• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🏔 Alpinist-trĂ„den

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Har ett strapcode angus jubilee pÄ min som ger grym tyngd och balans till klockan.
5B5B3B7C-7F11-4C9F-9D6F-D437DA430ACE.jpeg

Edit: gammal bild
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Den gör sig riktigt bra pÄ oyster eller jubilee/ two-tone. Strapcodes lÀnkar Àr bra. Du kan Àven kolla watchgeckos lÀnkar som Àr bra alternativ till strapcodes. Lite, lite lÀgre kvalitetskÀnsla (tex. ihÄliga ÀndlÀnkar, lite lÀttare gods) men Àven nÄgot billigare.
Köpte min för ett par Är sen och Àr sjukt nöjd. Har den pÄ ett grönt rÀcing lÀderband, men funderar pÄ att skaffa en lÀnk frÄn Strapcode el. nÄt liknande. UpptÀckte nyligen att en two-tone jubileelÀnk ocksÄ Àr förvÄnansvÀrt snygg. Kan inte bestÀmma mig... Äsikter?
 
Senast Àndrad:

Lauda

Patek
2-Faktor
Köpte min för ett par Är sen och Àr sjukt nöjd. Har den pÄ ett grönt rÀcing lÀderband, men funderar pÄ att skaffa en lÀnk frÄn Strapcode el. nÄt liknande. UpptÀckte nyligen att en two-tone jubileelÀnk ocksÄ Àr förvÄnansvÀrt snygg. Kan inte bestÀmma mig... Äsikter?

-Oyster röstar jag pÄ.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
KÀnns som ett Àntligen Àr pÄ sin plats.
Har haft denna magiska pjÀs i tankarna under en lÄng tid. Nu var det dags och jag Ängrar mig verkligen inte :). Slog till pÄ en ny nu nÀr Gnomon fortfarande hade kvar och det blev inte dyrare Àn vad dom nu gÄr för som begagnade.
Gillar feta lÀnkar sÄ det fick minsann bli en
Angus-jubileelÀnk ocksÄ. Grymt nöjd med hela kittet :).
PSX_20190815_184245.jpg
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
KÀnns som ett Àntligen Àr pÄ sin plats.
Har haft denna magiska pjÀs i tankarna under en lÄng tid. Nu var det dags och jag Ängrar mig verkligen inte :). Slog till pÄ en ny nu nÀr Gnomon fortfarande hade kvar och det blev inte dyrare Àn vad dom nu gÄr för som begagnade.
Gillar feta lÀnkar sÄ det fick minsann bli en
Angus-jubileelÀnk ocksÄ. Grymt nöjd med hela kittet :).
PSX_20190815_184245.jpg

Grattis till ett bra köp!

Begagnat priserna pÄ bukten Àr helt galna, har haft syndiga tankar om att sÀlja min för att finansiera annat :angel:
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Grattis till ett bra köp!

Begagnat priserna pÄ bukten Àr helt galna, har haft syndiga tankar om att sÀlja min för att finansiera annat :angel:
Jag tycker dom brukar gÄ för en del hÀr pÄ köp&sÀlj ocksÄ. Tror du Ängrar dig om du sÀljer.
Nog det bÀsta man kan fÄ i denna prisklassen,
ja i prisklassen över ocksÄ för den delen.
Min blir en keeper (det har jag aldrig sagt innan ju :D)
Stort tack förresten :).
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Jag tycker dom brukar gÄ för en del hÀr pÄ köp&sÀlj ocksÄ. Tror du Ängrar dig om du sÀljer.
Nog det bÀsta man kan fÄ i denna prisklassen,
ja i prisklassen över ocksÄ för den delen.
Min blir en keeper (det har jag aldrig sagt innan ju :D)
Stort tack förresten :).

Jupp. kÀnner samma sak. DÀrför Àr den kvar i lÄdan :)
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
KÀnns som ett Àntligen Àr pÄ sin plats.
Har haft denna magiska pjÀs i tankarna under en lÄng tid. Nu var det dags och jag Ängrar mig verkligen inte :). Slog till pÄ en ny nu nÀr Gnomon fortfarande hade kvar och det blev inte dyrare Àn vad dom nu gÄr för som begagnade.
Gillar feta lÀnkar sÄ det fick minsann bli en
Angus-jubileelÀnk ocksÄ. Grymt nöjd med hela kittet :).
PSX_20190815_184245.jpg
Hur mycket gick hela kittet pÄ, inklusive moms, etc.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
KÀnns som ett Àntligen Àr pÄ sin plats.
Har haft denna magiska pjÀs i tankarna under en lÄng tid. Nu var det dags och jag Ängrar mig verkligen inte :). Slog till pÄ en ny nu nÀr Gnomon fortfarande hade kvar och det blev inte dyrare Àn vad dom nu gÄr för som begagnade.
Gillar feta lÀnkar sÄ det fick minsann bli en
Angus-jubileelÀnk ocksÄ. Grymt nöjd med hela kittet :).
PSX_20190815_184245.jpg

-Jag hÄller pÄ ocksÄ att bygga ett kit.

Jag hade ett sandfÀrgat canvasband sedan innan. Det ger klockan en mer fieldwatch utseende.

83E274AF-E5E0-43D6-BEDF-462CB07EC75B.jpeg


IgÄr fixade jag ett Hirsch

69506329-C742-4F1A-9602-EB8BB52D4207.jpeg


Och nu vÀntar jag hem en Oyster frÄn Strapcode!
75A2B0D3-7C1D-43F8-86C2-F05566BD6BC0.jpeg
2A5E73D9-D0AA-42BA-81EB-F25D9AED531C.jpeg


Jag hÄr Àven bestÀllt en legofigur i explorer-tema för att ta lite roligare bilder :snaphappy::)

Mycket coolt projekt :D
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Det hirschet Àr riktigt likt originallÀdret. Vilken modell Àr det? Hoppas att det Àr mer följsamt ;)
-Jag hÄller pÄ ocksÄ att bygga ett kit.

Jag hade ett sandfÀrgat canvasband sedan innan. Det ger klockan en mer fieldwatch utseende.

83E274AF-E5E0-43D6-BEDF-462CB07EC75B.jpeg


IgÄr fixade jag ett Hirsch

69506329-C742-4F1A-9602-EB8BB52D4207.jpeg


Och nu vÀntar jag hem en Oyster frÄn Strapcode!
75A2B0D3-7C1D-43F8-86C2-F05566BD6BC0.jpeg
2A5E73D9-D0AA-42BA-81EB-F25D9AED531C.jpeg


Jag hÄr Àven bestÀllt en legofigur i explorer-tema för att ta lite roligare bilder :snaphappy::)

Mycket coolt projekt :D
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Hur mycket gick hela kittet pÄ, inklusive moms, etc.
Det gick lös pÄ 5300kr frÄn Gnomon MED DHL Express. Brukar bli ca 300 kr i tull/moms dÀrifrÄn. Vet ej hur dom vÀrderar men sÄ blir det.
Sen Miltat-AnguslÀnken frÄn Klockmagasinet.se 1280kr. Skickas med DHL frÄn Finland och den kom pÄ fyra dagar. Totalt 6880kr. VÀrt varje krona :).
 

Nilas

Patek
2-Faktor
-Jag hÄller pÄ ocksÄ att bygga ett kit.

Jag hade ett sandfÀrgat canvasband sedan innan. Det ger klockan en mer fieldwatch utseende.

83E274AF-E5E0-43D6-BEDF-462CB07EC75B.jpeg


IgÄr fixade jag ett Hirsch

69506329-C742-4F1A-9602-EB8BB52D4207.jpeg


Och nu vÀntar jag hem en Oyster frÄn Strapcode!
75A2B0D3-7C1D-43F8-86C2-F05566BD6BC0.jpeg
2A5E73D9-D0AA-42BA-81EB-F25D9AED531C.jpeg


Jag hÄr Àven bestÀllt en legofigur i explorer-tema för att ta lite roligare bilder :snaphappy::)

Mycket coolt projekt :D
Gött att variera sig. Har samma canvas/cordura sjÀlv. Grymt bra. Ser fram emot bilder pÄ projektet :).
 
Topp