Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Korspostar en bild frÄn besök hos Grand Seiko i Ginza hÀromdagen. Besöket var av en enda anledning, att fÄ se en sbgj235 "in the flesh" efter att ha förÀlskat mig i den pÄ bild. Till min stora förvÄning (och viss lÀttnad) sÄ motsvarade den inte dem inre förvÀntningar jag byggt. DÄ behöver jag inte vara ekonomiskt oansvarig... Eller vara miserabel om man var ansvarig och avstod
![]()
Men dessa bilder av sisÄdÀr kvalitet Àr "Grand Seiko trÄden" exklusiva
![]()
![]()
Tycker GS Àr vansinnigt snygga och stilrena, funderar sjÀlv pÄ en sÄn i framtiden. Skulle vara intressant att höra vad som inte motsvarade dina förvÀntningar?
Hej alla GS fans!
Jag sÄlde min SBGH037 för snart tvÄ Är sedan (Ängrar sÄklart detta) och suget efter GS Àr tillbaka och letar nu efter en mekanisk GS igen.
Jag tycker SBGR053 Àr riktigt fin med den svarta tavlan men storleken pÄ 37mm Àr för liten för min handled.
Finns det en GS modell pÄ 40mm med liknande tavla och utförande som SBGR053?
Tacksam för inspel..
Stort tack för detta!
- Oj, vad Àr det för tavla (ref pÄ klockan)?Min dagens
![]()
- Oj, vad Àr det för tavla (ref pÄ klockan)?
- Otroligt snygg, slÄr Snowflake!sbga413
- Otroligt snygg, slÄr Snowflake!
- Fin! OriginallÀnk?Denna Àr fortfarande riktigt bra
![]()
- Fin! OriginallÀnk?
Wow! Vilket dream team!ja, den Àr riktigt bra.
Bra komplement
![]()
NÀr jag sÄlde 009 lÄg jag 10k lÀgre, kan det vara en faktor?Nu har vi tvÄ stycken sbgv011 ute pÄ ks, en av de bÀttre GS som finns.
Varför nappar ingen? Otroligt bra klocka.
- Personligen tycker jag den Àr lite liten samt att man fÄr en ny GS Quartz för de pengarna.Nu har vi tvÄ stycken sbgv011 ute pÄ ks, en av de bÀttre GS som finns.
Jag hade nÄgon idé om att den skulle anvÀndas som en ersÀttare till en vintage Selfdater, den moderna man bÀr medans vintage-originalet ligger i vitrinskÄpet. Det slutade med att jag hade tvÄ klockor i vitrinskÄpet- Personligen tycker jag den Àr lite liten samt att man fÄr en ny GS Quartz för de pengarna.
HÄller med! Hade jag inte redan haft en svarttavlad allround hade jag varit vÀldigt sugen!Nu har vi tvÄ stycken sbgv011 ute pÄ ks, en av de bÀttre GS som finns.
NÀr jag sÄlde 009 lÄg jag 10k lÀgre, kan det vara en faktor?
Samma modell men med olika fÀrg pÄ tavlan. Var den svarta LE 900ex och den silvriga LE 1200ex?Nu jÀmför du olika modeller?![]()
Samma modell men med olika fÀrg pÄ tavlan. Var den svarta LE 900ex och den silvriga LE 1200ex?
Jag slÀppte visserligen min billigt, men jag tror att det Àr en modell som vÀnder sig till den riktige konnÀssören, den som vet vad han köper och tycker det Àr vÀrt priset. Som @Hans B 1955 sa, man fÄr ju en helt ny sbgx i butik för samma peng.
![]()
Samma modell men med olika fÀrg pÄ tavlan. Var den svarta LE 900ex och den silvriga LE 1200ex?
Jag slÀppte visserligen min billigt, men jag tror att det Àr en modell som vÀnder sig till den riktige konnÀssören, den som vet vad han köper och tycker det Àr vÀrt priset. Som @Hans B 1955 sa, man fÄr ju en helt ny sbgx i butik för samma peng.
![]()