• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🐱 Bilder med mera pĂ„ din/a Turtle/s & 6105

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Fortfarande min favorit-sköldis.
20220623_142442.JPG


Byta till svart waffle?
Min ocksÄ. :)
 
En detalj som jag gillar med srp turtle modellen, Ă€r att vridninginlĂ€gget Ă€r en aning vinklat ner mot glaset, om ni förstĂ„r vad jag menar. Inte lika mycket som pĂ„ 6309, men Ă€ndĂ„ 🙂
 

Kessler

Rolex
En detalj som jag gillar med srp turtle modellen, Ă€r att vridninginlĂ€gget Ă€r en aning vinklat ner mot glaset, om ni förstĂ„r vad jag menar. Inte lika mycket som pĂ„ 6309, men Ă€ndĂ„ 🙂
FörstÄr vad du menar. Gillar det ocksÄ. Jag föredrar de Àldre modellerna framför "King Turtle"

Min har fÄtt agera cykelklocka senaste dagarna.
20220624_132013.JPG
 
Senast Àndrad:

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Den Ă€r fin. Skulle kunna tĂ€nka mig att testa en sĂ„dan nĂ„gon gĂ„ng đŸ‘ŒđŸ» Gör sig bra pĂ„ lĂ€nken med, Ă€r det en Endmill?
JajamÀn! En Endmill frÄn StrapCode/Miltat. Alltid tyckt att den passar bÀst ihop med Turtle.

Tog ett tag att hitta den Turtle som passar mig bÀst. Har vÀl haft en 10-15 stycken. ;) Den nÀst bÀsta jag haft Àr nog King Turtle Save the Ocean Manta Ray. Riktigt vÀlgjord.
 

Kessler

Rolex
Nice! Snyggt med gummit, Àr det uncle seiko?
Det Àr frÄn cousins. Köpte massa band dÀr förut. kostade vÀl typ 30kr eller nÄt och hÄller minst lika bra kvalité som band som kostar typ 10x mer. Har ett svart oanvÀnt waffle frÄn cousins ocksÄ, ett blÄtt bonetto284 + originalgummit som jag kan sÀlja om nÄgon vill ha.
 

jmalmsjo

Cartier
Den hĂ€r anvĂ€nds tyvĂ€rr alldeles för sĂ€llan. Men jag hittade ett oanvĂ€nt Uncle Seiko ”tire tread” band och tĂ€nkte att det vore ju kul att testa. Bandstiften har dock fastnat rejĂ€lt i bandet som sitter pĂ„ (wjean tror jag) sĂ„ dem Ă€r det bara att glömma. Köpte frĂ„n uncle seiko uk senast men det kĂ€nns inte lĂ€ngre som ett attraktivt alternativ. Har letat runt pĂ„ nĂ€tet men nĂ€stan gett upp; har ni nĂ„gra rekommendationer? 19mm/2,5mm med 1,1mm tip har jag lĂ€st mig fram till att det ska vara


DA49E5F6-153B-4B61-A623-AD8DF7A15049.jpeg
 
Senast Àndrad:

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
NÄgon som har ögonen pÄ SPB317? Verkar vara en fulltrÀff :) Àr det klockmaster man ska kontakta ifall man Àr sugen?
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Den hĂ€r anvĂ€nds tyvĂ€rr alldeles för sĂ€llan. Men jag hittade ett oanvĂ€nt Uncle Seiko ”tire tread” band och tĂ€nkte att det vore ju kul att testa. Bandstiften har dock fastnat rejĂ€lt i bandet som sitter pĂ„ (wjean tror jag) sĂ„ dem Ă€r det bara att glömma. Köpte frĂ„n uncle seiko uk senast men det kĂ€nns inte lĂ€ngre som ett attraktivt alternativ. Har letat runt pĂ„ nĂ€tet men nĂ€stan gett upp; har ni nĂ„gra rekommendationer? 19mm/2,5mm med 1,1mm tip har jag lĂ€st mig fram till att det ska vara


DA49E5F6-153B-4B61-A623-AD8DF7A15049.jpeg
Varför Àr inte Uncle Seiko attraktivt om jag fÄr vara nÀsvis och frÄga? Han har ju precis det du Àr ute efter. Fantastiskt fin 6105 du har!
 

Oktogon

Panerai
Hur Àr bandet? Seiko har alltid haft sÄ trÄkiga lÀnkar att jag blir alltid lite nervös inför köp att bandet drar ner helheten. GÄr ju sÄklart o byta men jag Àr en sucker för OEM
Samma band som de andra SPB-modellerna pĂ„ senaste. Är ju silikon sĂ„ inte lika skönt som ett bra gummi. Men den kommer ju sitta bĂ€ttre pĂ„ ett tunt tropic eller waffle Ă€ndĂ„.
 
Topp