• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Japp, upptÀckte det precis pÄ sidan 600-ish i trÄden. Tack.
Nybörjarmisstag. Utgick ifrÄn J:et och sÀljaren sa att det var Kanji..
FÄr jaga nÄtt AM om det finns.
Det Ă€r inte alla modeller som finns tillgĂ€ngliga med kanji men det BÖR gĂ„ att fĂ„ tag pĂ„ en kanjiskiva till den, lĂ€r ju krĂ€vas lite jobb dock.

IMG_2781.PNG
PÄ tal om AM har jag precis slagit till pÄ den hÀr. Egentligen blÄ 773a, men moddad till nÄtt slags poor mans-Green Turtle. Lite osÀker pÄ bezelringen men tror den ocksÄ skulle göra sig bra med svart ring till den gröna tavlan. Vi fÄr se.

Olidligt spÀnnande att se hur den ser ut i verkligheten. Ber en liten bön till Amaterasu och de 800 000 andra shintoistiska gudarna att det italienska postverket inte sviker mig.

Återkommer med irl-bilder nĂ€r (om..) den landat pĂ„ handleden.

IMG_2521.JPG

Sbee001. KnÀpp grej, ful men kul. Löjligt bekvÀm faktiskt, kÀnns nÀtt och tunn och det integrerade bandet Àr ovÀntat bra. Den klarblÄ fÀrgen och det kupade glaset Àr mumma, standardkvartsverket och den basala kÀnslan i tavla, visare etc Àr mindre kul. Men den Àr knappast dyr, och framförallt vÀldigt lik originalet frÄn 80-talet.

God morgon, förlÄt en dum frÄga som möjligen borde ligga i en annan trÄd... men jag har precis fÄtt hem en trippelsjua J och enligt sÀljaren skulle den ha draghjul med Kanji-tecken. Klockan Àr underbar men det dÀr Àr vÀl arabiska?

NÄn som har koll pÄ var man fÄr tag pÄ Seiko-draghjul, vad det borde kosta och tips pÄ urmakare som kan byta?
IMG_2774.JPG

Arabiskt Àr ju grymt! Tycker inte du ska byta :)

God morgon, förlÄt en dum frÄga som möjligen borde ligga i en annan trÄd... men jag har precis fÄtt hem en trippelsjua J och enligt sÀljaren skulle den ha draghjul med Kanji-tecken. Klockan Àr underbar men det dÀr Àr vÀl arabiska?

NÄn som har koll pÄ var man fÄr tag pÄ Seiko-draghjul, vad det borde kosta och tips pÄ urmakare som kan byta?
IMG_2774.JPG
Som mÄnga sagt redan sÄ Àr J-modellen för den arabiska marknaden och har dÀrför daghjul pÄ arabiska. Jag tycker det Àr kul!
Min 40 Är Àldre arab hÀlsar!
snapseed-jpg.619249

NÄgon som har koll pÄ Seiko sxk007j i japan, vilka priser jag kan förvÀnta mig? Sticker nÀmligen dit. Lyckas jag fÄ dit vill jag dra förbi AD och köpa en. SÀljs de kanske pÄ flygplatsen?

NÄgon som har koll pÄ Seiko sxk007j i japan, vilka priser jag kan förvÀnta mig? Sticker nÀmligen dit. Lyckas jag fÄ dit vill jag dra förbi AD och köpa en. SÀljs de kanske pÄ flygplatsen?
Jag har hyfsat halvsÀker pÄ att SKX-serien inte sÀljs alls i Japan. SKX007J sÀljs endast (officiellt) pÄ den arabiska marknaden.

NÀr drar du? Har du lÀst tokyo-trÄden hÀr pÄ Kobra Kai? DÀr finns en del tips.

Jag vann en resa till Tokyo via jobbet, fem dagar fullspÀckat schema. Tokyo 2 dagar sen 3 i Nagoya. OKLART om jag hinner med nÄgot besök till Seiko men jag hoppas. 5/10
Cool, grattis! Kolla Tokyoguiden som sagt, jag har skrivit om nÄgra butiker dÀr, bland annat Bic Camera och Yodobashi vilka brukar ha bra rabatter och bra utbud vad gÀller SEIKO. Wako store Àr vÀrt ett besök om du ska bo nÀra Ginza. Det behövs inte sÄ mÄnga tips, man springer förbi en miljard klockbutiker vare sig man letar efter dem eller inte. :)

Cool, grattis! Kolla Tokyoguiden som sagt, jag har skrivit om nÄgra butiker dÀr, bland annat Bic Camera och Yodobashi vilka brukar ha bra rabatter och bra utbud vad gÀller SEIKO. Wako store Àr vÀrt ett besök om du ska bo nÀra Ginza. Det behövs inte sÄ mÄnga tips, man springer förbi en miljard klockbutiker vare sig man letar efter dem eller inte. :)

Jösses tack snĂ€lla för all info. Ska spana!!! NĂ€r jag Ă€r i Nagoya ska vi ocksĂ„ till Suzuka-banan och kolla pĂ„ F1! SPÄNNANDE! Lyckas jag hitta ett Seiko-stoppur sĂ„ tar jag med den pĂ„ ett fĂ€ltbesök :D

HallÄ Seikofans, söker 2st nya fatbars till min SKX, nÄgon hÀr som har ett gÀng pÄ lager och kan sÀlja mig ett par? Tar annars emot tips pÄ var jag kan hitta sÄdana för en billig peng. Trevlig afton!

Jösses tack snĂ€lla för all info. Ska spana!!! NĂ€r jag Ă€r i Nagoya ska vi ocksĂ„ till Suzuka-banan och kolla pĂ„ F1! SPÄNNANDE! Lyckas jag hitta ett Seiko-stoppur sĂ„ tar jag med den pĂ„ ett fĂ€ltbesök :D

Fy fan vad kul! Suzuka mÄste vara en av de bÀsta formel1-banorna. Det kombinerat med lite Seiko-godis bör bli totalbÀst!

Alla tips uppskattas, funderar lite pÄ en snk809 men seiya hade dom inte, vart sugen pÄ den efter att ha sett The urban gentrys recension pÄ youtube verkar vara vÀldigt mycket för pengarna

Alla tips uppskattas, funderar lite pÄ en snk809 men seiya hade dom inte, vart sugen pÄ den efter att ha sett The urban gentrys recension pÄ youtube verkar vara vÀldigt mycket för pengarna
Har han nÄgonsin varit negativ till nÄgonting? :D
Det Àr ju typ seikos billigaste automatiska klocka nÄgonsin sÄ kolla eBay. Inte vÀrt att krÄngla för en sÄ billig klocka.

• Like
Reactions: Eqn
Varför köper ingen den SARG013 som ligger pÄ K&S? Grym klocka, schysst pris...
(Har absolut inget egenintresse av att höja klockan/annonsen)

Tillbaka
Topp