• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Har plockat upp SKX:en frÄn lÄdan för första gÄngen pÄ vÀldigt lÀnge. Ni ser ju hur jÀvla glad den blev...
tresheureux.gif

0501-.jpg
 
Senast Àndrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hopplöst att fÄ de blÄa visarna att se blÄa ut pÄ bild utan reflektioner i glaset, men en skön klocka Àr det hur som helst. :)
DSC_0642.JPG

(SSA303J1, som jag tror har ett par kompisar hÀr pÄ forumet)
Har varit nÀra pÄ att köpa den ett flertal gÄnger. Varit och kÀnt pÄ den bÄde pÄ Klockmaster och StjÀrnurmakarna. Men som det gamla KS-talesÀttet lyder: "SÄ mÄnga klockor - sÄ fÄ handleder".
 

emil.ca

Breitling
Kanske Àr det nÄgon hÀr som har bra koll och kan hjÀlpa mig. Det Àr sÄ att min SKX007 har börjat tappa flera minuter per dag och jag gissar att urverket inte Àr vÀrt att reparera. Jag sÄg dock att 7S26C-urverk fanns att fÄ tag pÄ för 600 kr och fick dÄ tanken pÄ att byta ut det istÀllet. Det blir ju dÄ att flytta över visare, tavla och datumhjul eftersom det bara Àr verket jag köper i sÄ fall, samt sjÀlva installationen. Vad skulle en urmakare ta för det hÀr uppskattningsvis? Det Àr inget jag har lust att göra sjÀlv och funderar dÀrför pÄ om det Àr vÀrt mödan eller om jag bör köpa en ny klocka bara.
 

Bazsy

Cartier
Kanske Àr det nÄgon hÀr som har bra koll och kan hjÀlpa mig. Det Àr sÄ att min SKX007 har börjat tappa flera minuter per dag och jag gissar att urverket inte Àr vÀrt att reparera. Jag sÄg dock att 7S26C-urverk fanns att fÄ tag pÄ för 600 kr och fick dÄ tanken pÄ att byta ut det istÀllet. Det blir ju dÄ att flytta över visare, tavla och datumhjul eftersom det bara Àr verket jag köper i sÄ fall, samt sjÀlva installationen. Vad skulle en urmakare ta för det hÀr uppskattningsvis? Det Àr inget jag har lust att göra sjÀlv och funderar dÀrför pÄ om det Àr vÀrt mödan eller om jag bör köpa en ny klocka bara.
SjÀlva jobbet Àr inte komplicerat men du kan komma billigare undan om du kollar med nÄgon hÀr pÄ forumet. Flera kan nog utföra detta ingrepp. Men först och frÀmst kolla om det inte finns en quick fix. Just det urverket Àr pÄverkat av liknande fel som oftast gÄr över efter nÄgra rejÀla slag eller sÄdant.
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vad kan det kosta att serva 4r36 urverk? Min seiko monster verkar inte mÄ sÄ bra, fortar sig 20sek om dagen liggandes pÄ rygg pÄ natten. Provade att stÀlla den pÄ "högkant" nu under natten och nu har den fortat sig ca 30sek endast under denna natt!
 
Senast Àndrad:

Fujoor

Patek
2-Faktor
Tjena tjena! Nybliven Àgare till en finfin sarb033, fÀrsk frÄn Yodobashi i Tokyo! Dock Àr armbandet lite lÄngt. VÄgar man ta bort 2 lÀnkar sjÀlv m.h.a en smal spik, hammare och fingerfÀrdighet?
upload_2017-5-4_15-51-44.png
Inga problem. Tappa bara inte bort mittenhylsan och ha koll pÄ vilken sida som skall sitta i.
 

Pettersson

Breitling
Update: Lyckades efter mycket huvudbry hitta nÄgot som var smalt nog att kunna peta ut sprinten, men satan i gatan vilket pet det var.. det hÀr gör jag aldrig om utan ett riktigt verktyg:D Resultatet blev 10/10 dock, sÄ det var vÀrt mödan!
upload_2017-5-4_17-35-50.png

upload_2017-5-4_17-36-29.png
 

Bilagor

  • upload_2017-5-4_17-35-40.png
    upload_2017-5-4_17-35-40.png
    196 KB · Visningar: 6

Akoa

Omega
2-Faktor
Update: Lyckades efter mycket huvudbry hitta nÄgot som var smalt nog att kunna peta ut sprinten, men satan i gatan vilket pet det var.. det hÀr gör jag aldrig om utan ett riktigt verktyg:D Resultatet blev 10/10 dock, sÄ det var vÀrt mödan!
upload_2017-5-4_17-35-50.png

upload_2017-5-4_17-36-29.png


HÀrlig klocka att tömma diskmaskinen med! :)
 
Topp