• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Bytte insert precis, blev sÄ nöjd med den blekta pepsin jag haft sÄ tagit hela sommaren till att byta :p

Va tycks?
IMG_20160908_192647.jpg
Grönt Àr skönt.:)
Lite fÀrg livar alltid upp det trÄkigt svarta!

Vet inte om jag ska frÄga hÀr eller i vintage delen. Vad fÄr man ge för en 6309 och vart hittar man? Blivit sugen efter padin.

5CSWsFx.jpg

Det förvÄnar mig lite att inte SEIKOs solar diver chrono Àr mer populÀr hÀr, pÄ WUS verkar den vÀldigt poppis. Strapcode har nu i alla fall tagit fram lite olika lÀnkar till modellen, modellen SSC015 bör dÀrmed precis ha blivit en av de mest prisvÀrda modellerna i SEIKOs sortiment, i alla fall rent specifikationsmÀssigt.
Jag gillar dom dÀr som fan, jag har oxÄ varit nÀra att klicka hem en. Speciellt den med blÄtt inlÀgg.

Vet inte om jag ska frÄga hÀr eller i vintage delen. Vad fÄr man ge för en 6309 och vart hittar man? Blivit sugen efter padin.
Allt mellan en 1000-lapp och uppÄt, beror ju helt pÄ vilket skick den Àr i, om man inte bryr sig om det A M delar i den lr helt original, kolla det vanliga: Ebay, Seiko-forum, mm, den dyraste pÄ Ebay den senaste tiden gick för 5800:- sÄ det Àr bara att leta och frÄg om hjÀlp om man behöver.

Jag har en SNK809 nÀr jag jobbar i trÀdgÄrden och liknande. Efter ett par Är med originalbandet bytte jag nu till ett enkelt singular-nato. Vilket lyft! Nu kanske den blir uppgraderad frÄn trÀdgÄrdstjÀnst till deskdiving.
(utseendemÀssigt blir det kanske inte sÄ stor skillnad, men originalbandet Àr sÄ oskönt. Jag kommer ihÄg att jag sandpapprade det nÀr det var nytt för att fÄ det mindre skavigt)
1473449792728-1265924253.jpg

2-4k beroende pĂ„ skick, dyrare idag Ă€n för nĂ„gra Ă„r sedan dĂ„ helt ok/fina ex gick för ca 1.5k. Lite billigare utomlands Ă€r min erfarenhet men funnits en del bra prisade pĂ„ K&S med. Kul klocka vĂ€l vĂ€rd sin peng. Även snygg med patina. Ett RĂ„d Ă€r att undvika eBay om du inte lĂ€ser pĂ„ innan (och vill ha original) :)

SjÀlvklart ska man lÀsa pÄ innan man köper en 6309:a och andra med för den delen, men visst gÄr det att hitta original pÄ Ebay, jag har gjort det.

IMG_20160817_171729-01.jpeg
Har sökt överallt efter ett snyggt matchande armband i stÄl till denna klocka utan att egentligen hittat nÄgot intressant överhuvudtaget. SÄ mitt hopp stÄr nu till er, Sveriges kunnigaste Seiko fantaster. NÄgon som har en fin lÀnk till sin eller vet nÄgon som passar?
Hade du spanat in min paketöppning hade du sett ett bÀttre resultat ;)
HÀr Àr en som med lite hantverk fÄtt ihop det bra:
http://forums.watchuseek.com/f21/se...pirit-bracelet-brought-you-dremel-482409.html

Tillbaka
Topp