• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Knep den hÀr i veckan. Blev ball pÄ blÄtt rubber [emoji2]

ImageUploadedByTapatalk1417196911.752775.jpg

Fuktskada skulle jag gissa pÄ. Kul att det blev olikfÀrgat[emoji2]
Ja, precis. Har aldrig sett sÄ lokal patinering tidigare, sÄ det var dÀrför jag frÄgade om tjockleken. Att övre halva Àr mer missfÀrgad Àn undre gÄr ju att logiskt förklara, men det Àr ju en plupp pÄ nedre delen av tavlan ocksÄ. Cool hur som helst. Ser ju nÀstan avsiktligt ut. Gillart!

Den hÀr tavlan kan vÀl inte ha suttit frÄn början eller har den det och bara Àr fixad? Fanns pÄ ebay frÄn Sydkorea.
Skön fÀrg annars. Vanac har ju nÄgon liknande grön fÀrg.

11-20-1-3.jpg

Tur jag inte slog till pÄ den dÄ. SÄg nu fler annonser frÄn samma sÀljare. Bland annat dessa:

11-24-3-1.jpg

11-13-3-1.jpg

StÄr att klockorna Àr genomgÄngna och att det aftermarket band men inget om tavlorna. JÀvla skojare!

Nice spottat! Outa gÀrna sÀljaren sÄ inga fler gÄr pÄ en ev nit.
Tycker fotona ser smÄtt photoshoppade ut...
MÄste varit vÀldigt smÄ serier pÄ de tavlorna :) :)

Ajajaj, börjar fÄ lite dÄliga vibbar, var samma som jag köpte av. Det jag inte greppar Àr varför man inte fixar till dom sÄ nÀra original som möjligt ? Det mÄste vara grymt svÄrt att göra en sÄ bra kopia.

Vilket dilemma, blir inte klok pÄ min blÄa tavla, hittar ingen exakt likadan 6145-8000 eller 6146-8000, samtidigt kÀnns den sÄ oerhört vÀlgjord för att vara fejk ???? Desustom har sÀljaren hur mycket positiv feedback som helst.

Vad sÀger ni, skall man lÀmna tillbaka klockan ? Den kostade ca 5800:- sammanlagt, inte hela vÀrlden, men det skulle störa mig att gÄ runt med en fejktavla. Tror det Àr lÀtt att lÀmna tillbaka eftersom den enligt annonsen Àr "overhauled" men ser ut som kriget inuti.
Den gÄr +7s/dygn om man inte anvÀnder den, kÀnns sÄ grymt bra, och hi-beat... suck...

HÀr Àr en lÀnk till annonsen/klockan med bÀttre bilder Àn vad jag kan ta:
http://www.ebay.co.uk/itm/201217216618?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Ajajaj, börjar fÄ lite dÄliga vibbar, var samma som jag köpte av. Det jag inte greppar Àr varför man inte fixar till dom sÄ nÀra original som möjligt ? Det mÄste vara grymt svÄrt att göra en sÄ bra kopia.

Vilket dilemma, blir inte klok pÄ min blÄa tavla, hittar ingen exakt likadan 6145-8000 eller 6146-8000, samtidigt kÀnns den sÄ oerhört vÀlgjord för att vara fejk ???? Desustom har sÀljaren hur mycket positiv feedback som helst.

Vad sÀger ni, skall man lÀmna tillbaka klockan ? Den kostade ca 5800:- sammanlagt, inte hela vÀrlden, men det skulle störa mig att gÄ runt med en fejktavla. Tror det Àr lÀtt att lÀmna tillbaka eftersom den enligt annonsen Àr "overhauled" men ser ut som kriget inuti.
Den gÄr +7s/dygn om man inte anvÀnder den, kÀnns sÄ grymt bra, och hi-beat... suck...

http://www.ebay.co.uk/itm/201217216618?_trksid=p2059210.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

KÀnner igen den annonsen, tror jag googlade efter en med liknande tavla men hittade ingen sÄ tog bort den frÄn min bevakningslista.

Hoppas för din skull att den Àr ok. Men jag hade nog skickat tillbaka den..

Jag hade nog ocksÄ skickat tillbaka. Förvisso Àr ju klockan estetiskt tilltalande, men inte sÄ kul med en tavla som antagligen seiko aldrig gjort och med tanke pÄ att verket inte sÄg sÄ dÀr roligt ut...
Sedan hade jag nog dragit öronen Ät mig vad gÀller priset - hade det varit en kosher GS med en unik originaltavla sÄ hade den nog blivit bra mycket dyrare nÀr samlarna hade budat över varandra.

Det finns fler vintage GS dÀr ute. Jaga, frÄga, be om hjÀlp, sÄ skall du nog se att du hittar en i fint skick.

Kom idag, SDGZ013. Gillar den som bara den. Kunde varit nÄgot lÀgre, men annars perfekt.
image.jpg

Riktigt snygg - svag för den interna tachymetern... Hur Àr vikten, titan vÀl? Risk att den blir lite lÀtt?? (Har ju titan i min Snowflake, men den Àr dressig sÄ det funkar ju)
Fler bilder hade uppskattats.

ApropÄ SDGZ013 - jag letar efter SAGK003 , en liknande modell (till utseendet iaf).
Jag Àr ny hÀr och i "klocksvÀngen", finns det nÄgra standardsidor man vÀnder sig till för att leta pÄ andrahandsmarknaden i Japan, som man dessutom "enkelt" (relativt) kan handla ifrÄn? Finns det kanske en guide nÄgonstans i forumet...

ApropÄ SDGZ013 - jag letar efter SAGK003 , en liknande modell (till utseendet iaf).
Jag Àr ny hÀr och i "klocksvÀngen", finns det nÄgra standardsidor man vÀnder sig till för att leta pÄ andrahandsmarknaden i Japan, som man dessutom "enkelt" (relativt) kan handla ifrÄn? Finns det kanske en guide nÄgonstans i forumet...

Enkelt blir det sÀllan eftersom mÄnga Japaner vÀgrar skicka utanför Japan. Mitt tips Àr att köpa en ny istÀllet för en begagnad. DÄ blir det lÀttare. Eller sÄ tjatar du hÄl i huvudet pÄ Bosse och ger honom ett bra bud sÄ han sÀljer sin till dig.

Enkelt blir det sÀllan eftersom mÄnga Japaner vÀgrar skicka utanför Japan. Mitt tips Àr att köpa en ny istÀllet för en begagnad. DÄ blir det lÀttare. Eller sÄ tjatar du hÄl i huvudet pÄ Bosse och ger honom ett bra bud sÄ han sÀljer sin till dig.

Vad jag lÀst mig till sÄ tillverkas inte SAGK003 sedan en tid tillbaka och kan dÀrför inte köpas ny/i butik - men jag har gÀrna fel!
Det finns ju "professionella mellanhÀnder" som befinner sig i japan som köper dÀr och sedan skickar till dig mot en avgift. Jag har anvÀnt sÄdana tidigare (i en djup jeansnördperiod) med framgÄng. Jag ska kolla mer pÄ Rakuten, det Àr lite kÀmpigt med översÀttningen bara. Tack för ditt svar! FÄr se om det slutar med att jag stalkar Bosse. :)

edit: om fler Àr intresserade av proxytjÀnst i Japan sÄ Àr detta en sÄdan:

"Please feel free to contact us at [email protected]
Our service is only 8%*
*Min charge is 1000 yen for japan order
*from total price
Accept : Paypal , Bank wire and liberty reserve."

HÀmtat ur denna trÄd http://supertalk.superfuture.com/index.php/topic/85769-japan-proxy-service-cheapfastreliable/- dÀr finns Àven feedback pÄ tjÀnsten, tips pÄ affÀrer m.m.

Vad jag lÀst mig till sÄ tillverkas inte SAGK003 sedan en tid tillbaka och kan dÀrför inte köpas ny/i butik - men jag har gÀrna fel!
Det finns ju "professionella mellanhÀnder" som befinner sig i japan som köper dÀr och sedan skickar till dig mot en avgift. Jag har anvÀnt sÄdana tidigare (i en djup jeansnördperiod) med framgÄng. Jag ska kolla mer pÄ Rakuten, det Àr lite kÀmpigt med översÀttningen bara. Tack för ditt svar! FÄr se om det slutar med att jag stalkar Bosse. :)

edit: om fler Àr intresserade av proxytjÀnst i Japan sÄ Àr detta en sÄdan:

"Please feel free to contact us at [email protected]
Our service is only 8%*
*Min charge is 1000 yen for japan order
*from total price
Accept : Paypal , Bank wire and liberty reserve."

HÀmtat ur denna trÄd http://supertalk.superfuture.com/index.php/topic/85769-japan-proxy-service-cheapfastreliable/- dÀr finns Àven feedback pÄ tjÀnsten, tips pÄ affÀrer m.m.

Du skrev ju enkelt. :)
SjÀlvklart finns det mellanhÀnder som tillhandahÄller frakt. Det hittar du enkelt via google. De tar tid och kostar extrapengar. Ett alternativ Àr att PMa folk pÄ forum som bor i Japan och be dem handla.

Tillbaka
Topp