• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Nursed back to life lagom till sin 30-Ärsdag. Tog en liten stund innan analoga verket ville vara med, men det gick att försiktigt skaka liv i det till sist. Alarmet verkar dock inte vilja vara med, eller sÄ funkade inte DIY-tricket med bandstiftfjÀder.

EDIT: Analoga verket gick i en timme sedan stannade det igen. Sekundvisaren stÄr och hackar nÄgon halv millimeter, men vill inte röra sig. Antar att verket skulle behöva smörjas? Eller tyder detta pÄ nÄgot annat fel?

Nu ska vi bara skaffa en rem ocksĂ„. Original Ă€r ju alltid original, men ett grĂ„/svart-randigt zulu skulle ocksĂ„ vara fint tror jag. đŸ€”

94AE0339-1561-4B99-A1DC-071B5B6BA78D.jpeg

Tack @UVFoto för hjĂ€lp och pepp. đŸ™đŸ»

Senast Àndrad:
Hade sensorn funkat sÄ hade den fÄtt gÄ men nu vete fasen. Har vÀxt fast pÄ armen lite, lÄng resa. Köptes med ej fungerande C020 verk i tillsammans med 2 nos aqua. Ett Är senare lade samma sÀljare ut en C020 med enzo tavla. Var hennes fars samling & han mÄste ha bytt verk rÀtt av.
Ah jag förstĂ„r! đŸ‘đŸŒ

Men bara att hojta ifall det blir aktuellt. Sugen pÄ en riktig Enzo!

Gummi pÄ en Àkta dykare, helt klart!
Yes, lĂ€nken Ă€r dock förĂ€rad med en utfĂ€llbar dykarförlĂ€ngning som funkar pĂ„ vĂ„tdrĂ€kt iaf đŸ˜‰đŸ€ż
Ska du ha den till frack, smoking eller kostym sÄ hade jag valt lÀnk, annars gummi.
Eller hur, mĂ„ste ju kunna passera som en dressare lite under radarn sĂ„dĂ€r 😅😅
Gummi... stĂ„l e tungt, kallt & nyps i lĂŽet... đŸ€Ł
SĂ„ sant, har erfarit det ett antal gĂ„nger đŸȘ’đŸ€š

Jag tackar för responsen, tar det som det vĂ€ger över mest till gummits fördel!! 🏆

Det finns en anledning till att den sitter pĂ„ gummit, den har i princip alltid suttit pĂ„ det faktiskt, typ 99% av tiden under 30 Ă„r. Det Ă€r klart skönast och coolast helt enkelt. 😎
Kanske ska sÀlja lÀnken, fÄr kolla intresse
?

Kör vidare med min stÄl-85:a. Vad har ni för favoriter nÀr det gÀller band? Har ju Àven ett gummi, men tÀnker att det fÄr komma fram mer i sommar.
IMG_20220109_161726.jpg
FÄr jag bara ordning pÄ min sÄ har jag spanat in den hÀr som jag tÀnkte testa.
ApropÄ remmar, Àr en rem till JP2000 att betrakta som koscher Àven pÄ de Àldre modellerna? Som tex denna?

FÄr jag bara ordning pÄ min sÄ har jag spanat in den hÀr som jag tÀnkte testa.
ApropÄ remmar, Àr en rem till JP2000 att betrakta som koscher Àven pÄ de Àldre modellerna? Som tex denna?
Ja, kan nog flyga. Tycker mitt grÄ nato passar fint, men vill ha nÄgot mer att variera med. Har sett en del lÀderbilder som ser snyggt ut, trots dykare. LÀnk hade ju varit kul att testa ocksÄ.

Tillbaka
Topp