• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Helvete. Har till och frĂ„n varit sugen pĂ„ en aqualand. Höll pĂ„ att spontanköpa en idag. Var med grabben och handla skor i en galleria i grannkommunen. DĂ€r i skylten fanns en aqualand för 2998:- osĂ€ker pĂ„ vad de normalt kostar nya men tyckte det verkade rimligt. Gick in för att prova och klĂ€mma lite. Men som ”tur” var hade expediten noll och inget intresse av att sĂ€lja och saknade all form av service. SĂ„ det blev ingen klocka

Ur o Penn (som jag gissar Àr den berörda butiken) Àr vÀl fortfarande ensam ÄterförsÀljare av Citizen i Sverige gissar jag. SÀkert bra för dem att kunna krÀnga lite klockor, men för oss som Àr intresserade nog för att hÀnga pÄ KS blir det lite problem ibland nÀr expediterna inte Àr sÄ insatta som vi önskar. Som tur Àr brukar de komma ut till försÀljning med jÀmna mellanrum om man vill fÄ ner priset lite ytterliggare.

Ur o Penn (som jag gissar Àr den berörda butiken) Àr vÀl fortfarande ensam ÄterförsÀljare av Citizen i Sverige gissar jag. SÀkert bra för dem att kunna krÀnga lite klockor, men för oss som Àr intresserade nog för att hÀnga pÄ KS blir det lite problem ibland nÀr expediterna inte Àr sÄ insatta som vi önskar. Som tur Àr brukar de komma ut till försÀljning med jÀmna mellanrum om man vill fÄ ner priset lite ytterliggare.
StÀmmer, ur o Penn var det. Jag har ingen aning om hur insatt kvinnan som arbetade var. För jag pratade aldrig med henne. Hon stod bakom disken, tittade snabbt upp nÀr vi klev in, sen fortsatte hon sortera halsband eller vad fan hon höll pÄ med. Försökte fÄnga hennes blick nÄgra ggr men om hon inte ens kan bemöda sig med ett hej eller liknande sÄ fÄr det vara. Hade jag varit helt bestÀmd hade jag givetvis ropat dit henne. Men var i valet och kvalet sÄdÀr som man kan vara. Precis sÄdÀr sÄ att det som kan vara avgörande för köp eller ej Àr servicen i butik. Men som du skriver, kommer ju ut hÀr titt som tÀtt sÄ nÀr stjÀrnorna stÄr rÀtt blir det sÀkert köp nÄngÄng.

Helvete. Har till och frĂ„n varit sugen pĂ„ en aqualand. Höll pĂ„ att spontanköpa en idag. Var med grabben och handla skor i en galleria i grannkommunen. DĂ€r i skylten fanns en aqualand för 2998:- osĂ€ker pĂ„ vad de normalt kostar nya men tyckte det verkade rimligt. Gick in för att prova och klĂ€mma lite. Men som ”tur” var hade expediten noll och inget intresse av att sĂ€lja och saknade all form av service. SĂ„ det blev ingen klocka

Du fÄr fler chanser, dom har haft det priset hos ur o Penn i minst 2 Är.
Man tycker lite synd om butiksÀgaren vid sÄna tillfÀllen. Att behöva tappa kunder pÄ att personalen Àr oförmögen att sköta sitt jobb och inte sÀga ett enkelt "Hej! Kan jag hjÀlpa till med nÄgot?" ,Àr ganska tragiskt.
Är inte jĂ€tteförvĂ„nande att folk vĂ€ljer nĂ€thandel istĂ€llet.

Du fÄr fler chanser, dom har haft det priset hos ur o Penn i minst 2 Är.
Man tycker lite synd om butiksÀgaren vid sÄna tillfÀllen. Att behöva tappa kunder pÄ att personalen Àr oförmögen att sköta sitt jobb och inte sÀga ett enkelt "Hej! Kan jag hjÀlpa till med nÄgot?" ,Àr ganska tragiskt.
Är inte jĂ€tteförvĂ„nande att folk vĂ€ljer nĂ€thandel istĂ€llet.
Jaha?! Jag trodde den var dyrare Ă€n sĂ„ hos Åf?! SĂ„dĂ€r, dĂ„ kommer det som sagt fler chanser.

Ja hĂ„ller helt med om vad du skriver. MĂ„ste ju vara basic grundlĂ€ggande kunskaper hos alla som ska arbeta i butik att sĂ€ga hej och frĂ„ga om/hur man kan hjĂ€lpa till. Jaja, skitsamma. GĂ„r som sagt fler tĂ„g. Kanske köper nĂ„t av nĂ„gon trevlig forumprofil istĂ€llet nĂ€r det blir lĂ€ge đŸ€—

HÀr har ni lite bakgrundshistoria sÄ ni fattar varför jag alltid mÄste ha minst en Aqualand i lÄdan:

Aqualand hela dagen, svÄrt att komma pÄ en coolare klocka för sÄ pass överkomliga pengar.
20220129_092939-01.jpeg

Det hÀr Àr riktig nostalgi för mig. NÀr jag för mycket lÀnge sedan köpte nÄn Aqualand pÄ Kreta fick man den alltid i en sÄn hÀr.
PÄ Ur o Penn idag fÄr man vÀl oftast klockan i en generisk pappask?
DĂ€rför tyckte jag det var extra kul att fĂ„ klockan i en sĂ„n hĂ€r nu, onödigt eller inte 🙂
F3B8ACE6-DBBD-40A6-A201-B8D5E3A7CAEC.jpeg

Det hÀr Àr riktig nostalgi för mig. NÀr jag för mycket lÀnge sedan köpte nÄn Aqualand pÄ Kreta fick man den alltid i en sÄn hÀr.
PÄ Ur o Penn idag fÄr man vÀl oftast klockan i en generisk pappask?
DĂ€rför tyckte jag det var extra kul att fĂ„ klockan i en sĂ„n hĂ€r nu, onödigt eller inte 🙂
F3B8ACE6-DBBD-40A6-A201-B8D5E3A7CAEC.jpeg
Premium Hasse! Var rÀdd om den dÀr nu :D
20220201_103419-01.jpeg

- Du kĂ€nner ju mig, min OCD stĂ€ller till det ibland 🙂.
Skulle vilja köpa den svarta Enzon, men du vet ju hur det skulle gĂ„ 😀.
FÄr förlita mig pÄ att det dyker upp nÄt kul hÀr (KS) framöver!
Det Àr bara en tidsfrÄga innan en Enzo landar hos nÄgon av oss :D Lite burgare vid Àgarbyte Àr alltid trevligt. Jag bjuder.

Tack för tips, jag tar och testar en bestÀllning dÀrifrÄn ocksÄ.
DÄ var banden hÀr. Deskdiving med klass idag. Ett grÄtt som passar sjukt bra tycker jag, ett orange som matchar minutvisaren för att pigga upp och ett gummi i orginalstuk för det mÄste man ju ha ocksÄ. Natobanden Àr ju helt sjuka i kvaliten, för nÀstan inga pengar!
D5742FF7-2982-4907-851B-3EFDB60D252A.jpeg

Letar band till Aqualanden (24mm förstÄs). Vill bla ha ett Isofrane-liknande gummiband (tycker originalet Àr lite för dyrt) och ett militÀrgrönt Nato.
- Tips mottages tacksamt!

Köpte en JP 2000 i slutet av 90 talet pÄ Kanarieöarna. Grym klocka som gjorde mig till OWG i 10-12 Är , sÄlde den för 1000 spÀnn vilket jag Ängrar nu. Suget pÄ en ny har dykt upp igen :) Kan tom tÀnka mig en JP2000 framför en G Shock som beater.

Blev inspirerad av den hÀr trÄden och fick pilla i lite batterier.
En kul och bra klocka och vi ska vara glada att Citizen valde att tillverka modellen sÄ lÀnge och inte valde att lÀgga ner den efter nÄgra Är för dÄ hade dom varit Àn mer kultförklarade och antagligen svindyra idag.
Bra skoj för pengen.

0B6E7F88-F1D2-4982-991E-CF3C3F402FB1.jpeg

Har 2 till pÄ lager i reserv.
Titanaren verkar lite anvÀnd och alla tre har jag för mig att jag hittat pÄ loppis vid olika tillfÀllen.

24F61EEC-A425-4EC2-839C-C13DA32389F4.jpeg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp