• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Den billigaste fixen Àr att sÀtta in ett NH36.

Gjorde nyligen det pÄ min 009a.
Inte dumt, men Àr det verkligen Àkta Seiko frÄn Aliexpress och de pengarna?

Jag har ju tÀnkt sÀlja av den sÄ vill gÀrna kunna sÀlja den med hedern i behÄll sen...

Inte dumt, men Àr det verkligen Àkta Seiko frÄn Aliexpress och de pengarna?

Jag har ju tÀnkt sÀlja av den sÄ vill gÀrna kunna sÀlja den med hedern i behÄll sen...

Jupp, Àr tillverkade av Seiko. AnvÀnds av mÄnga olika mÀrken.

Kan vÀl vara vÀrt att nÀmna att det inte stÄr Seiko pÄ dem. NH36 ska vara exakt samma sak som 4R36 utan Seikologgan.

Ny vecka, ny mÄnad och nytt halvÄr. Nu kör vi.
DSC_0003_VSCO.jpeg

Finn fem fel var ju alltid kul i Kalle Anka-tidningen. Facit lÀngst ner i inlÀgget. Man gjorde ett antal estetiska och funktionella Àndringar nÀr man bytte urverk frÄn 7548 till 7C43 och fullstorlek till mellan.
IMG_0557.jpeg

7548-7000, 42mm.
7C43-6010, 38mm. Kupat glas, serif inlÀgg, vitmÄlade visare, kromade timmesmarkörer, glasringen skruvas ner i boett.

Senast Àndrad:
Nytt pÄ handleden idag. Men likheten till 143an Àr nog för stor.
DSC_0010_VSCO.jpeg

Snyggt! Gjorde samma tanke om SPB143 och SPB151 nĂ€r jag hade deâ˜ș

De Àr för mÄnga likheter dÀr emellan (index, text pÄ tavlan, minutvisaren, timvisaren).

Men skillnaderna mellan boetten, sekundvisaren och tavlan Ă€r schyssta och gör att man vill ha bĂ„dađŸ„°

Snyggt! Gjorde samma tanke om SPB143 och SPB151 nĂ€r jag hade deâ˜ș

De Àr för mÄnga likheter dÀr emellan (index, text pÄ tavlan, minutvisaren, timvisaren).

Men skillnaderna mellan boetten, sekundvisaren och tavlan Ă€r schyssta och gör att man vill ha bĂ„dađŸ„°
143an Àr min absoluta favorit. Tror att jag hade tyckt en Willard hade vart bÀttre komplement. Men den hÀr Àr bra fin. Kan bli en catch and release

Är det sunburst eller "ren" tavla pĂ„ de dĂ€r? SvĂ„rt att se pĂ„ bilderna (Ă€ven andra alltsĂ„).
HÄller med, skitsvÄrt att se pÄ bilder, jag reagerade inte sÄ mycket irl heller.
I denna artikel sÀger de sunburst i alla fall.

Hade det inte varit för den blÄ bakgrunden hade det kunnat vara "dagens ost-skiva". Snyggt foto, bÄde med och utan klockan - som blir snyggare varje gÄng jag ser den! :)

Tillbaka
Topp