• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Bergets

Panerai
3675E36B-9DC7-4E92-B738-C3546184510A.jpeg
 

Sigurd

Cartier
HÀr kommer mycket anvÀndbar och svÄrfunnen info till alla Aqualand:ers. Om ni nÄgon gÄng behöver köpa original 24 mm bandstift till eran gamla CO eller nya JP2000-dinka sÄ Àr referensnumret frÄn Citizen 509-2140. DÄ fÄr man en pÄse med fem bandstift och fem hylsor till gummistronken. Kostar ynka 67,50:- (+frakt förstÄs) online pÄ VerkmÀstarna Urmakarservice, sÄ köp dessa istÀllet för nÄgra okÀnda och illasittande no-name bandstift.
SÄ lite sÄ.

s-l1600.jpg
s-l1600 (1).jpg
 
Senast Àndrad:

Bearkick

Omega
2-Faktor
HÀr kommer mycket anvÀndbar och svÄrfunnen info till alla Aqualand:ers. Om ni nÄgon gÄng behöver köpa original 24 mm-bandstift till eran gamla CO eller nya JP2000-dinka sÄ Àr referensnumret frÄn Citizen 509-2140. DÄ fÄr man en pÄse med fem bandstift och fem hylsor till gummistronken. Kostar ynka 67,50:- (+frakt förstÄs) online pÄ VerkmÀstarna Urmakarservice, sÄ köp dessa istÀllet för nÄgra okÀnda och illasittande no-name bandstift.
SÄ lite sÄ.

s-l1600.jpg
s-l1600 (1).jpg

Grymt bra, tack för info!
 
HÀr kommer mycket anvÀndbar och svÄrfunnen info till alla Aqualand:ers. Om ni nÄgon gÄng behöver köpa original 24 mm-bandstift till eran gamla CO eller nya JP2000-dinka sÄ Àr referensnumret frÄn Citizen 509-2140. DÄ fÄr man en pÄse med fem bandstift och fem hylsor till gummistronken. Kostar ynka 67,50:- (
Tack!! Veckopengen hamnar hos verkmÀstarna. :)
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
Slog till pÄ en Aqualand JP2000, hade den med gulddetaljer samt en Aqualand II för mÄnga herrans Är sen. Nu blev saknaden för stor och oddsen Àr vÀl att dessa inom en överskÄdlig framtid blir svÄra att fÄ tag pÄ och sÄledes dyrare. För tillfÀllet Àr dom i min bok ett kap! :)

Dock Àr ju originalbandet en smÀrre komfort-katastrof, sÄ fÄr bli att bestÀlla ngt annat.
Sen Ă€r bezeln vĂ€ldans trög/”hackig”, nog för att den inte Ă€r en dyr klocka, men det var vĂ€rre Ă€n jag mindes... ngn annan som upplever detta eller kan det vara just min klocka som Ă€r kass (och isĂ„fall fĂ„r bytas)?

Ingen post utan bilder som man sÀger! :)

957B571D-BB98-4CB1-9CD0-09F3F8F1F8E2.jpeg


E955CF08-0BFD-4D31-80EF-070DDF535472.jpeg


00C85975-D66C-4BC1-9460-0BECF47E86E5.jpeg
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Slog till pÄ en Aqualand JP2000, hade den med gulddetaljer samt en Aqualand II för mÄnga herrans Är sen. Nu blev saknaden för stor och oddsen Àr vÀl att dessa inom en överskÄdlig framtid blir svÄra att fÄ tag pÄ och sÄledes dyrare. För tillfÀllet Àr dom i min bok ett kap! :)

Dock Àr ju originalbandet en smÀrre komfort-katastrof, sÄ fÄr bli att bestÀlla ngt annat.
Sen Ă€r bezeln vĂ€ldans trög/”hackig”, nog för att den inte Ă€r en dyr klocka, men det var vĂ€rre Ă€n jag mindes... ngn annan som upplever detta eller kan det vara just min klocka som Ă€r kass (och isĂ„fall fĂ„r bytas)?

Ingen post utan bilder som man sÀger! :)

957B571D-BB98-4CB1-9CD0-09F3F8F1F8E2.jpeg


E955CF08-0BFD-4D31-80EF-070DDF535472.jpeg


00C85975-D66C-4BC1-9460-0BECF47E86E5.jpeg
HÄller med om att bandet Àr hÄrt och plastigt men blir iaf lite bÀttre efter kokning till bÀttre form. Nu har min lÀmnat men upplevde inte vridringen som hackig. Det Àr dock 60 klick isf normala 120 sÄ det kanske Àr det?
 

JohnMonchard

Panerai
2-Faktor
HÄller med om att bandet Àr hÄrt och plastigt men blir iaf lite bÀttre efter kokning till bÀttre form. Nu har min lÀmnat men upplevde inte vridringen som hackig. Det Àr dock 60 klick isf normala 120 sÄ det kanske Àr det?
Kokade mitt gamla vÀlanvÀnda band, dock blev det inte jÀttemkt bÀttre imo. Man har vant sig vid för dyra klockors band kanske! :)

Nej, bezeln liksom ”fastnar”, precis som en mutter kan göra pĂ„ kassa gĂ€ngor... MisstĂ€nker att den Ă€r kass sĂ„ jag ska kĂ€nna pĂ„ en annan klocka sĂ„ snart butiken fĂ„r in en ny.
 

Bergets

Panerai
Kokade mitt gamla vÀlanvÀnda band, dock blev det inte jÀttemkt bÀttre imo. Man har vant sig vid för dyra klockors band kanske! :)

Nej, bezeln liksom ”fastnar”, precis som en mutter kan göra pĂ„ kassa gĂ€ngor... MisstĂ€nker att den Ă€r kass sĂ„ jag ska kĂ€nna pĂ„ en annan klocka sĂ„ snart butiken fĂ„r in en ny.
det lÄter inte rÀtt, min Àr inte alls trög
 

Bearkick

Omega
2-Faktor
Slog till pÄ en Aqualand JP2000, hade den med gulddetaljer samt en Aqualand II för mÄnga herrans Är sen. Nu blev saknaden för stor och oddsen Àr vÀl att dessa inom en överskÄdlig framtid blir svÄra att fÄ tag pÄ och sÄledes dyrare. För tillfÀllet Àr dom i min bok ett kap! :)

Dock Àr ju originalbandet en smÀrre komfort-katastrof, sÄ fÄr bli att bestÀlla ngt annat.
Sen Ă€r bezeln vĂ€ldans trög/”hackig”, nog för att den inte Ă€r en dyr klocka, men det var vĂ€rre Ă€n jag mindes... ngn annan som upplever detta eller kan det vara just min klocka som Ă€r kass (och isĂ„fall fĂ„r bytas)?

Ingen post utan bilder som man sÀger! :)

957B571D-BB98-4CB1-9CD0-09F3F8F1F8E2.jpeg


E955CF08-0BFD-4D31-80EF-070DDF535472.jpeg


00C85975-D66C-4BC1-9460-0BECF47E86E5.jpeg
InstÀmmer att bandet Àr pÄ tok för stelt/obekvÀmt. Provat att mjuka upp det men det blir aldrig tillrÀckligt bra. Kör pÄ nato istÀllet vilket Àr hur bra som helst!

Min JP2000 (ca 1 Är) har inga problem med bezel, kÀnns som mycket bra kvalitet och perfekt motstÄnd:)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Slog till pÄ en Aqualand JP2000, hade den med gulddetaljer samt en Aqualand II för mÄnga herrans Är sen. Nu blev saknaden för stor och oddsen Àr vÀl att dessa inom en överskÄdlig framtid blir svÄra att fÄ tag pÄ och sÄledes dyrare. För tillfÀllet Àr dom i min bok ett kap! :)

Dock Àr ju originalbandet en smÀrre komfort-katastrof, sÄ fÄr bli att bestÀlla ngt annat.
Sen Ă€r bezeln vĂ€ldans trög/”hackig”, nog för att den inte Ă€r en dyr klocka, men det var vĂ€rre Ă€n jag mindes... ngn annan som upplever detta eller kan det vara just min klocka som Ă€r kass (och isĂ„fall fĂ„r bytas)?

Ingen post utan bilder som man sÀger! :)

957B571D-BB98-4CB1-9CD0-09F3F8F1F8E2.jpeg


E955CF08-0BFD-4D31-80EF-070DDF535472.jpeg


00C85975-D66C-4BC1-9460-0BECF47E86E5.jpeg
HÄller med. SvÄrt att hitta en bÀttre klocka för ca 2000kr
 

Bergets

Panerai
som ni sÀger det finns nog ingen bÀttre klocka i 3k klassen Àn jp2000 och det Àr ju nÀstan en tragedi ifall den ska sluta tillverkas..

Det hade förvisso varit trevligt ifall de gör en re-release en ny version som har Solar och kanske backlight pÄ displayen :)
 
Senast Àndrad:

Sigurd

Cartier
HÀr kommer mycket anvÀndbar och svÄrfunnen info till alla Aqualand:ers. Om ni nÄgon gÄng behöver köpa original 24 mm bandstift till eran gamla CO eller nya JP2000-dinka sÄ Àr referensnumret frÄn Citizen 509-2140. DÄ fÄr man en pÄse med fem bandstift och fem hylsor till gummistronken. Kostar ynka 67,50:- (+frakt förstÄs) online pÄ VerkmÀstarna Urmakarservice, sÄ köp dessa istÀllet för nÄgra okÀnda och illasittande no-name bandstift.
SÄ lite sÄ.

s-l1600.jpg
s-l1600 (1).jpg

RÀttelse/tillÀgg:
Citizen artikelnr 509-2140 har utgÄtt och ersatts med 509-00155. InnehÄllet Àr fortfarande 5 st av rÀtt/samma 24mm bandstift, dock utan de fem extra hylsorna till bandet.
 

Tabasco

Breitling
1148C3C7-4358-4046-9739-CC54DC458678.jpeg
Precis införskaffat tvÄ syskon... Aqualand 1 köpte jag av 1965EK hÀr pÄ forumet, tack för en otroligt smidig affÀr och en fin klocka, Aqualand 2 inhandlades död pÄ Tradera men men ny svart nato Ä ett nytt batteri tickar den pÄ som aldrig förr.
Supernöjd!
 
Topp