Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Snyggaste armbandet till alpinist, passar perfekt!Fick precis, har glott till och frÄn ngt Är innan pull trigger, mkt trevlig tavla, bandet, hmmm
Snyggt sĂ€ger jag. Hade ett liknande men ljusare som inte riktigt lirade men det dĂ€r ser vasst ut. Grattis till nytillskottet!Tjena. Ăntligen fĂ„r man vara med och hĂ€nga hĂ€r efter nĂ„t Ă„rs suktande. Ropade hem en pĂ„ tradera som kom idag. Har ju lĂ€st en del negativt om bandet och det kĂ€ndes ju vĂ€ldigt stelt. RĂ„kade ha ett oanvĂ€nt hirsch performance i rĂ€tt bredd liggandes sĂ„ de Ă„kte pĂ„ direkt. Inte helt olikt originalet men lite ljusare. Vad tycks?
Tjena. Ăntligen fĂ„r man vara med och hĂ€nga hĂ€r efter nĂ„t Ă„rs suktande. Ropade hem en pĂ„ tradera som kom idag. Har ju lĂ€st en del negativt om bandet och det kĂ€ndes ju vĂ€ldigt stelt. RĂ„kade ha ett oanvĂ€nt hirsch performance i rĂ€tt bredd liggandes sĂ„ de Ă„kte pĂ„ direkt. Inte helt olikt originalet men lite ljusare. Vad tycks?
Jag led av samma problem. . Jag har gÄtt med samma tankar en lÀngre tid.. Det Àr nÄgonting som Àr magiskt med Alpinisten. BestÀllde den frÄn amazon förra veckan och ser verkligen fram imot att mysa med den.Det finns en klocka som Àr stÀndigt Äterkommande i mina tanker. Det stör mig lite. Jag har inte behov av den dÄ jag har andra klockor som fyller samma funktion.... jag vet inte ens om jag tycker den Àr supersnygg... lik vÀl vÀcker den nÄgot magiskt ha-begÀr varje gÄng jag ser den pÄ bild.
Klockan i frÄga Àr en Seiko Alpinist SARB017:
Ett sÀtt att lösa problemet Àr ju att köpa den, men jag försöker förnya min "samling" lite och lÄta kvalitet gÄ före kvantitet och att spontanköpa en ny, lite billigare, klocka pÄ grund av en underlig kÀnsla Àr vÀl inte riktigt rÀtt vÀg att gÄ?!
NĂ„gon som lider av liknande problem?
Jag led av samma problem. . Jag har gÄtt med samma tankar en lÀngre tid.. Det Àr nÄgonting som Àr magiskt med Alpinisten. BestÀllde den frÄn amazon förra veckan och ser verkligen fram imot att mysa med den.
Tack! Den ligger och vÀntar pÄ mig nu! Efter jobbet plockar jag upp den och postar lite bilder.RÀtt sÄ! HÀlsar dig vÀlkommen i klubben i förskott. Alpinisten Àr nÀra nog en komplett klocka för (numera) rimligt modesta pengar- var Ànnu bÀttre förr.
Hoppas att du kommer att trivas med den.
SÄg en som hade fÄtt sin förgylld, pÄ brunt krokodilband var den vÀldigt frestande
Nog tycker jag att den blev ganska snyggLÄter ju intressant men försvinner inte magin mellan förgyllning, stÄl och urtavlan lite dÄ?
Nog tycker jag att den blev ganska snygg
Usch, det dÀr var inget vidare. Tar ju bort hela "den hÀr klockan kan jag utforska vÀrlden med"-vibbarna som Alpinisten har.Nog tycker jag att den blev ganska snygg
Jo, det Àndrar karaktÀren pÄ klockan hel men man kan ju ha en i varje fÀrg Guld och grönt passar vÀÀÀldigt bra ihop tycker jagUsch, det dÀr var inget vidare. Tar ju bort hela "den hÀr klockan kan jag utforska vÀrlden med"-vibbarna som Alpinisten har.
Jag tycker bara att det blir för mycket, det ser billigt ut. Sen hÄller jag med om att grönt och guld passar ihop men det rÀcker med tavla och visare.Jo, det Àndrar karaktÀren pÄ klockan hel men man kan ju ha en i varje fÀrg Guld och grönt passar vÀÀÀldigt bra ihop tycker jag
Det Àr tur att inte alla tycker lika, dÄ skulle vÀrlden bli ganska tristJag tycker bara att det blir för mycket, det ser billigt ut. Sen hÄller jag med om att grönt och guld passar ihop men det rÀcker med tavla och visare.
Japp, det kan jag inte sÀga emot!Det Àr tur att inte alla tycker lika, dÄ skulle vÀrlden bli ganska trist
Löv it. Ălskar iofs allt med alpinisten.Nog tycker jag att den blev ganska snygg
Nog tycker jag att den blev ganska snygg
Det var faktiskt en vÀldigt bra beskrivning av transformationen den gör med guldplÀtering, som tidigare agt sÄ gÄr det ju faktiskt att ha en av varje utan att behöva pantsÀtta barnen, det Àr vÀl ocksÄ en stor del av charmen med dennaDen blir mindre alpin och mer nautisk. HÄller kvar min i ursprungligt skick.
Var ett tag sedan jag hade pÄ mig min alpinist, förstÄr inte varför