Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Tack för tipset. Hittade artikelnummer pÄ originala, Citizen 509-2140.watchwear har stift, bestÀllde sjÀlv nÄgra för ett tag sen!
HejKör en heads-up hÀr, dÄ jag tÀnkt slÀppa ivÀg denna hyfsat vÀlbevarade Enzo frÄn -89. Skicka PM vid intresse.
Tack, ja, den Àr sÄldHej
Snygg klocka
Har letat lÀnge efter en sÄdan....
Ăr den sĂ„ld?
Mvh Patrik
Tack för snabbt svarTack, ja, den Àr sÄld
8,5k inkl. frakt.Tack för snabbt svar
FÄr man frÄga vad den sÄldes för?
Mvh Patrik
Prova göra en nollstĂ€llning dĂ€r du drar ut kronan och hĂ„ller inne alla tryckknapparna, om det Ă€r förgĂ€ves trots flera försök(du kan Ă€ven prova med kronan inne) sĂ„ Ă€r det enl. min erfarenhet oxid/smuts i analoga delen och gĂ„r att Ă„tgĂ€rda.Om man har en Aqualand frĂ„n 90-talet dĂ€r den analoga delen inte gĂ„r igĂ„ng efter batteribyte (alla tre). Ăr man rökt dĂ„ eller finns det nĂ„gon som fixar sĂ„dant med donatorsverk eller liknande?
LĂ„ter som liknande problem jag hade pĂ„ min. Tydligen ganska vanligt! Rengöring av verket gjorde susen.Om man har en Aqualand frĂ„n 90-talet dĂ€r den analoga delen inte gĂ„r igĂ„ng efter batteribyte (alla tre). Ăr man rökt dĂ„ eller finns det nĂ„gon som fixar sĂ„dant med donatorsverk eller liknande?
Det Àr tyvÀrr vanligt pÄ dessa och jag har servat just detta pÄ bÄde Aqualand c0xx, Aqualand 5810, Altichron etc.LÄter som liknande problem jag hade pÄ min. Tydligen ganska vanligt! Rengöring av verket gjorde susen pÄ min.
(Ser ocksÄ att @Aerospace hann före )
Ja, jag fick höra det nÀr jag fick hjÀlp med min! Tur att det finns kunnigt folk (som dig) hÀr pÄ forumet som har kollDet Àr tyvÀrr vanligt pÄ dessa och jag har servat just detta pÄ bÄde Aqualand c0xx, Aqualand 5810, Altichron etc.
Har inte kunnat hÄlla mig för att lÀra mig kring dessa klockorJa, jag fick höra det nÀr jag fick hjÀlp med min! Tur att det finns kunnigt folk (som dig) hÀr pÄ forumet som har koll
Var ju en urmakare pĂ„ en AD jag hade inne min hos som föreslog lösningen ersĂ€ttningsverk till en kostnad av minst 5kâŠ
HÀr Àr exempel pÄ oxid hos en nos 5810. Aqualand:s som fÄtt ligga i byrÄn lÀnge kan ha bÄde lÀckta batterier och en massa oxid.Ja, jag fick höra det nÀr jag fick hjÀlp med min! Tur att det finns kunnigt folk (som dig) hÀr pÄ forumet som har koll
Var ju en urmakare pĂ„ en AD jag hade inne min hos som föreslog lösningen ersĂ€ttningsverk till en kostnad av minst 5kâŠ
Ok, tack. NollstÀllning testades vid batteribyte.Prova göra en nollstÀllning dÀr du drar ut kronan och hÄller inne alla tryckknapparna, om det Àr förgÀves trots flera försök(du kan Àven prova med kronan inne) sÄ Àr det enl. min erfarenhet oxid/smuts i analoga delen och gÄr att ÄtgÀrda.
Thanks8,5k inkl. frakt.
Dröm!LÀnken Àr hÀr. Gillar att man unnade sig en polerad fasning pÄ spÀnnet
Om nÄgon skulle springa pÄ en twotone i vÀldigt bra skick och inte sjÀlv Àr sugen sÄ tar jag gÀrna ett tips!
Denna har legat ute pÄ blocket ett tag nu kanske gÄr att förhandla ner priset nÄgotLÀnken Àr hÀr. Gillar att man unnade sig en polerad fasning pÄ spÀnnet
Om nÄgon skulle springa pÄ en twotone i vÀldigt bra skick och inte sjÀlv Àr sugen sÄ tar jag gÀrna ett tips!
DÀr ja! Tack för tipsDenna har legat ute pÄ blocket ett tag nu kanske gÄr att förhandla ner priset nÄgot