• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Kollat runt lite och mÄste sÀga att jag hittat den ultimata klockan för mig. Diskret, snygg, underradarn, kvalitet, klassisk... SBGR061

Hittade en pÄ watchrecon men fÄr se hur det blir, ska se vad Seiya kan göra med priset.
TyvÀrr inte mycket Seiya kan göra dÄ han har export förbud av GS till EJropa, massa restriktioner mumbojumbo

image.jpg
Dagens Àventyr!

Hej. Skulle vilja testa pÄ seiko men blir inte klok pÄ alla olika urverk? Vill ha nÄgot som gÄr sÄ bra som möjligt och Àr grymt tÄligt dÄ tanken Àr att klockan ska anvÀndas varje dag. Hur Àr de verken? Har förstÄtt att spring drive Àr grymt och skulle gÀrna hitta en sÄdan till bra pris. Gillar utseendet pÄ bÄde Quartz och spring drive dykaren frÄn Grand seiko men tror dom ligger lite över budget, kanske beg? LÀste pÄ Hodinkee att det ska finnas en prospex dykare med spring drive, men hittar den inte nÄgonstans.
Är van vid typ Breitling, omega, tudor osv och oroar mig lite att lĂ€nkarna frĂ„n seiko inte hĂ„ller mĂ„ttet, Har jag fel? Uppskattar tips pĂ„ riktigt bra seiko klockor. Vill inte att den blir för stor sĂ„ runt 42-43mm gĂ€rna och den ska kunna bada utan problem samt ha safirglas och grym lume, Quartz gĂ„r bra. :) tack pĂ„ förhand.

Senast Àndrad:
Hej. Skulle vilja testa pÄ seiko men blir inte klok pÄ alla olika urverk? Vill ha nÄgot som gÄr sÄ bra som möjligt och Àr grymt tÄligt dÄ tanken Àr att klockan ska anvÀndas varje dag. Hur Àr de verken? Har förstÄtt att spring drive Àr grymt och skulle gÀrna hitta en sÄdan till bra pris. Gillar utseendet pÄ bÄde Quartz och spring drive dykaren frÄn Grand seiko men tror dom ligger lite över budget, kanske beg? LÀste pÄ Hodinkee att det ska finnas en prospex dykare med spring drive, men hittar den inte nÄgonstans.
Är van vid typ Breitling, omega, tudor osv och oroar mig lite att lĂ€nkarna frĂ„n seiko inte hĂ„ller mĂ„ttet, Har jag fel? Uppskattar tips pĂ„ riktigt bra seiko klockor. Vill inte att den blir för stor sĂ„ runt 42-43mm gĂ€rna och den ska kunna bada utan problem samt ha safirglas och grym lume, Quartz gĂ„r bra. :) tack pĂ„ förhand.
HÀr har du tvÄ stycken Prospex Marine Masters med spring drive:
http://www.seiyajapan.com/collectio...r-professional-600m-diver-springdrive-sbdb013
http://www.seiyajapan.com/collectio...r-professional-600m-diver-springdrive-sbdb011

Edit: Finns Àven Landmaster med spring drive. Billigaste spring driven pÄ marknaden, sÄ vitt jag vet. Ingen dykare, dock.
http://www.seiyajapan.com/collections/seiko/products/seiko-landmaster-spring-drive-sbdb015

• Like
Reactions: Oli
TyvÀrr inte mycket Seiya kan göra dÄ han har export förbud av GS till EJropa, massa restriktioner mumbojumbo

Aj! Det var synd :/ Har tidigare endast köpt en MM300 frÄn Seiya och dÄ gick det.

FÄr leta vidare dÄ!

Om ni kÀnner nÄgon som vill bli av med en GS inom den nÀrmaste veckan sÄ fÄr ni gÀrna höra av er!

Vit/mörk, automat/manuell.

Tack!

En kommentar till Seiko lÀnkarna: HÀr gÀller som vanligt med Seiko, what you pay is what you get, GS lÀnkarna Àr bra, riktigt bra, sÄ Àr det med lÀnkar vÀldigt individuellt
med tycke och smak, jag för den delen tycker Rolex Sub nya lÀnk Àr fin/gedigen/snygg/vÀlbyggt och totalt vÀrdelös dÄ spÀnnet Àr för lÄngt.....

Och ett förslag baserat pÄ din kravlista Àr SBGX115/117.

//Bosse

Blev spontant vÀldigt intresserad av GS SBGX115 (vit urtavla) efter att först ha tittat nÀrmare pÄ den i @Molle s instagramflöde och lÀst en recension pÄ A blog to watch. Det Àr ocksÄ detta med Seikos quartzverk: jag har efter att ha Àgt en Golden Tuna med 7s26-motor i ett par veckor verkligen förstÄtt att Seikos high-end quartz Àr nÄgot alldeles sÀrkilt. Men tillbaka till GS-dykaren, Àr det nÄgon som har tips pÄ vad man som spekulant ska tÀnka pÄ och var man ska leta? Jag köper gÀrna begagnat men denna klocka verkar inte vara sÄ vanlig sÄ utbudet Àr vÀl begrÀnsat. Tack pÄ förhand.

TÀnkte bara tipsa om att anvÀndaren macripper pÄ Instagram har lagt upp en paketöppningsvideo pÄ Padi. Verkar inte som att nÄgon tub eller nÄgot sÄnt medföljer. Snygg box dock.

Blev spontant vÀldigt intresserad av GS SBGX115 (vit urtavla) efter att först ha tittat nÀrmare pÄ den i @Molle s instagramflöde och lÀst en recension pÄ A blog to watch. Det Àr ocksÄ detta med Seikos quartzverk: jag har efter att ha Àgt en Golden Tuna med 7s26-motor i ett par veckor verkligen förstÄtt att Seikos high-end quartz Àr nÄgot alldeles sÀrkilt. Men tillbaka till GS-dykaren, Àr det nÄgon som har tips pÄ vad man som spekulant ska tÀnka pÄ och var man ska leta? Jag köper gÀrna begagnat men denna klocka verkar inte vara sÄ vanlig sÄ utbudet Àr vÀl begrÀnsat. Tack pÄ förhand.
Jag korrigerar mig sjÀlv innan nÄgon annan gör det: quartzverket i min Golden Tuna Àr 7c46, naturligtvis ;-).

TÀnkte bara tipsa om att anvÀndaren macripper pÄ Instagram har lagt upp en paketöppningsvideo pÄ Padi. Verkar inte som att nÄgon tub eller nÄgot sÄnt medföljer. Snygg box dock.
Verkar som att clubokies i Spanien har gjort ett "först i vÀrlden gruppköp" de ocksÄ. Om Seiko Àr lite smarta nu sÄ fimpar de modellen rÀtt snabbt och fÄr till en riktigt kultklocka.

Verkar som att clubokies i Spanien har gjort ett "först i vÀrlden gruppköp" de ocksÄ. Om Seiko Àr lite smarta nu sÄ fimpar de modellen rÀtt snabbt och fÄr till en riktigt kultklocka.

Kollade precis in den. Anko heter den. Tycker den Àr svincool!

Edit, fel dÀr. Var en annan klocka dom "gjort".

Nej, nu har det snart gÄtt en hel dag utan en PADI-bild (och det gÄr ju inte) sÄ hÀr kommer en:
image.jpeg

Men bilder pÄ PADI-klockan lugnar vi oss med tills ni andra fÄtt era :) Drog pÄ ett perlon pÄ SBCM023 idag efter att den trycktestats och tycker det blev en riktigt bra combo sÄ det kommer den nog att fÄ sitta pÄ ganska ofta.

Hittat en seiko jag gillar som inte verkar vara sĂ„ dyr, SBDC029 "shogun". Är det nĂ„got man kan fĂ„ tag pĂ„ i Sverige eller mĂ„ste man kolla utomlands? Har bara hittat en pĂ„ en dansk site Ă€n sĂ„ lĂ€nge. Och gĂ„r det att modda dessa?

Tillbaka
Topp