tvÄ kapade och brÀnda band hemma som Àr sjukt obekvÀma! mÄste nog köpa ett riktigt mÄttat nÄgongÄng.
Jag har haft fem st. TvÄ blÄa och tre svarta.Seiko 5 Sports Automatic Divers SNZH53J1. Fick ett plötsligt sug efter den hÀr som ny beater. Strax norr om 1200 pix kan man fÄ den för. Helt otroligt. Vad sÀgs?
Vad gick den för?Vem köpte 7a28-6000 med 100kr över mitt maxbud idag pÄ "lilla klockor"? Den var lÀtt vÀrd det va?
Vad gick den för?
Lycka till att hitta pushers till den. Bra att du backade.2600kr exkl. avgift. (Saknade bÄda röda pushers och saknade box etc.).
Hej.
Ăr det nĂ„gon som vet vad en sumo vĂ€ger utan metallband? AlltsĂ„ pĂ„ gummi eller nato. StĂ„r mellan att köpa en shogun eller den nĂ€stan snyggare sumo, dock tycker jag att 210g med armband Ă€r litet vĂ€l tungt....
Vad tycker ni sumoÀgare: hur kÀnns sumon pÄ Nato eller gummi?
Jag skulle sÀga att den inte Àr det minsta tung pÄ gummi/nato/GGB..... En kanonklocka helt klart.
Hmm det underlÀtter sitationen inte.
Varit först inne pÄ "Shogun", nu dÄ jag har pengan och ska köpa den första "riktiga" klockan. Men Sumon ser fantastisk ut och kan moddas upp om det sÄ behövs....aaah vet inte.
Det blir nog SHogun först som kan sedan sÀljas om den inte kÀnns rÀtt.
Det kom ett paket frÄn Japan...
Efter en tids frÄnvaro sÄ Àr SARB017-lÀnken Àr Äter i produktion. Nu Àr min höstlövs-krattarklocka komplett
Seiko 5 Sports Automatic Divers SNZH53J1. Fick ett plötsligt sug efter den hÀr som ny beater. Strax norr om 1200 pix kan man fÄ den för. Helt otroligt. Vad sÀgs?