• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

LANGEN

Panerai
Pledge Member
Bra köp! Riktigt bra pris faktiskt.
531B989B-1B6E-4E6F-BE3F-BCAB1BDFAA50.jpeg


Tack! Ska bli kul, supertrevlig sÀljare ocksÄ som skickade med ett svart sailcloth.

Provade Full Lume varianten för ett Ă„r sen men den blev lite för lattjo för mig med nytt blĂ„tt band sĂ„ tror den svarta kan bli perfekt 😅
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Resultat!
Agerade efter devisen "man tager vad man haver" och jag hade tjock koppartrÄd.
Plattade till med hammare, mÀtte, bockade, lödde, filade och la lite klarlack över resultatet som fick en medvetet grov finish. Visst, keepern matchar inte resten av metallen, men tycker ÀndÄ det passar rÀtt bra.
230326 aqualand owg 1.jpg

230326 aqualand owg 4.jpg

230326 aqualand owg 2b.jpg

230326 aqualand owg 3.jpg
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Resultat!
Agerade efter devisen "man tager vad man haver" och jag hade tjock koppartrÄd.
Plattade till med hammare, mÀtte, bockade, lödde, filade och la lite klarlack över resultatet som fick en medvetet grov finish. Visst, keepern matchar inte resten av metallen, men tycker ÀndÄ det passar rÀtt bra.
230326 aqualand owg 1.jpg

230326 aqualand owg 4.jpg

230326 aqualand owg 2b.jpg

230326 aqualand owg 3.jpg
Riktigt fina bilder!
 

Sigurd

Cartier
NÄgon som provat dessa? Lite ovanlig zulu/kardborre-kombo. PÄminner om de gamla australiensiska och lite kultförklarade Waterborne-banden som Àr helt omöjliga att hitta idag.

Det dÀr lökiga mÀrket kan man nog enkelt sprÀtta bort. Extra kul och pluspoÀng att de har en TT-Aqualand som visningsklocka!

 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
31 dagar med en och samma Aqualand. Det var nÀstan för lÀtt! Ett bra tillfÀlle att komma lite nÀrmare detta exemplar dock, en riktigt keeper.
Det har varit fÄ gÄnger jag har kÀnt att jag velat ha nÄgon annan klocka pÄ mig. C022 har fÄtt vara med pÄ lite allt möjligt och har tagit tiden för cykelpendlingen varje dag, genom regn och rusk.
Under mÄnaden har jag roterat runt pÄ ganska fÄ band. Favoriterna Àr Watchwear-velcro-canvaset, svart singlepass zulu och grÄa Barton-gummit.
IMG_2023-03-31_12-49-25.JPG

IMG_2023-03-31_12-53-34.JPG

IMG_2023-03-31_12-51-44.JPG

IMG_2023-03-31_12-55-23.JPG
 
Senast Àndrad:

foppa13

Cartier
31 dagar med en och samma Aqualand. Det var nÀstan för lÀtt! Ett bra tillfÀlle att komma lite nÀrmare detta exemplar dock, en riktigt keeper.
Det har varit fÄ gÄnger jag har kÀnt att jag velat ha nÄgon annan klocka pÄ mig. C022 har fÄtt vara med pÄ lite allt möjligt och har tagit tiden för cykelpendlingen varje dag, genom regn och rusk.
Under mÄnaden har jag roterat runt pÄ ganska fÄ band. Favoriterna Àr watchware-velcro-canvaset, svart singlepass zulu och grÄa Barton-gummit.
IMG_2023-03-31_12-49-25.JPG

IMG_2023-03-31_12-53-34.JPG

IMG_2023-03-31_12-51-44.JPG

IMG_2023-03-31_12-55-23.JPG
Snyggt jobbat, fick lite band inspiration ocksĂ„ till min C022, riktigt fina bilder du tagit ocksĂ„. 👍 👏
 
Topp