• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Hej! Jag Àr ganska ny hÀr pÄ forumet och har lÀst mest under den tid jag varit med.
Jag undrar lite om nÄgon har handlar pÄ Rakuten.co.jp och hur du/ni upplevde ett köp dÀr ifrÄn:)

http://item.rakuten.co.jp/seiko3s/skx007k2
Som att frÄga hur nÄgon upplevt att handla frÄn ebay. Finns massvis av sÀljare dÀr, sÄ det varierar. Tycker inte en sÄ billig klocka Àr vÀrd krÄnglet. Köp frÄn watchhubs istÀllet Àr mitt rÄd.

Hej! Jag Àr ganska ny hÀr pÄ forumet och har lÀst mest under den tid jag varit med.
Jag undrar lite om nÄgon har handlar pÄ Rakuten.co.jp och hur du/ni upplevde ett köp dÀr ifrÄn:)

http://item.rakuten.co.jp/seiko3s/skx007k2

Jag sÀger emot Yonsson hÀr, tycker inte det var nÄgra svÄrigheter att köpa frÄn rakuten och den butiken du lÀnkade. Speciellt inte nu nÀr JPY Àr sÄ pass billigt som det Àr! :) Det enda man fÄr göra Àr att vÀnta pÄ fraktpriset nÄgon dag, sen betala vilket gör att det Àr lite lÀngre processtid Àn andra sidor. Men det rör sig bara om dagar och frakten var snabbare Àn nÀr jag bestÀllde frÄn Watchhubs.

Som att frÄga hur nÄgon upplevt att handla frÄn ebay. Finns massvis av sÀljare dÀr, sÄ det varierar. Tycker inte en sÄ billig klocka Àr vÀrd krÄnglet. Köp frÄn watchhubs istÀllet Àr mitt rÄd.

Ja du innan jag handlade pÄ ebay sÄ frÄgade jag det ocksÄ och fick mÄnga trevliga svar dÄ.

Jag sÀger emot Yonsson hÀr, tycker inte det var nÄgra svÄrigheter att köpa frÄn rakuten och den butiken du lÀnkade. Speciellt inte nu nÀr JPY Àr sÄ pass billigt som det Àr! :) Det enda man fÄr göra Àr att vÀnta pÄ fraktpriset nÄgon dag, sen betala vilket gör att det Àr lite lÀngre processtid Àn andra sidor. Men det rör sig bara om dagar och frakten var snabbare Àn nÀr jag bestÀllde frÄn Watchhubs.

Tack JaTack! Hyggligt att ville ge mig din info. handla billigt Àr rÀtt kul samt en sport för mig;)

Ja du innan jag handlade pÄ ebay sÄ frÄgade jag det ocksÄ och fick mÄnga trevliga svar dÄ.

Tack JaTack! Hyggligt att ville ge mig din info. handla billigt Àr rÀtt kul samt en sport för mig;)

HÄller med, men skillnaden mellan rakuten och ebay Àr att rakuten Àr billigare men har mindre garantier. Ebay har ju sitt samarbete med paypal och deras garantier. Men du kan ju nÀstan bestÀlla tvÄ klockor frÄn rakuten för samma pris ;)

Bör ju ocksÄ rekommendera japanska Amazon som nÄgon hÀr handlat ifrÄn, lÀs bakÄt i trÄden, dÀr SKX var billigare Àn pÄ rakuten om du Àr ute efter ett lÄgt pris.

Mina intryck vad gÀller den utgÄngna SAGK003:
http://mollewatch.webgain.se/inform...7657B98FA60B2FD6D6D9E05E?webgainGroupId=40242

Bilder:
http://mollewatch.webgain.se/inform...2AF5952F0DC4D1561943ED23?webgainGroupId=34214

sagk003_21.jpg

Riktigt snygg - svag för den interna tachymetern... Hur Àr vikten, titan vÀl? Risk att den blir lite lÀtt?? (Har ju titan i min Snowflake, men den Àr dressig sÄ det funkar ju)
Fler bilder hade uppskattats.
Jag brukar ha lite svÄrt med titan just pga att jag tycker det kan kÀnnas lite lÀtt och leksaksaktigt. Den hÀr kÀnns dock alldeles utmÀrkt, perfekt vikt.

Precis, lite roligare Àn en vanlig skx007/9 med sina inrammade index. Nu rÄkar mitt ex ha lite blekt och slitet inlÀgg pÄ bezeln och gÄr nu lite Ät det blÄ grÄ hÄllet men kan jag leva med sÄ lÀnge.

Hittade en skön bild som visar hur den skiljer sig mot 173.
skx3992_001.jpg
Indexen Àr inte bara mÄlade pÄ tavlan alltsÄ (i övrigt Àr de samma kocken).

Seikofantaster!

Letat som en galning efter en Seiko, helst med jubileé och runt 36mm, som skall ges till min mor i födelsedagspresent.
Fann denna:
http://www.tradera.com/item/190204/221337344/seiko-5-snk355k1-automat-helt-ny-klocka
DÄ min budget Àr vÀldigt begrÀnsad (student) sÄ tyckte jag att det nÀstan vore för bra för att vara sant.
SÄ jag vÀnder mig till er, kan ni avgöra om det ser riktigt ut?
SÀljaren vet jag ingenting om, men de brukar kosta 700-800kr nya, sÄ det Àr inga konstigheter. Finns sÀkert pÄ amazon.co.uk om du föredrar att handla frÄn butik.

Molle , har du nÄgra fler bilder Àn de tvÄ pÄ din hemsida dÀr din SBGV har lÀnken pÄ?
Undrar Àven vad du tycker om den pÄ lÀnk. Blir den tung?

Molle , har du nÄgra fler bilder Àn de tvÄ pÄ din hemsida dÀr din SBGV har lÀnken pÄ?
Undrar Àven vad du tycker om den pÄ lÀnk. Blir den tung?
Nope, inga fler bilder. Gillar den inte hundra pÄ lÀnk. Inte pga tyngden, men för att jag inte tycker det passar till de breda bandhornen. Mycket snyggare pÄ alligator.

Tycker den ser grym ut pÄ lÀnk pÄ bilderna jag hittar! Blev inte sugen nÀr jag sÄg den IRL, men nu nÄgra mÄnader efter blir jag riktigt sugen. Gillar storleken pÄ min KS som 17 och de har ju ungefÀr samma mÄtt. Tror jag Àr redo för fler klockor i den storleken. :)
Blir nog den ljusa i sÄ fall.

15569908948_00230197ef_b.jpg

15731620766_4c5311b0b6_b.jpg

En SARB065 Cocktail Time har jag haft ögonen pÄ lÀnge. Men aldrig sett IRL. Har fÄtt för mig att den bÀrs rÀtt sÄ stort (jag har rÀtt sÄ smÄ handleder). Eller?

Tycker den ser grym ut pÄ lÀnk pÄ bilderna jag hittar! Blev inte sugen nÀr jag sÄg den IRL, men nu nÄgra mÄnader efter blir jag riktigt sugen. Gillar storleken pÄ min KS som 17 och de har ju ungefÀr samma mÄtt. Tror jag Àr redo för fler klockor i den storleken. :)
Blir nog den ljusa i sÄ fall.

15569908948_00230197ef_b.jpg

15731620766_4c5311b0b6_b.jpg

Helt grymma, finess rakt igenom!

Nope, inga fler bilder. Gillar den inte hundra pÄ lÀnk. Inte pga tyngden, men för att jag inte tycker det passar till de breda bandhornen. Mycket snyggare pÄ alligator.

HÄller med dÀr, de dÀr breda bandhornen mÄste visas upp! En detalj jag kommit att Àlska pÄ dressare senaste tvÄ Ären :)

Tillbaka
Topp