• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Man kanske skulle vÄga sig pÄ att göra sin första modd? fÄr kolla runt lite kanske finns nÄn som moddat en hÀr pÄ forumet?
Den hÀr modden Àr aslÀcker:
W2STrU5.jpg

Funderar pÄ liknande mod till en SKX, med California dial och katedralvisare.

SvÄrt att toppa alla fina klockor som visas i denna trÄd men hÀr Àr i alla fall min lilla Seikosamling :) TvÄ vintagekvartsare och tvÄ moderna automater - can't go wrong!
I kronologisk ordning:
7546-8060 frÄn -77 med orginallÀnk
8222-8020 frÄn -82 med brunt Eulit Palma
Sarb017 Alpinist med Zuludiver NATO
SCVS003 Spirit med TwoStitchStraps honey leather strap
Stat of the Seiko collection.jpg

SvÄrt att toppa alla fina klockor som visas i denna trÄd men hÀr Àr i alla fall min lilla Seikosamling :) TvÄ vintagekvartsare och tvÄ moderna automater - can't go wrong!
I kronologisk ordning:
Grym liten samling! Seikos 70-/80-talsquartzare Àr ruggigt underskattade!

I kronologisk ordning:
Inte mycket som Àr fel dÀr! Gillar speciellt den lilla dressaren pÄ lÀnk :)

Grym liten samling! Seikos 70-/80-talsquartzare Àr ruggigt underskattade!
InstÀmmer :)

Inte mycket som Àr fel dÀr! Gillar speciellt den lilla dressaren pÄ lÀnk :)
Tack! Ja, den Àr riktigt go'. Varje gÄng jag anvÀnder den sÄ kÀnns det bara rÀtt. Storleken, urtavlan, boettens design - allt klickar. Jag gillar till och med lÀnken rejÀlt
LRM_EXPORT_20170929_142553.jpg

Funkar fint! Du vet att det Àr riktigt skiffer va? RÀtt cool.
Ja, den som "dyvlade pÄ mig" bandet var representanten ifrÄn Hirsch. Minns inte vad han heter, men har trÀffat honom förut pÄ KM FÀltöversten...
Han beskrev hur man tar riktigt skiffer och sedan tapetserar baksidan med papper och lÀgger nÄgon slags lack pÄ ovansidan innan det fÀsts pÄ bandet. Riktigt coolt material.

Tillbaka
Topp