• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

aquis

Breitling
Hej helt fÀrsk hÀr. Jag har en AL0000-04E som ligger och dammar
i hyllan, brukar gÄ förbi och snegla lite pÄ den.
gummi armbandet gick sönder nÀr jag lÄg i lumpen
för sÀkert 15 Är sen.
Jag behöver nytt armband & batteribyte, vet nÄgon
om det gÄr att fixa i Stockholm?
den förtjÀnar bÀttre öde Àn att ligga i hyllan.

Tacksam för tips
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hej helt fÀrsk hÀr. Jag har en AL0000-04E som ligger och dammar
i hyllan, brukar gÄ förbi och snegla lite pÄ den.
gummi armbandet gick sönder nÀr jag lÄg i lumpen
för sÀkert 15 Är sen.
Jag behöver nytt armband & batteribyte, vet nÄgon
om det gÄr att fixa i Stockholm?
den förtjÀnar bÀttre öde Àn att ligga i hyllan.

Tacksam för tips
VÀlkommen! Klart du ska fixa den. Testa Göta ur mitt pÄ Götgatsbacken. Han gör batteribyte snabbt, och kanske har nÄgot passande band. Bytet kostar nog max 100 kr. Originalbanden Àr pÄ 21 mm och kostar typ minst 600 spÀnn pÄ Ur&Penn. Om liknande aftermarketband gÄr bra, sÄ ligger vÀl de pÄ mindre Àn halva priset. Kan dock behöva bestÀllas, annars gÄr de att hitta till bÀttre pris pÄ e-bay. SjÀlv kör jag 20 mm premium camo för typ 150 kr eller 20 mm Timefactors retrorubber för typ 250 kr.
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
HĂ€r Ă€r denâ˜ș
NÄgon som kan uppskatta ett vÀrde?
Eller om dÀr e nÄgon som vill köpa den, kom med ett bud!
6a5e8epe.jpg
 

Icaras

Rolex
HĂ€r Ă€r denâ˜ș
NÄgon som kan uppskatta ett vÀrde?
Eller om dÀr e nÄgon som vill köpa den, kom med ett bud!
6a5e8epe.jpg
Om den fungerar bra sÄ 1000-1200kr. Har du möjligvis boxen (dykartub) eller lÀnken sÄ kan du lÀgga till nÄgra hundralappar :).
LÀgg ut den pÄ köp och sÀlj för 1200, kanske nÄgon som hugger direkt ;)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Fan bra nice me svart nato, nu fÄr ja slÀnga pÄ mitt svarta ja me:)
Oliv, men blött sÄ det ser svart ut. Nu Àr 54kr-lÀnken pÄ. Gillar det bÀttre nÀr man blöter ner sig pÄ sommaren, natot torkar sakta:)
Om den fungerar bra sÄ 1000-1200kr. Har du möjligvis boxen (dykartub) eller lÀnken sÄ kan du lÀgga till nÄgra hundralappar :).
LÀgg ut den pÄ köp och sÀlj för 1200, kanske nÄgon som hugger direkt ;)
Även om det Ă€r grymma klockor sĂ„ Ă€r de högt vĂ€rderade beg. tycker jag. Speciellt som man fĂ„r en ny med 2Ă„rs garanti ink. aftermarket lĂ€nk för under 1600kr frĂ„n Singapore pĂ„ eBay. Fattar att den svarta "Enzon" som Ă€r ovanlig och kĂ€nd frĂ„n tv kostar. HĂ€r Ă€r min nya :)
image.jpg
 

Icaras

Rolex
Oliv, men blött sÄ det ser svart ut. Nu Àr 54kr-lÀnken pÄ. Gillar det bÀttre nÀr man blöter ner sig pÄ sommaren, natot torkar sakta:)
Även om det Ă€r grymma klockor sĂ„ Ă€r de högt vĂ€rderade beg. tycker jag. Speciellt som man fĂ„r en ny med 2Ă„rs garanti ink. aftermarket lĂ€nk för under 1600kr frĂ„n Singapore pĂ„ eBay. Fattar att den svarta "Enzon" som Ă€r ovanlig och kĂ€nd frĂ„n tv kostar. HĂ€r Ă€r min nya :)
image.jpg
HÄller med dig, kÀnns Àven bÀttre att köpa nytt om man vill bada/dyka med klockan :).
 

krÀmbulle

Alltid sugen pÄ inköp
2-Faktor
Det var jag som högg den kvickt och som Ricrob beskrev som "cobran":)
image.jpg


AlltsÄ va faaaa-a-n.

HÀr har man enda dagen utan stÀndig nÀrvaro pÄ KS och sÄ missar man det dÀr. Mitt jobb kommer uppenbarligen ivÀgen för mitt KS-surfande.

Mycket besviken och drar bara till med ett halvdant 'grattis'. Avundsjuk.
 

V

Cartier
Åt precis lunch med en vĂ€n som skulle lĂ€mna in sin Aqualand pĂ„ batteribyte senare idag. Han fick den ny pĂ„ sin 18-Ă„rsdag vilket var ett tag sen nu, (+20 Ă„r), men den Ă€r i toppskick fortfarande :)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    243.6 KB · Visningar: 119
Topp