Seikoparty med @JurgenWindcaller.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Den alpinisten ser man inte ofta, roligtSeikoparty med @JurgenWindcaller.
Inga konstigheter alls, funkar till allt!
SLA017 hela veckan.
Ha en grym vecka! Dock Àr vÀl chansen rÀtt stor att SLA:n fÄr lÀmna plats Ät nÄgot nytt?
SLA017 hela veckan.
Ja, den kommer ryka typ nÀsta vecka tror jag.Ha en grym vecka! Dock Àr vÀl chansen rÀtt stor att SLA:n fÄr lÀmna plats Ät nÄgot nytt?
Ha en trevlig semester. Kom nu inte hem utan en guldrotor
SLA017 hela veckan.
Nice armband!Skulle egentligen kört med skx007 pÄ bröllopet med detta armband.
007 utan bezel (packningen gick av, nÄgon som har över?)...
Kan leta nÀr jag kommer hem. Har haft tidigare iaf.
Tackar!Nice armband!
ĂndĂ„ har du fel datum!Quartz börjar vĂ€xa pĂ„ mig, otroligt skönt att slippa hĂ„lla pĂ„ med dag/datum nĂ€r man roterar.
ĂndĂ„ har du fel datum!
Helt rÀtt! DÀrför ska du ju slÄ till pÄ den sbdx117 som finns pÄ k&s.Quartz börjar vÀxa pÄ mig, otroligt skönt att slippa hÄlla pÄ med dag/datum nÀr man roterar.
Den va ju riktigt stilig PÄminner om min Pontos S... Svar pÄ frÄgan, nej! Det ska inte vara imma innanför glaset. Det tyder pÄ att det Àr fukt i klockan. Det behöver inte betyda att den Àr otÀt, det kan ha skett nÄgot vid monteringen, men troligen Àr den otÀt. LÀgg klockan i ett glas med riskorn över natten och gÄ sedan till en urmakare och gör ett trycktest. Fukt innanför glaset Àr inte bra nÄgonsin.Dum frÄga kanske. Köpt min första Seiko som jag har bestÀllt frÄn Filippinerna. UpptÀckt nu att jag har fÄtt lite finfördelat imma/kondens innanför glaset nÀr klockan utsatts för temperaturskillnad pÄ sÀg 15 grader (20 -> 5).
Ăr det nĂ„got man kan förvĂ€nta sig av klockor köpta/tillverkade i Asien pga exempelvis högre luftfuktighet? Dvs att man med pĂ„ köpet fĂ„r lite fukt inuti klockan?
Eller tyder beteendet pÄ att klockan Àr otÀt helt enkelt?
Bild pÄ klockan (SRPB31K1):
Det lÄter som att du inte Àr rÀdd att "skruva" lite pÄ egen hand Vet inte hur varm lampa du har eller vad du har för luftfuktighet hemma, jag har 77% inne och 100% ute . Jag skulle satsa pÄ en stÀngd burk med riskorn med risk att vÀrmen och eventuell fukt i luften pÄverkar oljorna i klockan.Gissar naturligtvis oxÄ pÄ att Seiko-fabrik, var den Àn Àr belÀgen, har full koll pÄ luftfuktighet i sin tillverkningsprocess.
Har naturligtvis öppnat baklocket, stÀllt klockan under varm lampa och försökt driva ut fukten den vÀgen. Passat Àven pÄ att försöka reglera klockan (frÄn -3s/d till ~0-5s/d) men det har inte varit lika enkelt som med klockor med schweiziska urverk..
NĂ€sta steg blir att trycktesta klockan hos urmakaren.
Strapcode! Kolla i alpinist trÄden.NÄgon som vet hur man fÄr tag pÄ en stÄllÀnk till en sarb017? Kanske nÄgon pÄ ks som sitter pÄ en över?