En 7548 kan aldrig vara fel. Finns i flera fĂ€rger!Min trippel, Ă€r dock sugen pĂ„ att införskaffa en vintagedykare och göra den till en fyrling. ĂvervĂ€ger kanske nĂ„gon tidig kvartsdykare, förslag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
En 7548 kan aldrig vara fel. Finns i flera fĂ€rger!Min trippel, Ă€r dock sugen pĂ„ att införskaffa en vintagedykare och göra den till en fyrling. ĂvervĂ€ger kanske nĂ„gon tidig kvartsdykare, förslag?
Vad heter modellen med kompassen?Min trippel, Ă€r dock sugen pĂ„ att införskaffa en vintagedykare och göra den till en fyrling. ĂvervĂ€ger kanske nĂ„gon tidig kvartsdykare, förslag?
![]()
En 7548 kan aldrig vara fel. Finns i flera fÀrger!![]()
Precis som @M.L. sÀger, 7548. Det ligger vÀl ett par stycken pÄ K&S just nu? En som verkar vara i riktigt fint skick dessutom.![]()
2C21-0080, Fieldmaster eller Contra. FrÄn början av 80-talet, och inte helt enkel att fÄ tag i.Vad heter modellen med kompassen?![]()
Tack!2C21-0080, Fieldmaster eller Contra. FrÄn början av 80-talet, och inte helt enkel att fÄ tag i.
Kul, sök upp PADI release trÄden dÀr finns massor av intryck frÄn folk plus info om nÀsta batch till handlare etc.Tjena alla kunniga!
Jag Àr ute efter ett nytt klockköp! Har lÀnge varit ute efter Sinn104 men nu har blickarna Àven börjat snegla över pÄ Seiko padi!
Ălskar sunbursten och dess pepsi dial Ă€r magisk!
Skulle uppskatta era personliga Äsikter, vad skulle ni vÀlja? padin Àr trotsallt hÀften sÄ billig men sinn104 jÀmför mÄnga kvalitetsmÀssigt med omega, breitling!
Skulle ocksÄ uppskatta lite info om hur man fÄr tag i padin, ÄterförsÀljare i sverige, eventuella kö-tider etc.
Jag vill ha den med den "riktiga" blÄ-svarta padi klockboxen!
Ăr det nĂ„n som Ă€ger en padi, hojta gĂ€rna till! Vill veta vad ni tycker om klockan, om det eventuellt nĂ„t jag som köpere borde veta, hur den Ă€r med sina 45mm etc!
Tack pÄ förhand!
Okej det ska jag tack för tipsetKul, sök upp PADI release trÄden dÀr finns massor av intryck frÄn folk plus info om nÀsta batch till handlare etc.
Klockmaster Globen.Har börjat fastna för GS mer och mer. Vilka AD i Stockholm sÀljer dessa?
Tack! Ska ta en tur dÀr nÀsta gÄng jag Àr i Stockholm!Klockmaster Globen.
Bra skit!
Ăven FĂ€ltöverstenKlockmaster Globen.
Bra skit!
De har hemma, dock ingen 775:a Ànnu.PÄ tal om Klockmaster Globen. NÄgon som vet vad en SRP77(X) gÄr pÄ hos dem? NÄgot som de skulle kunna tÀnkas ha inne? Finns möjlighet till förhandling/KS medlempris eller liknande? Jag Àr pÄ jakt efter en 775:a.
Vet du om 775 Àr nÄgot som kommer in? Vad skulle man fÄ betala tror du?De har hemma, dock ingen 775:a Ànnu.
De har bestÀllt för lÀnge sedan sÄ borde komma. Kommer inte ihÄg vad listpriset Àr (3.800??). Ev rabatt Àr ju upp till dig och ditt specifika fall.Vet du om 775 Àr nÄgot som kommer in? Vad skulle man fÄ betala tror du?
En kompis köpte denna till sin fru pÄ bukten. 38mm stor och texten 7s26-0010 pÄ baksidan. Tror den Àr tillverkad 95? Men han visste inget mer om den, inte jag heller? Kanske finns nÄgon hÀr som vet nÄgot intressant om den?![]()
![]()
Tack för svaret.Det fanns en mindre SKX som hette 001 eller 005.
Det finns nog nÄgon kalenderbitare som kan sÀga mer sÀkert angÄende Ärtal. SjÀlv hittar jag inte djungeln med olika fÀrg pÄ lumen, pip, hjÀrtformen pÄ minutvisaren osv.
Men Googlar man har dessa delad markör kl 12 sÄ jag Àr ÀndÄ inte helt sÀker.
KÀnns som att det kan vara en halvfranken? Lumen skiljer sig pÄ bezeln, tavlan och visarna.Tack för svaret.Googlade lite sjÀlv efter jag skrev inlÀgget och kom ocksÄ fram till att den heter skx001/005. Men det dÀr med att den inte har delad markör kl 12 var ju skumt för det Àr ju som du sÀger, alla andra man ser har ju det.
![]()
Ja, det ser sÄ ut. TÀnkte inte pÄ det nÀr jag sÄg den live som kortast i dÄligt ljus men pÄ bilden Àr det tydligt.KÀnns som att det kan vara en halvfranken? Lumen skiljer sig pÄ bezeln, tavlan och visarna.
775 kommer vÀl inte till Sverige? List pÄ SRP773,777,779 Àr 3999kr för de utan lÀnk, 4498kr för de pÄ lÀnk.De har bestÀllt för lÀnge sedan sÄ borde komma. Kommer inte ihÄg vad listpriset Àr (3.800??). Ev rabatt Àr ju upp till dig och ditt specifika fall.