• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Fan, nÀstan sÄ man skulle köpt en bara för att trÀffa alla Seikonötter..
Hoppas ni fÄr skoj och jag förvÀntar mig en riktig Padi-hög senare!

Semester!
SĂ„ fram med orange

P7281148.jpg

(Monster Gen 1.)

Om nÄgon har en SBDC005 aka Orange Sumo över sÄ PM

//Bosse

Ett ansprÄkslöst förslag! Nu nÀr vi fÄtt en asiatisk forumdel, kanske vi skulle kunna lÄta den hÀr yviga (men iofs ÀndÄ underbara) trÄden fÄ knoppa av sig lite? Flera smÄ körsbÀrstrÀd blommar mer imponerande tillsammans Àn ett stort ensamt:) Skulle tro att t ex gs-trÄden, skx-trÄden och tuna-trÄden skulle kunna vara rejÀlt livskraftiga pÄ egna ben numera?

Ett ansprÄkslöst förslag! Nu nÀr vi fÄtt en asiatisk forumdel, kanske vi skulle kunna lÄta den hÀr yviga (men iofs ÀndÄ underbara) trÄden fÄ knoppa av sig lite? Flera smÄ körsbÀrstrÀd blommar mer imponerande tillsammans Àn ett stort ensamt:) Skulle tro att t ex gs-trÄden, skx-trÄden och tuna-trÄden skulle kunna vara rejÀlt livskraftiga pÄ egna ben numera?
Bra förslag, bara att starta :)

GS kan ha en egen. Modellerna du nÀmner, nja...

Ska man tolka denna nya forumunderdel som att vi Àr tillrÀckligt mÄnga Seiko-ister för en egen forumdel eller som att vi blivit bortkörda frÄn finrummet..? :D

I förmiddags var jag och hÀmtade ut min SARX013, mycket trevlig klocka. Gillar tavlan och lÀnken skarpt, samt alla vinklar dom lyckats fÄ till.
image.jpeg

NÀr jag vÀl var hemma och kortat lÀnken blev det lunch och det sedvanliga snegladet pÄ klockan, fast man inte har en aning om vad tiden faktiskt Àr. En liten stund senare ringde det frÄn Becks urhandel, "Din seiko Padi har kommit"
Bara att sÀtta sig i bilen och Äka dit. Och se dÀr, en seiko till idag.
image.jpeg

Rena rama julafton, mitt i sommaren!
Hur som mycket nöjd med dessa 2, tillrÀckligt sÀregna pÄ sina egna smÄ vis.
Gruppfoto:
image.jpeg

Allt som allt, en mycket bra dag.

I förmiddags var jag och hÀmtade ut min SARX013, mycket trevlig klocka. Gillar tavlan och lÀnken skarpt, samt alla vinklar dom lyckats fÄ till.
image.jpeg

NÀr jag vÀl var hemma och kortat lÀnken blev det lunch och det sedvanliga snegladet pÄ klockan, fast man inte har en aning om vad tiden faktiskt Àr. En liten stund senare ringde det frÄn Becks urhandel, "Din seiko Padi har kommit"
Bara att sÀtta sig i bilen och Äka dit. Och se dÀr, en seiko till idag.
image.jpeg

Rena rama julafton, mitt i sommaren!
Hur som mycket nöjd med dessa 2, tillrÀckligt sÀregna pÄ sina egna smÄ vis.
Gruppfoto:
image.jpeg

Allt som allt, en mycket bra dag.
Den vita var skitsnygg! Grattis x2!

Finnss den med blÄ tavla tro?

Tackar, och nej tyvÀrr. Den finns i 2 utföranden till, SARX015 med svart teak-tavla pÄ lÀnk. Samt SARX017 med vad jag tror Àr samma tavla som 015, fast med röd tip pÄ sekundhanden och pÄ lÀderband.
Attans. Vita var snygg. Men hade den funnits med blÄ teak hade jag köpt direkt.
Kan du bjuda pÄ en wristshot?

Jag köpte den pÄ ebay, av sÀljaren k8ndx4ja. Billigaste jag kunde hitta, han skickar frÄn Tokyo sÄ rÀkna med tull och moms.
SÄ hÀr i efterhand skulle jag nog köpt av Seiya eller Higuchi istÀllet, men blev lite lovestruck nÀr jag hittade den pÄ eBay.
Cool. Tack! FĂ„r se om det blir en :)

- Vad Ă€r det för ref pĂ„ blĂ„a varianten av Padin? Är det nĂ„got som vanligtvis finns pĂ„ lager i Seiko butiker?

- Har nÄgon besökt Seiko butiken i Budapest? RÄkat bokat ett hotell ett stenkast ifrÄn...

- Är Padi SRPA21 nĂ„got som kommer att vara svĂ„rt att fĂ„ tag i frĂ„n butik och mĂ„ste jag dĂ€rmed handla fort? TĂ€nkte pĂ„ att ni redan köpt upp halva lagret :D

- Vilka sÀljer SRPA21 i Sverige?

Senast Àndrad:
- Vad Ă€r det för ref pĂ„ blĂ„a varianten av Padin? Är det nĂ„got som vanligtvis finns pĂ„ lager i Seiko butiker?

- Har nÄgon besökt Seiko butiken i Budapest? RÄkat bokat ett hotell ett stenkast ifrÄn...

- Är Padi SRPA21 nĂ„got som kommer att vara svĂ„rt att fĂ„ tag i frĂ„n butik och mĂ„ste jag dĂ€rmed handla fort? TĂ€nkte pĂ„ att ni redan köpt upp halva lagret :D

- Vilka sÀljer SRPA21 i Sverige?
Tjoho!
Kolla hÀr: http://www.fratellowatches.com/new-seiko-prospex-the-return-of-the-6309/

PADI finns bara i de fÀrger du sett, de övriga standard versionerna hittar du i lÀnken. Kolla med Klockmaster Globen vad de har inne, de hjÀlper dig nog :)

Tillbaka
Topp