• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

+1 pÄ TF retro rubber pÄ Sumo. Riktigt snyggt! Det Àr dock ganska lÄngt för mina handleder (som vanligt). Jag mÄste anvÀnda ett av de bredare hÄlen, alltsÄ inte de som Àr menade för spÀnnet. NÄgon som gjort likadant? Blir det problem, eller funkar det lika bra?

dsc_0907-jpg.75219

En liten paketöppning om man nu missat den:
https://klocksnack.se/threads/paketöppningsdags-sbgx117.30631/

Hej!

Funderade lite kring en Ärsklocka (mÄste ju fundera pÄ nÄgot klockrelaterat liksom...) och hamnade naturligt pÄ Seiko. DÀrifrÄn gick jag vidare till 6105:an - dykare och lite "tjock" - dvs snygg!

Hur identifierar man en 6105:a till Ă„r 1976?

Och var "finner" man dessa bÀst och vad betingar ett fungerande exemplar inklusive livets skrÄmor pÄ ungefÀr i pris?

Tack pÄ förhand!

Mvh Martin

0LEjqlb.jpg

buggin-san
Water resist pÄ urtavlan och första siffran i serienumret ska vara 6. Pris mellan 4000-8000 beroende pÄ skick, medianpriset Àr nog 5500kr.

Hittas dÀr man hittar klockor. Kolla watchrecon.com

Eeeee, jaha. För en novis sÄ Àr det inte uppenbart hur det fungerar. SjÀlv sÄ brukar mina klockor indikera batteribyte nÀr den dÀr stora visaren pÄ framsidan stannar... ;)
Det göra ett mÀrke dÀr nÀsta byte förvÀntas. Du ser att det Àr ett mÀrke vid 17 (2017).

SKA427. Riktigt skön klocka, har funderat pÄ en SKA371 och den hÀr har bara ökat mitt habegÀr!
DSC_0072.JPG
DSC_0070.JPG

Bilagor

• DSC_0072.JPG
    DSC_0072.JPG
    106.2 KB · Visningar: 86
  • DSC_0070.JPG
    DSC_0070.JPG
    108.1 KB · Visningar: 82
Chami den blÄ sarben Àr riktigt go! Har en vit sjÀlv, de har sÄdan hÀrlig lyster i tavlan i solljus och kvalitén pÄ lÀnken Àr ju sett till priset fantastisk.

Tillbaka
Topp