• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Go morgon ;)
image.jpeg
 

Kottich

Breitling
Testar med lĂ€derband men jag tycker inte fĂ€rgen kĂ€nns helt hundra. Kanske nĂ„nting lite mörkare och glansigare? Ute efter en mer dressad look Ă€n lĂ€nken. Är det Hirsch som gĂ€ller om man inte tĂ€nkt lĂ€gga ner multum pĂ„ ett band?
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    188.2 KB · Visningar: 106

Psykel

Patek
Testar med lĂ€derband men jag tycker inte fĂ€rgen kĂ€nns helt hundra. Kanske nĂ„nting lite mörkare och glansigare? Ute efter en mer dressad look Ă€n lĂ€nken. Är det Hirsch som gĂ€ller om man inte tĂ€nkt lĂ€gga ner multum pĂ„ ett band?
Tror Rios ligger runt samma prisklass och kvalitet som Hirsch. Just den fÀrgen du har passar nog bÀttre till vit tavla. Riktigtmörkt brunt eller svart skulle nog passa bÀttre.
 

Noxin

Omega
1000% sÀker, ECUn kompenserar för de ytterst smÄ positionsavvikelser som uppstÄr.
Hur ska du testa? Med tanke pÄ att spring drive diffar typ 3 sekunder/mÄnad tar det ju flera mÄnader att testa. :D
Om man skall se nÄgon form av skillnad sÄ fÄr det nog bli över lÄng tid. Tvekar pÄ att jag kommer vara sÄ noga över flera mÄnader.

Den som lever fÄr se!
 

NewMexico

Omega
Varning för oseriös sÀljare av Seiko-dykare pÄ eBay

Vill varna för sÀljaren eagles_timezone pÄ eBay som sÀljer mestadels dykare frÄn Filippinerna. Jag bestÀllde en klocka frÄn dem, Seiko SKX399, som efter granskning var utsatt för nÄgon sorts skada pÄ tavla som jag ansÄg ej vad tydlig i beskrivningen eller bilderna. EfterfrÄgade retur och denna godkÀndes.
Skickade med spÄrbart REK utland. Efter nÀstan tvÄ mÄnader pÄ vift stod klockan fortfarande som "Vidare trajnsport i mottagarland" vilket jag tyckte var mÀrkligt. Hade glömt bort vad sÀljaren hette och googlade mig fram till denne för att be sÀ'ljaren efterforska paketet.

Döm av min förvÄning nÀr jag hittar samma klocka som jag skickat Äter, alltsÄ just den klockan med samma serienummer och skada, Äterlistad pÄ eBay, utan att jag blivit kontaktad eller fÄtt refund.

Skickade ett "det har nog blivit ett misstag"-mail till sÀljaren, varpÄ jag fÄr ett svar i stil med "sorry, du köpte klockan för 2 mÄnader sedan och tiden för retur har utlöpt". Hotar dÄ med diverse anmÀlningar osv osv och fÄr nÄgra timmar senare refund via PayPal.

Gör er alltsÄ ej besvÀr med denna sÀljare.
 

kexet77

Cartier
Är pĂ„ i Molde pĂ„ jobb och gick förbi en skylt som det stod "Årets SEIKO forhandler" pĂ„ sĂ„ sjĂ€lvklart sĂ„ gick jag in för att kika lite. Butiken drivs av, vad jag förstĂ„r, ett par som dessutom Ă€r utbildade urmakare bĂ€gge tvĂ„. VĂ€ldigt trevliga mĂ€nniskor och jag blev kvar i nĂ€stan en timme och pratade klockor. Ryktet om KS gruppköp pĂ„ kommande Padi dykaren har spridit sig, dĂ„ dom berĂ€ttade att det hade dom hört talas om ja :happyhappy: Bra Jobbat @yonsson och @Molle !!

Butiken sÀljer lite allt möjligt men har en stor Seiko monter och roligast av allt en Grand Seiko monter med lite gott och blandat i!
Är inte sĂ„ insatt i GS och dom olika modellerna men det Ă€r ju aldrig försent att lĂ€ra sig lite :)
TyvÀrr sÄ hade jag inte annat Àn mobiltelefonen att fota med sÄ beklagar kvaliteten.

2016-05-19 16.18.56.jpg

Dom har tydligen varit Årets Seiko forhandler bĂ„de 2014 och 2015. Extra roligt nĂ€r man tĂ€nker pĂ„ att Molde verkligen inte Ă€r en stor stad.

2016-05-19 16.18.36.jpg

Övre hyllan

2016-05-19 16.18.42.jpg

Nedre hyllan

2016-05-19 16.21.23.jpg

En kund hade bestÀllt en i Titan men inte fullfört köpet, sÄ hÀr fanns det möjlighet till lite förhandling förstod jag det som ifall nÄgon Àr sugen :)

2016-05-19 16.14.46.jpg

Var tvungen att testa :cool:

Gick dÀrifrÄn med en GS katalog och ett leende, som sagt riktigt trevligt par och jag tyckte det var otroligt kul med Grand Seiko i lilla Molde.

Edit: Priset i Norge var 62,950 för sttÄlmodellen och 64,950 för titan

Kul inlÀgg, tack för att du delar med dig. Har sjÀlv varit i den butiken, riktigt trevlig :D
 
Topp