• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

IMG_20230616_154149.jpg

Inköpt hĂ€r pĂ„ forumet tidigare i Ă„r. 😊
 
Om man har en Aqualand frĂ„n 90-talet dĂ€r den analoga delen inte gĂ„r igĂ„ng efter batteribyte (alla tre). Är man rökt dĂ„ eller finns det nĂ„gon som fixar sĂ„dant med donatorsverk eller liknande?
 
Om man har en Aqualand frĂ„n 90-talet dĂ€r den analoga delen inte gĂ„r igĂ„ng efter batteribyte (alla tre). Är man rökt dĂ„ eller finns det nĂ„gon som fixar sĂ„dant med donatorsverk eller liknande?
Prova göra en nollstÀllning dÀr du drar ut kronan och hÄller inne alla tryckknapparna, om det Àr förgÀves trots flera försök(du kan Àven prova med kronan inne) sÄ Àr det enl. min erfarenhet oxid/smuts i analoga delen och gÄr att ÄtgÀrda.
 
Om man har en Aqualand frĂ„n 90-talet dĂ€r den analoga delen inte gĂ„r igĂ„ng efter batteribyte (alla tre). Är man rökt dĂ„ eller finns det nĂ„gon som fixar sĂ„dant med donatorsverk eller liknande?
LĂ„ter som liknande problem jag hade pĂ„ min. Tydligen ganska vanligt! Rengöring av verket gjorde susen. đŸ‘đŸŒ

(Ser ocksĂ„ att @Aerospace hann före 😄)
 
Det Àr tyvÀrr vanligt pÄ dessa och jag har servat just detta pÄ bÄde Aqualand c0xx, Aqualand 5810, Altichron etc.
Ja, jag fick höra det nĂ€r jag fick hjĂ€lp med min! Tur att det finns kunnigt folk (som dig) hĂ€r pĂ„ forumet som har koll 😃

Var ju en urmakare pĂ„ en AD jag hade inne min hos som föreslog lösningen ersĂ€ttningsverk till en kostnad av minst 5k
 😂
 
Ja, jag fick höra det nĂ€r jag fick hjĂ€lp med min! Tur att det finns kunnigt folk (som dig) hĂ€r pĂ„ forumet som har koll 😃

Var ju en urmakare pĂ„ en AD jag hade inne min hos som föreslog lösningen ersĂ€ttningsverk till en kostnad av minst 5k
 😂
Har inte kunnat hÄlla mig för att lÀra mig kring dessa klockor ;)

5k!? haha wtf.....det Àr ju nÀstan 2st jp2000-08e hos Ur&Penn.
 
Ja, jag fick höra det nĂ€r jag fick hjĂ€lp med min! Tur att det finns kunnigt folk (som dig) hĂ€r pĂ„ forumet som har koll 😃

Var ju en urmakare pĂ„ en AD jag hade inne min hos som föreslog lösningen ersĂ€ttningsverk till en kostnad av minst 5k
 😂
HÀr Àr exempel pÄ oxid hos en nos 5810. Aqualand:s som fÄtt ligga i byrÄn lÀnge kan ha bÄde lÀckta batterier och en massa oxid.

Före:
96545F83-D655-49F1-87B9-E299509C70E0.jpeg


Efter:
FD2B4E19-F8EB-4C18-A559-DA76A5BCC221.jpeg
 
Prova göra en nollstÀllning dÀr du drar ut kronan och hÄller inne alla tryckknapparna, om det Àr förgÀves trots flera försök(du kan Àven prova med kronan inne) sÄ Àr det enl. min erfarenhet oxid/smuts i analoga delen och gÄr att ÄtgÀrda.
Ok, tack. NollstÀllning testades vid batteribyte.
 
Tillbaka
Topp