• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Hej pĂ„ er alla Aqualand vĂ€nner! Nu var det ett tag sedan jag var in hĂ€r och kikade till er. Hoppas att ni alla mĂ„r bra! đŸ€—

NĂ„gra bilder frĂ„n mig. Funderar lite grann om dessa kanske Ă€r redo att söka sig vidare, finns det ev. nĂ„gon som vill erbjuda dessa ett nytt hem sĂ„ skicka ett PM. 😃
 

Bilagor

  • 0427F36A-92CD-47A3-8A0A-36F9A8430352.jpeg
    0427F36A-92CD-47A3-8A0A-36F9A8430352.jpeg
    791.7 KB · Visningar: 23
  • 964BC86F-A816-472C-BCE8-A458565E7167.jpeg
    964BC86F-A816-472C-BCE8-A458565E7167.jpeg
    896.7 KB · Visningar: 23
  • A74ED3E6-BB7B-41EC-97B8-5BBACD2FB11B.jpeg
    A74ED3E6-BB7B-41EC-97B8-5BBACD2FB11B.jpeg
    686.4 KB · Visningar: 21
Hej pĂ„ er alla Aqualand vĂ€nner! Nu var det ett tag sedan jag var in hĂ€r och kikade till er. Hoppas att ni alla mĂ„r bra! đŸ€—

NĂ„gra bilder frĂ„n mig. Funderar lite grann om dessa kanske Ă€r redo att söka sig vidare, finns det ev. nĂ„gon som vill erbjuda dessa ett nytt hem sĂ„ skicka ett PM. 😃
LĂ€cker TT. Nu har du chansen @Ehrnholm
 
Testar att ge mig pĂ„ att laga jobbklockan som stannat sjĂ€lv istĂ€llet sĂ„ det aqualand verkar vara nĂ„got urmakarna inte kan sĂ„ mycket om men hur svĂ„rt kan det vara? 😂 (ja jag ska köpa seriösare prylar om det hĂ€r funkar lovar!) 😂😂😂
 

Bilagor

  • IMG_3284.jpeg
    IMG_3284.jpeg
    783.7 KB · Visningar: 13
FÄr du till det? Oxid pÄ kretskortet?
Ja assÄ helt Àrligt gÄr det bÀttre Àn vad jag trodde det skulle haha
har fan hittat felet till och med 😂
SvÄrt att se men de fjÀdern som e paj och behöver riktas lite :)
Sen blir det lite allmÀn översyn oxÄ sÄklart.

NÄgon som vet vart man kan fÄ tag pÄ en ny packing? Har för mig dom inte sÀljs lÀngre? SÄg att min e lite lÀtt skadad nÀmligen
 

Bilagor

  • IMG_3285.jpeg
    IMG_3285.jpeg
    499.7 KB · Visningar: 13
Ja assÄ helt Àrligt gÄr det bÀttre Àn vad jag trodde det skulle haha
har fan hittat felet till och med 😂
SvÄrt att se men de fjÀdern som e paj och behöver riktas lite :)
Sen blir det lite allmÀn översyn oxÄ sÄklart.

NÄgon som vet vart man kan fÄ tag pÄ en ny packing? Har för mig dom inte sÀljs lÀngre? SÄg att min e lite lÀtt skadad nÀmligen
Brukar gÄ att hitta pÄ ebay :)

 
Trodde man hittat en tidig Aqualand med ett kul serienummer och var lite för snabb pÄ B I N-knappen,
sÄ i min enfald fick jag för mig att 6 siffriga nummer var tidigare men det Àr ju tvÀrt om :facepalm:
och sÄ skulle det ju ha varit C020 inte 22 om den varit tidig, men Àr huvet dumt sÄ ...

-Not working, for parts- stod det i texten men tur i "oturen" sÄ funkar klockan, bÄde ana o digi förutom
larmet tyvÀrr, sÄ nu Àr det bara en 10 Är nyare klocka med kul serienr. och det Àr Ta-da xx0001.
 
Citizen Aqualand modellÄr:

Aqualand I (first gen)
1985 - 1999

Aqualand Analog
1992 - ?

Aqualand II
19?

Aqualand Chrono
19?

Aqualand Hyper
?




Ni Àr alla vÀlkomna att fylla pÄ med information :)
 
Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp