Weberg
Guld
Haha, nej inte riktigt. Gillar inte den bezelnBJ-2010-05E B740 svart, inte alls samma ju 3k var det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Haha, nej inte riktigt. Gillar inte den bezelnBJ-2010-05E B740 svart, inte alls samma ju 3k var det.
Stort tack @UVFoto och @Staafen för tips!HÄller med Staafen, morsans skalkniv aka boettkniv. PÄ 'vanliga' C02* & JP200* fÄr man bra tag om bezelns kant. Vrid bezeln & kÀnn var det Àr mest glapp, bÀnd pÄ flera stÀllen om den sitter hÄrt. Om sifferringen ska av sÄ gör det först, kreditkort mellan glas & ring.
Analoga, Dual (inkl titan) & C02* varianter med kromad sifferring e stenhÄrda. Oftast behövs specialverktyg aka Bergeron med 4 knivar.
Efter rengöring med endast ljummet vatten och tandborste sÄg det riktigt rent ut. Men nÀr jag monterade tillbaka vridringen igen sÄ gick den nÀstan lika trögt som förut. FÄr nog köpa hem lite kemikalier enligt ovan.Mycket DNA dÀrunder. Fixade en igÄr, betydligt skitigare Àn din. Isopropanol bad för bezeln & insatsringen, tog bort gammalt lim. Tops & iso i spÄret. 24% Àttiksbad för klickringen, den var oxiderad. Kan behövas lite böjande av de 3 klickblecken. Behöver inte lossa insatsringen frÄn bezeln. GÄr det trögt sÄ kan det hjÀlpa med lite fett pÄ bezeln & i spÄret.
StÄl tyvÀrr, en riktig Enzo ska vara i Titan.Tips...Lite dyr kanske
Ja, jo, förvisso men vissa nöjer sig och lyckliga med en oriktig stÄl....(dock inte för 8500)StÄl tyvÀrr, en riktig Enzo ska vara i Titan.
Haha jag skojade bara. Priset var lite vÀl pÄ denna men man vet ju aldrig.Ja, jo, förvisso men vissa nöjer sig och lyckliga med en oriktig stÄl....(dock inte för 8500)
HĂ„ller helt med dig,8500:- kĂ€nns lite högt men visst Ă€r man sugen pĂ„ en âEnzoâ igenHaha jag skojade bara. Priset var lite vĂ€l pĂ„ denna men man vet ju aldrig.
Vad Àre igentligen som skiljer 22 och 23?Patienterna lever... C022 vs C023.
Det ena urverket visar djupet i fot och det andra i meter men jag minns inte vilken som Àr vilken.Vad Àre igentligen som skiljer 22 och 23?
Har han satt pÄ klistermÀrket alltsÄ?Det Àr min gamla som var till salu hÀr & som sÄldes pÄ Tradera, samma serienummer. Han har lagt till tankboxen, etiketten & bytt remmen till en (förmodad) orig JP2000. Tokdyrt men nÄn kanske nappar, försöker vÀl tjÀna en slant.
Bra, annars hade det varit lite vÀl.NÀ, hologrammet satt pÄ, hÀngetiketten har han lagt till.
Haha denna Ă€r med största sannolikhet en keeper. Har velat ha en i mĂ„nga Ă„r och de Ă€r ju inte lĂ€tta att hitta.SĂ€lj insatsringen till mig Har en massa slitna men inte med den solblekta looken. Ăr den blĂ„ eller svart? Ibland blir de blĂ„ pĂ„ bilderna men svarta i verkliga livet. En C029 som gick för 1650 USD
âKeeperââŠHaha denna Ă€r med största sannolikhet en keeper. Har velat ha en i mĂ„nga Ă„r och de Ă€r ju inte lĂ€tta att hitta.
Det Àr svart/grÄtt men svÄrt att fÄnga pÄ bild.
För lÀnge lÀnge sedan köpte jag tvÄ JP2000 nÀr vi var pÄ semester pÄ Kreta. En stÄl och en stÄl med gulmetall-detaljer. Naturligtvis (!) har de flippats med Ären och ibland har jag saknat dem. I gÄr gick jag förbi en Ur o Penn-butik och dÀr stod det en i fönstret för under 3000 kr. Kunde inte hÄlla mig, sÄ nu har jag en igen
- SjÀlvklart vÀcktes Àven begÀret efter fler, men i första hand behöver jag nÄgra roligare band. Tacksam för alla förslag!
https://www.cousinsuk.com/product/divers-xl-nd-limits
silikon sÄ mjuka & fina. Lite udda 21mm luggbredd sÄ antingen köper du 22mm & skÀr lite eller stÄr ut med glappet pÄ 20mm.