• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Padi rules in Italy:)
20160906_134208-01.jpeg

Tankar kring Seiko SRP191K1?
Funderar pÄ att klicka hem denna, visst Àr den 36 mm? LÀst lite olika pÄ olika sidor, bÄde 36 & 38 mm.
NÄgon som sett denna "live", (eller kanske har ett Ànnu bÀttre alternativ att komma med)?

seiko-5-sports-midsize-collection-100m-automatic-srp191k1.jpg

Har för mig att jag lĂ€st pĂ„ forumet att det har "pillats bort" loggor pĂ„ tavlorna.. Kan det ha varit Seiko? GĂ„r detta? Jag tĂ€nker pĂ„ Seiko 5-tavlorna, skölden med en 5a i. Är det tryckt pĂ„ tavlan eller gĂ„r det relativt enkelt att pilla bort?

NÄgon som kan rekommendera ett snyggt canvas band med kvalité kÀnsla och bra passform för en seiko Sumo sbc003, dvs blÄa Sumon!?

Ibland har en tur! Seiko Àldre flightmastern har funnits pÄ radarn mÄnga Är men aldrig slagit till dÄ de inte Àr sÄ vanliga (@don segundo har vÀll en?), sÄg dÄ en ultrabillig pÄ K&S. Slog till och kom idag, sjukt mkt pang för pengen :) Och lite kul att jag som knappt gillar kronografer köper en klocka med 4st subdials :D
image.jpeg

image.jpeg

MM300, nÀr den Àr bortglömd nÄgra veckor o du ÄtervÀnder till den...
sÄ jÀkla bra och undra va fan man hÄller pÄ med nÀr man ens tÀnker tanken pÄ att sÀlja
Bastant och grym pjÀs, dagens klocka pÄ armen
image.jpeg

5CSWsFx.jpg

Det förvÄnar mig lite att inte SEIKOs solar diver chrono Àr mer populÀr hÀr, pÄ WUS verkar den vÀldigt poppis. Strapcode har nu i alla fall tagit fram lite olika lÀnkar till modellen, modellen SSC015 bör dÀrmed precis ha blivit en av de mest prisvÀrda modellerna i SEIKOs sortiment, i alla fall rent specifikationsmÀssigt.

5CSWsFx.jpg

Det förvÄnar mig lite att inte SEIKOs solar diver chrono Àr mer populÀr hÀr, pÄ WUS verkar den vÀldigt poppis. Strapcode har nu i alla fall tagit fram lite olika lÀnkar till modellen, modellen SSC015 bör dÀrmed precis ha blivit en av de mest prisvÀrda modellerna i SEIKOs sortiment, i alla fall rent specifikationsmÀssigt.
Gillar som fan men sÄ kommer det hÀr med solar...

Gillar som fan men sÄ kommer det hÀr med solar...
tumblr_nq5f846icQ1usl35ao1_1280.jpg

Vilket Àr typ det bÀsta som har hÀnt klockvÀrlden rent teoretiskt. Batterierna hÄller i typ ett Är utan sol. Köp och bÀr nÀr du kÀnner för det, underhÄllsfritt, klockrent. Tror jag mÄste testa en sÄdan snart. :)

tumblr_nq5f846icQ1usl35ao1_1280.jpg

Vilket Àr typ det bÀsta som har hÀnt klockvÀrlden rent teoretiskt. Batterierna hÄller i typ ett Är utan sol. Köp och bÀr nÀr du kÀnner för det, underhÄllsfritt, klockrent. Tror jag mÄste testa en sÄdan snart. :)
Jag har varit pÄ vÀg att klicka hem en flera gÄnger, men tror att den kommer stt vara för stor för mig. JÀkligt snygg Àr den i alla fall. Finns det nya lÀnkar kanske det Àr dags att testa.

5CSWsFx.jpg

Gav bort en sÄdan dÀr fast med gula detaljer, de Àr verkligen trevliga! Enda negativa för egen del Àr att sidorna borde va borstade för mer toolighet men gÄr ju ordna. Fina detaljer i tavlan :)

Tillbaka
Topp