• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Tog nÄgra fler bilder i olika vinklar.
Det Àr en rÀtt rolig klocka att fota dÄ den ser sÄ olika ut i olika ljus och vinklar.
Den blÄa vridringen ser oftast mörkblÄ, nÀstan svart ut för att lite dÄ och dÄ poppa till och bli en slags grönblÄgrÄ nyans.

SlÀnger in nÄgra bilder jag nyss tog.
Bilderna Àr vÀldigt lite redigerade bortsett frÄn kompensering för underexponering.

Är fortsatt riktigt imponerad av denna modell.
Riktigt jÀkla bra bang for the buck.

SĂ€g till om jag ska sluta spamma ;)
DSC03240.jpg
DSC03250.jpg
DSC03252.jpg
Kör i vind, det kryllar inte av den dÀr hÀr :)

Är pĂ„ jakt efter en 7002 och har hittat en (allegedly) originalare frĂ„n Italien (...). Det Ă€r en 7002-7001 ai men den har Pepsi-bezel, vilket vĂ€l inte kan stĂ€mma? SĂ€ljaren begĂ€r 190 euro sĂ„ det vill till att det Ă€r original.

Det Àr en rÀtt rolig klocka att fota dÄ den ser sÄ olika ut i olika ljus och vinklar.
Den blÄa vridringen ser oftast mörkblÄ, nÀstan svart ut för att lite dÄ och dÄ poppa till och bli en slags grönblÄgrÄ nyans.

Bilderna Àr vÀldigt lite redigerade bortsett frÄn kompensering för underexponering.

DSC03240.jpg
DSC03250.jpg
DSC03252.jpg
B4D18076-C0D8-401B-8C12-2ECB82E4A151.jpeg

Jag tycker du lyckats riktigt bra med inlÀgget, ser vÀldigt mycket ut som ett blekt inlÀgg pÄ en 6159-7000/7001.

Har man officiellt blivit gubbe om man till en början tyckte att den hÀr klockan var as ful, för att sedan börja gilla den och kÀnna helt plötsligt att man bara mÄste ha en!
4663295B-8297-48F3-BC41-02A1DEE81CBA.jpeg

Hur som helst! Mitt senaste tillskott och kalla mig va fan ni vill, men jag bokstavligen ÄLSKAR den hĂ€r klockan! Vill inget annat Ă€n ha en till!!

DSC03240.jpg
DSC03250.jpg
DSC03252.jpg
Den dÀr Àr riktigt fin! Det enda jag saknar Àr MM300:ans visare, frÀmst sekundvisaren som Àr en personlig favorit. ;)

och gick förbi en sÄn dÀr röd batteriinlÀmningslÄda. Den var full och lÀngst upp lÄg en hÀrlig retro Seiko DX automatic!
Jag tog upp den, viftade lite med den och sÄg att den tickade igÄng. DessvÀrre saknade den krona varför jag sprang in till KlockmÀster och hörde om de kunde hjÀlpa mig med ersÀttnings krona och eventuell check-up. DessvÀrre fanns inga reservdelar och jag undrar nu om nÄgon har nÄgot förslag pÄ hur jag kan fixa kronan? Ett schysst retro ur skulle passa bra i min begynnande Seiko/GS samling;-)

Annars fÄr den vÀl ligga tills tid och datum stÀmmer för att sedan bÀras alternativt pÄ windern och hoppas att den inte drar sig alltförmycket...

Bilagor

• IMG_5949.jpg
    IMG_5949.jpg
    112 KB · Visningar: 2
  • IMG_5950.jpg
    IMG_5950.jpg
    68.3 KB · Visningar: 1
En lite udda grej kanske; NÀr jag belyste urtavlan pÄ den hÀr lilla femman med ultraviolett ljus sÄ lös inte bara lume upp utan ocksÄ dagskivan (dock utan efterlysning). Datumskivan pÄverkades dÀremot inte alls. DessvÀrre klarar inte min kamera att fotografera fenomenet, men det Àr uppenbart att plasten i de tvÄ skivorna reagerar olika pÄ UV-ljus. Har jag ett Nobelpris som vÀntar, eller Àr det hÀr ett allmÀnt kÀnt fenomen?

Seiko 5 dagskiva.jpg

Det handlar om att vissa fÀrger/Àmnen Àr fluoserande vilket innebÀr att nÀr det trÀffas av uv ljus sÀnder det tillbaka ljus som skapar effekten du pratar om!

Det handlar om att vissa fÀrger/Àmnen Àr fluoserande vilket innebÀr att nÀr det trÀffas av uv ljus sÀnder det tillbaka ljus som skapar effekten du pratar om!
Javisst, men det intressanta (nÄja, mÄttligt intressanta men lite nörd-kul ÀndÄ) Àr ju att det Àr olika plastmaterial i dag- respektive datumskivan, nÄgot som bara syns i UV-belysning.

Tillbaka
Topp