• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nej, nu har det snart gÄtt en hel dag utan en PADI-bild (och det gÄr ju inte) sÄ hÀr kommer en:
image.jpeg

Men bilder pÄ PADI-klockan lugnar vi oss med tills ni andra fÄtt era :) Drog pÄ ett perlon pÄ SBCM023 idag efter att den trycktestats och tycker det blev en riktigt bra combo sÄ det kommer den nog att fÄ sitta pÄ ganska ofta.
Snygg klocka men vad stÄr det pÄ PADI kortet :)

Hittat en seiko jag gillar som inte verkar vara sĂ„ dyr, SBDC029 "shogun". Är det nĂ„got man kan fĂ„ tag pĂ„ i Sverige eller mĂ„ste man kolla utomlands? Har bara hittat en pĂ„ en dansk site Ă€n sĂ„ lĂ€nge. Och gĂ„r det att modda dessa?
Varför modda? Är ju fina som de Ă€r :)

Hittat en seiko jag gillar som inte verkar vara sĂ„ dyr, SBDC029 "shogun". Är det nĂ„got man kan fĂ„ tag pĂ„ i Sverige eller mĂ„ste man kolla utomlands? Har bara hittat en pĂ„ en dansk site Ă€n sĂ„ lĂ€nge. Och gĂ„r det att modda dessa?
Har provat den och tycker den Àr riktigt bra. Hade kanske till och med varit hetaste alternativet för mig den senaste tiden om inte PADIn kommit. SÄg en senast idag nÀr jag var och trycktestade pÄ FÀltöversten. StÀller mig ocksÄ frÄgande till varför du behöver modda den dÄ den ÀndÄ inte Àr sÄ vanlig?

• Like
Reactions: Oli
Klockmaster Globen har eller kan ta hem om slut.

• Like
Vad Àr det du vill modda dÄ?
Är det inte safirglas pĂ„ sĂ„ kommer jag vilja sĂ€tta dit ett iallafall, till att börja med. Men det Ă€r ju trevligt att ha möjligheten att modda :) undrar mest om det Ă€r möjligt dĂ„ jag aldrig haft en seiko tidigare.

Har provat den och tycker den Àr riktigt bra. Hade kanske till och med varit hetaste alternativet för mig den senaste tiden om inte PADIn kommit. SÄg en senast idag nÀr jag var och trycktestade pÄ FÀltöversten. StÀller mig ocksÄ frÄgande till varför du behöver modda den dÄ den ÀndÄ inte Àr sÄ vanlig?
Behöver inte om den inte saknar safirglas men gillar att möjligheten finns. Om den nu gör det pÄ den klockan.

Är det inte safirglas pĂ„ sĂ„ kommer jag vilja sĂ€tta dit ett iallafall, till att börja med. Men det Ă€r ju trevligt att ha möjligheten att modda :) undrar mest om det Ă€r möjligt dĂ„ jag aldrig haft en seiko tidigare.

Jo det Àr nog hardlex som standard men t.ex. crystaltimes.net har flera varianter av safir som passar. Den har för ju övrigt ett 6R15 verk sÄ alla moddvisare och visare frÄn andra automatiska seikomodeller i lÄg till övre mellansegmentet passar.

• Like
Verkar som att clubokies i Spanien har gjort ett "först i vÀrlden gruppköp" de ocksÄ. Om Seiko Àr lite smarta nu sÄ fimpar de modellen rÀtt snabbt och fÄr till en riktigt kultklocka.
HÄller med dig som klockintresserad. Det hade varit mycket roligare och ballare. FrÄgan Àr bara om det verkligen skulle gynna Seiko mer att göra sÄ Àn att spotta ut klockan sÄ lÀnge det finns efterfrÄgan.

Personligen tycker jag att den Àr rÀtt trist. Ganska intetsÀgande och saknar Seiko-signumet med klockan-fyra-krona. Men whatever floats your boat! Kan dock varna för att svenska priser pÄ Seiko Àr hutlöst höga. Jag köpte min Sumo (snyggaste Seikodykaren under Marine Master-pris enligt mig) frÄn Japan och hamnade bara lite över halva svenska priset EFTER tull och moms.

Personligen tycker jag att den Àr rÀtt trist. Ganska intetsÀgande och saknar Seiko-signumet med klockan-fyra-krona. Men whatever floats your boat! Kan dock varna för att svenska priser pÄ Seiko Àr hutlöst höga. Jag köpte min Sumo (snyggaste Seikodykaren under Marine Master-pris enligt mig) frÄn Japan och hamnade bara lite över halva svenska priset EFTER tull och moms.
Tack, har dock fÄtt erbjudande om rÀtt bra rabatt hos en handlare hÀr i stan om jag köper frÄn dem, kanske inte "tjÀnar" pÄ det, men förhoppningsvis förlorar jag inte sÄ mkt pÄ det heller.

Kan vilken urmakare som helst byta hardlexet mot safir förresten?

SÄg att man i en klockbutik i Gbg begÀrde ~7000 kr för en Sumo. Jag gav ca 3200kr för min i Japan. DÀremot fick jag inte tillbaka momsen pÄ flygplatsen av nÄgon mÀrklig anledning.

Lite mer bilder pÄ min SKX031!
skx hand.jpg

nÀrbild.jpg

JÀmför den med min 14060 :)
Skx031 Àr nÄgot plattare, men vÀger ungefÀr samma!
Sub skx.jpg

handen.jpg

Snart kommer det en Pepsi-insert och ett schysst brunt lÀder-Nato! (MÄnga som ogillar, men vem bryr sig? ;))
SkÀrmavbild 2016-07-10 kl. 10.21.12.png

JÀmfört med nÀr jag köpte min SKX007 i vÄras nÀr det Àr dÄ fanns en hel del pÄ ebay sÄ verkar det nu som att entusiaster har dammsugit hela markanden pÄ de sista exen till rimligt pris. Skulle vara kul att plocka hem nÄgra ex och lÀgga i kassaskÄpet :)

JÀmfört med nÀr jag köpte min SKX007 i vÄras nÀr det Àr dÄ fanns en hel del pÄ ebay sÄ verkar det nu som att entusiaster har dammsugit hela markanden pÄ de sista exen till rimligt pris. Skulle vara kul att plocka hem nÄgra ex och lÀgga i kassaskÄpet :)

haha jo det Àr nog sÄ, jag Àr en av dom som köpt 007&009 för det dubbla priset :woot:

Tillbaka
Topp