• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Tack för svaret. Vad jag menade var nog egentligen, Àr den stark nog att fungera som en varje dag och varje situations klocka utan att slÀnga in handduken efter ett par Är.
Seikos klockor hÄller god kvalitet och Àr berÀknade att hÄlla i mÄnga Är. Efter kanske tio Är eller sÄ börjar det vara dags för service av urverket och dÄ kostar det en slant, men annars ska det bara vara att tuta och köra.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Nya Seiko Presage GMT modeller..Snart en AD nĂ€ra dig..😉
Screenshot_20210221-184307_Facebook.jpg
Screenshot_20210221-184312_Facebook.jpg
Screenshot_20210221-184316_Facebook.jpg
Screenshot_20210221-184321_Facebook.jpg
Screenshot_20210221-184325_Facebook.jpg
Flertalet dÀr sÄg ju trevliga ut. Vad kommer de dÀr rackarna lista dÄ mÄntro?!
 

monoton

Omega

Code

AKA Vincent B
Jag har vÀntat pÄ att Strapcode ska slÀppa lÀnkar till SPB sen Dec. Pratade med dom i Dec och dom skulle slÀppas till nyÄr, som blev försenat. Men nu Àr jag osÀker pÄ om jag tycker det Àr snyggt med jubilee? Den jag vÀntade pÄ...
Screenshot_20210222-153137_Chrome.jpg
Screenshot_20210222-153142_Chrome.jpg
 
  • Like
Reactions: Jox

Tobyponken

Cartier
Jag har vÀntat pÄ att Strapcode ska slÀppa lÀnkar till SPB sen Dec. Pratade med dom i Dec och dom skulle slÀppas till nyÄr, som blev försenat. Men nu Àr jag osÀker pÄ om jag tycker det Àr snyggt med jubilee? Den jag vÀntade pÄ...
Screenshot_20210222-153137_Chrome.jpg
Screenshot_20210222-153142_Chrome.jpg
Jag tycker nog inte det passade pÄ just den klockan. Dessutom gillar jag inte nÀr det inte Àr inverterade ÀndlÀnkar. PÄ Sumo finns det men inte till nÄn annan. Why?
 

lofgreno

Vacheron
Jag har vÀntat pÄ att Strapcode ska slÀppa lÀnkar till SPB sen Dec. Pratade med dom i Dec och dom skulle slÀppas till nyÄr, som blev försenat. Men nu Àr jag osÀker pÄ om jag tycker det Àr snyggt med jubilee? Den jag vÀntade pÄ...
Screenshot_20210222-153137_Chrome.jpg
Screenshot_20210222-153142_Chrome.jpg
Vet inte om det Àr en gammal klocka eller vad men nyansen mellan lÀnk och klocka skiljer ju sig Ät alldeles för mkt som det nÀmndes tidigare...
 

maol

Omega
Idag fick jag hem min Seiko Recraft SNKN37 med blÄ urtavla, amerikansk release. Bror till min favorit SNKM97 med grön urtavla.
Sunburst urtavlor som Àr svÄrfÄngad pÄ bild men gud sÄ vacker i verkligheten!

LÀder armbandet som kom med Àr vÀldigt bra kvalité men lyxade Àven till det med stÄlarmband och mesh armband.
Mesh armbandet har jag inte kortat av Àn sÄ tog ingen bild pÄ den.

DSC_0014c.jpg DSC_0021c.jpg
DSC_0028c.jpg DSC_0032c.jpg
DSC_0035c.jpg
Invigde den i "fÀltet" under nattveckan, körde med den onsdag och torsdag natt. SÄ lÀcker urtavla, sjukt att en klocka gör en pÄ bÀttre humör och tar en genom arbetsveckan. Körde med storebrorsan (grön urtavla) första natten mÄndag den 15e.

IMG-6731c.jpg IMG-6732c.jpg
 

Code

AKA Vincent B
Jag tycker att de ser ut som GMT-versioner av Presage sharp edged, med safirglas och 6R-urverk, som kostar 12k. Jag gissar pÄ att GMT-versionerna kostar minst 15k.

Urverket med GMT borde vÀl vara nytt i och med dessa klockor?
Ja kom pÄ det efterÄt..tror ocksÄ att dom hamnar runt 12-16k....
 
Topp