Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ok, jag ser hur det utvecklar sig. Ska nog inte in och pilla sjÀlv Kanske fÄr jag skicka den till dig frampÄ.MÀrkligt, nytt problem för mig iaf. Kanske glapp eller rengöra batterikontakterna. Ett batteri driver analoga, 2 driver resten. Det som Àr för analoga har 1.5V testhÄl bredvid sig pÄ verket. Kolla alla 3 med voltmeter om de Àr ungefÀr samma. Om analoga Àr betydligt mindre Àn de andra sÄ behövs rengöring av verket, det drar mer ström om gammal olja har geggat till sig. Kan skicka den hit om det fortsÀtter eller om du har nÄn go makare i nÀrheten sÄ frÄga efter rengöring av kretskortet, kontakterna & olja/rengöring av analoga verket.
Ja, den gick ju billigt i min bokDen frÄn Tradera? Grym!
Vet man med sÀkerhet att de kom -97 Jag har hittat flera olika Ärtal nÀr jag har letat runt (1992 förekommer oftast). Kom CO22 1985?Te en bild pÄ serienumret, förmodligen 2005, -95 Àr för tidigt för JP2000, den kom -97.
Graverad baksida, 6 siffror i serienumret. DÄ Àr det nog en 2005. Tack för infon.Tidigaste JP jag sett Àr -97, senaste C0* ocksÄ -97. Tidigaste C0* 1985. Hur mÄnga siffror i ditt serienummer? 7 siffror -85 till -93, 6 -93 till 20*, 9 frÄn 20* nÄnting, först graverade & runt 2017 laseretsade.
Sök pÄ Ebay Àr mitt rÄd. Fick tag i ett set med originalpackningar till min C022 dÀr. Landade runt en femhundringHar svÄrt att hitta:
Finns det nÄgot bra stÀlle att köpa packningar (boett, knappar, krona) till co2x-modellerna? Tack pÄ förhand.
Var det den som gick pĂ„ Tratten nyligen? Ursnygg i vilket fall som helst!Ăntligen...
Japp! Ett klipp för det prisetVar det den som gick pÄ Tratten nyligen? Ursnygg i vilket fall som helst!
Ja, det var det jag tyckte sÄg konstigt ut. Det finns inget gummiartat i springan mellan den grÄ plasten och boetten.Mellan boetten & grÄa verket sÄ har du ett smalt svart band, det Àr packningen. Ta en bild pÄ verket med batterierna ute sÄ kan vi kolla om de lÀckt nÄn gÄng. Edit: verkar som det inte sitter nÄn packning alls, boett & sen verk direkt?
Kronan ger en mer luxuös kĂ€nsla. Ăr det en riktig modell? Verkar vara vanligare i mellan- och sydamerika. HĂ€lsa Massimo!Senaste raset, C022 -94 frĂ„n Mexico. Har ni sett en likadan bezel sĂ„ hojta gĂ€rna. Den passar illa & kan inte hitta nĂ„gon liknande i Citizens lineup.