• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Chronometer Àr vÀl inte varumÀrkesskyddat vad jag vet och Àr vÀl nÄgot som alla kan hÀvda, frÄgan Àr vÀl snarast om COSC varit inblandade?
Okej. Var lite det jag misstÀnkte.
Funderade pÄ om COSC inte brytt sig om att varumÀrkesskydda i japan dÄ det knappast Àr vÀrt pappret det skrivits pÄ dÀr.
Mer logiskt med inget skydd.
Tack!

Nu blev jag lite konfunderad och behöver guruhjÀlp.
SÄg att hyfsat nya Credor med 4s79-verk (handjagade) har Chronometer pÄ tavlan.
I min enfald trodde jag endast Schweizare fick ha det efter det att de Àndrade reglerna pga Seikos överlÀgsenhet pÄ 60-talet (?).
gbay992-white-chronometer-front.jpg

gbay992-white-chronometer-back.jpg

Fantastisk klocka för övrigt (GBAY992 ) som ocksÄ finns i vitguld.

Ping @yonsson & @Molle
@Warwian kan nog ge dig ett bÀttre svar pÄ det.

Chronometer Àr vÀl inte varumÀrkesskyddat vad jag vet och Àr vÀl nÄgot som alla kan hÀvda, frÄgan Àr vÀl snarast om COSC varit inblandade?
Det har de inte men det finns/har funnits andra institut. Min Chronometer GS Àr certifierad frÄn ett officiellt institut i Japan. Den Àr ju dÀremot gammal.
Edit: Se warwians svar.

Senast Àndrad:
Tack! Fan, 45mm blir mycket alltsÄ. MM300 bÀrs ganska "mindre" Àn den storleken som den har. Men jag har börjat tröttna pÄ den tyvÀrr, sÄ jag funderar pÄ att sÀlja av den.
Jag har 16-16,5 och tycker ofta att mÄnga klockor kÀnns för stora. PADIn har jag dock inga som helst problem med och tycker den sitter riktigt skönt bÄde pÄ lÀnk och gummi. Handledsskott frÄn tidigare i trÄden:
DSC09636 - Version 2.jpg

Första arbetsdagen efter semestern krÀver nÄgot som piggar upp, SBGV007. NÄgon som vet vad ett original GS lÀderband gÄr pÄ? Lite sugen att kunna variera looken.

image.jpeg
Rörande GS band sÄ har jag köpt frÄn Seiya och Yahoo, ligger utan spÀnne pÄ 15-1600, spÀnnets pris beror pÄ typ, men kolla Seiya inte billigast, men han Àr snabb och gir bra service (och trevliga GS kataloger...)

//Bosse

Jag och barnen fortsÀtter vÄran PADI jakt, Jönköping sög lite lÀtt. Först hade vi tÀnkt dra till Marstrand men det kÀndes för lÀtt. SÄ körde lite lÀngre och fastnade i parkernas stad Malmö. HÀr finns det PADI och varvsindustri tÀnkte jag, icke sa Niklas
20160801_172520.jpg
20160801_172638.jpg

Jag och barnen fortsÀtter vÄran PADI jakt, Jönköping sög lite lÀtt. Först hade vi tÀnkt dra till Marstrand men det kÀndes för lÀtt. SÄ körde lite lÀngre och fastnade i parkernas stad Malmö. HÀr finns det PADI och varvsindustri tÀnkte jag, icke sa Niklas
20160801_172520.jpg
20160801_172638.jpg
Jag har ju sagt ungefÀr 11 gÄnger att Halmstad har, MÄrtenssons. Det Àr bara att köra tillbaka norrut. :)

20160801_172520.jpg
20160801_172638.jpg
Jag har ju sagt ungefÀr 11 gÄnger att Halmstad har, MÄrtenssons. Det Àr bara att köra tillbaka norrut. :)

Vi kommer passera Halmstad med maximal miljöpÄverkarn med 3.2L D i 180h. Lunch varberg med övernattning i gbg innan vi far till PADI's rike Oslo.

Behöver beslutsrÄd! SRP775, 6309, 6139 eller kanske 6138. Jag vet att det inte egentligen Àr jÀmförbara klockor men...typ samma prisklass och alla kommer vÀl införskaffas med tiden, men var ska jag börja?

NĂ„gon som vet vart man eventuellt kan köpa nya Turtle (SRP) gummit löst? Älskade det pĂ„ min första och vill ha det nu pĂ„ Padin!

Hittade denna gamla bild pÄ telefonen.
Fick plötsligt lite Ängest över att jag sÄlt av alla dessa fina kronografer.
NĂ€stan alla iaf.
Ananta dykaren, SAEK013.
Vintage med silvertavla, 6138-0030 Kakume
BlÄ tavla med fyrkantiga subdials SAEH005.
Svart tavla gula visare, gÄngreserv, Flightmaster SBDS001
Velatura pÄ gummi, SRQ001J1
Vit tavla nere till vÀnster IZUL SDAA003.
IMAG0657_1_1

Seiko gör riktigt bra kronografer. VÀrt att prova en!

Tillbaka
Topp