• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Precis nytagen!
image.jpeg
Snyggt. Funkar det bra med en sÄ pass tung klocka pÄ perlon?

Snyggt. Funkar det bra med en sÄ pass tung klocka pÄ perlon?
Det tycker jag absolut! Perlon Àr sÄ pass tunt att det inte bygger pÄ höjden alls, sÄ den sitter inte ostadigt pÄ nÄt sÀtt. Sen har jag den förvisso hyfsat tight, men inte sÄ pass att det blir obekvÀmt. Hur som helst Àr det nog vÀrt att testa för en hundring iallafall! :D

Screenshot_20160914-215301-01.jpeg
Hej Seiko pojkar. funderar pÄ att sÀlja min
Seiko Age of Discovery 7T36 -7A10, med nytt strutsband frÄn hirsch.
Inga tillbehör och gÄr som en quartzare. NÄgon som har koll pÄ vÀrdet? kollar runt. Allt frÄn 3000-6000:-!?

Screenshot_20160914-215244-01.jpeg

Behöver veta vad den kan vara vĂ€rd â˜ș
Tror att det Àr lite optimistiskt att hoppas pÄ 6000:- skulle nog vara nöjd om den gick för runt 3000:- , stora bilder till trots ser man inte skicket sÄ bra,
den dyraste jag sett pÄ Ebay gick för 399£ i N O S skick, jÀmför med den hÀr sÄ kan du bilda en uppfattning: http://www.ebay.co.uk/itm/Vintage-S...D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
sÄlde sjÀlv en A O D för ett tag sedan och fick ca: 3500:- ursÀkta bildkvaliten.
seiko brazil.jpg

Hej, söker info om lÀnkbiten som fattas nÀr lÀnken Àr trasig enligt bilden. SÄlde klockan hel till en person som mottog den trasig. Vill dÀrför se om man kan hitta lÀnkbiten som fattas pÄ Ebay eller liknande.
NÄgon Kobra Kai som sitter pÄ kunskapen? Eller kanske tom reservdelen?

seikolÀnk.jpg

Hej, söker info om lÀnkbiten som fattas nÀr lÀnken Àr trasig enligt bilden. SÄlde klockan hel till en person som mottog den trasig. Vill dÀrför se om man kan hitta lÀnkbiten som fattas pÄ Ebay eller liknande.
NÄgon Kobra Kai som sitter pÄ kunskapen? Eller kanske tom reservdelen?

seikolÀnk.jpg
Glömde: Klockan Àr en Seiko 7009-876A. LÀnken Àr original

Har efter mÄnga Är i SeikotrÀsket tagit ett steg upp i Seikohierarkin.
Har lÀnge funderat pÄ att införskaffa en Sumo. NÀr jag upptÀckte att den inte bara fanns i vÀrldens trÄkigaste klockfÀrg (svart:p) sÄ blev den Ànnu intressantare. Det som fortfarande fick mig att tveka lÀnge var den klena bandbredden pÄ en sÄ pass stor klocka. PÄ bilder tycker jag inte att det ser riktigt rÀtt ut. Men man vill ju se den i verkligheten ocksÄ, vÀl medveten att bilder ljuger. NÀr @lio.se sÄlde en Blumo till ett lÀmpligt pris (tack för en smidig affÀr) sÄ bestÀmde jag mig för att slÄ till.
Första intrycken:
- lÀnken kÀnns inte för smal i verkligheten, ÄterstÄr att testa pÄ NATO ocksÄ
- den upplevs mindre Àn sina45(?) mm
- snygg mörkblÄ fÀrg
- trÄkigare visare Àn pÄ SKX
- lite rasslig lÀnk (spÀnne)
- i vanlig ordning grym lume
Nu ska jag kÀnna pÄ denna nÄgra dagar för att se om den pÄ allvar kan konkurrera med SKX009/7548/7002 eller om den hamnar pÄ ett Köp & SÀlj nÀra dig.
0914-jpg.388565

[SBDC003]
Jag och Sumon kom inte riktigt överens. Funkar inte pÄ NATO enligt mig (och dÄ gÄr det ju inte...) och sen tycker jag att den Àr för stor. SÄ det blir en "catch and release" pÄ denna och tillbaka pÄ lÀgsta nivÄn i SeikotrÀsket.:D

Hej alla SeikoÀlskare!
Efter att bara ha lĂ€st och lĂ€st och lĂ€st och köpt och köpt har jag nu nĂ„tt den dĂ€r punkten nĂ€r jag behöver sĂ€lja av lite ocksĂ„ 
 Men dĂ„ upptĂ€cker jag att jag inte kan posta i köp- och sĂ€ljtrĂ„den. HjĂ€lp mig! Hur ska jag göra? Ska jag be om lov nĂ„gonstans eller förtjĂ€na min posta-knapp pĂ„ annat sĂ€tt?
(I första hand Àr det en Padi och en Solar Tuna SBDN028 som jag tÀnker sÀlja efter att jag förstÄtt att fÀrgglatt och guld inte Àr min grej.)

Tillbaka
Topp