• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Blir bara bÀttre och bÀttre dag för dag

B2E9E1B6-DE62-40F4-990D-95F034F1D05C.jpeg

Korspostar en bild frÄn besök hos Grand Seiko i Ginza hÀromdagen. Besöket var av en enda anledning, att fÄ se en sbgj235 "in the flesh" efter att ha förÀlskat mig i den pÄ bild. Till min stora förvÄning (och viss lÀttnad) sÄ motsvarade den inte dem inre förvÀntningar jag byggt. DÄ behöver jag inte vara ekonomiskt oansvarig... Eller vara miserabel om man var ansvarig och avstod

DSC_3038.JPG

Men dessa bilder av sisÄdÀr kvalitet Àr "Grand Seiko trÄden" exklusiva :p

DSC_3039.JPG

DSC_3036.JPG

Tycker GS Àr vansinnigt snygga och stilrena, funderar sjÀlv pÄ en sÄn i framtiden. Skulle vara intressant att höra vad som inte motsvarade dina förvÀntningar?

Tycker GS Àr vansinnigt snygga och stilrena, funderar sjÀlv pÄ en sÄn i framtiden. Skulle vara intressant att höra vad som inte motsvarade dina förvÀntningar?

Det Àr svÄrt att förklara. Den saknade "wow faktorn", var inte sÄ maffig.. menar inte strikt storleksmÀssigt. SÄg klockan för första gÄngen hÀr pÄ KS... inzoomad tavla och ljuset föll vÀl perfekt. Jag sÄg nyligen Batman IRL för första gÄngen i livet ocksÄ, samma sak dÀr..... besviken. SÄ det har vÀl kanske mycket att göra med att jag byggt upp en inre bild under en lÀngre tid. För höga/felaktiga förvÀntningar

Jag hÄller med om att GS Àr vÀldigt snygga och stilrena. En vacker dag ska jag ha en men först en Seamaster Aqua Terra

Edit : sidenote sĂ„ nĂ€mnde jag att jag verkligen var exalterad över att fĂ„ se och prova sbgj235 efter att ha sett en medlem ha den pĂ„ ett svenskt klockforum. Personalen sade "Oh wow Sweden!,we are very honored" vilket i skrift lĂ„ter sarkastiskt eftersom Grand Seiko förmodligen inte skulle kunna ge two shits om lilleputte landet ïżŒïżŒ ïżŒïżŒ:p:D men det var roligt att höra en trevlig, japansk försĂ€ljare göra sitt jobb

Senast Àndrad:
Hej alla GS fans!
Jag sÄlde min SBGH037 för snart tvÄ Är sedan (Ängrar sÄklart detta) och suget efter GS Àr tillbaka och letar nu efter en mekanisk GS igen.
Jag tycker SBGR053 Àr riktigt fin med den svarta tavlan men storleken pÄ 37mm Àr för liten för min handled.
Finns det en GS modell pÄ 40mm med liknande tavla och utförande som SBGR053?
Tacksam för inspel :)..

Hej alla GS fans!
Jag sÄlde min SBGH037 för snart tvÄ Är sedan (Ängrar sÄklart detta) och suget efter GS Àr tillbaka och letar nu efter en mekanisk GS igen.
Jag tycker SBGR053 Àr riktigt fin med den svarta tavlan men storleken pÄ 37mm Àr för liten för min handled.
Finns det en GS modell pÄ 40mm med liknande tavla och utförande som SBGR053?
Tacksam för inspel :)..

NÄgra förslag
https://www.grand-seiko.com/global-...NTENSITY TITANIUM,STAINLESS STEEL&sort=DESIGN

- Personligen tycker jag den Àr lite liten samt att man fÄr en ny GS Quartz för de pengarna.
Jag hade nÄgon idé om att den skulle anvÀndas som en ersÀttare till en vintage Selfdater, den moderna man bÀr medans vintage-originalet ligger i vitrinskÄpet. Det slutade med att jag hade tvÄ klockor i vitrinskÄpet :bag:. Den var liksom för fin ;)

Nu jÀmför du olika modeller? :cool:
Samma modell men med olika fÀrg pÄ tavlan. Var den svarta LE 900ex och den silvriga LE 1200ex?
Jag slÀppte visserligen min billigt, men jag tror att det Àr en modell som vÀnder sig till den riktige konnÀssören, den som vet vad han köper och tycker det Àr vÀrt priset. Som @Hans B 1955 sa, man fÄr ju en helt ny sbgx i butik för samma peng (och sÄ resonerar nog gemene man).
IMG_0963.jpg

Senast Àndrad:
Samma modell men med olika fÀrg pÄ tavlan. Var den svarta LE 900ex och den silvriga LE 1200ex?
Jag slÀppte visserligen min billigt, men jag tror att det Àr en modell som vÀnder sig till den riktige konnÀssören, den som vet vad han köper och tycker det Àr vÀrt priset. Som @Hans B 1955 sa, man fÄr ju en helt ny sbgx i butik för samma peng.
IMG_0963.jpg

Men smaken Àr ju som baken...
SmÄ Àr dom vÀl inte?
Kan förstÄ om vissa tycker dom Àr roligare Àn flÄngny GS kvartsare.
Personligen köper jag istĂ€llet 2 st ”riktiga” 57or för samma peng.
Men jag Àr nog ingen konnÀssör och kanske annorlunda.

Senast Àndrad:
Jag slÀppte visserligen min billigt, men jag tror att det Àr en modell som vÀnder sig till den riktige konnÀssören, den som vet vad han köper och tycker det Àr vÀrt priset. Som @Hans B 1955 sa, man fÄr ju en helt ny sbgx i butik för samma peng.
IMG_0963.jpg

Finns en hel saker som sÀrskiljer ett klassisk sbgx case mot ett sbgv011/009 case.... Lite som att köpa olika kvalitéer av kött.. Gillar man brasiliansk sÄ fine.. Vill man ha wagyu fÄr man pröjsa för det ... ;)

Jag Àr vÀl en konnÀssör dÄ eftersom jag har en sbgv009. :) Tycker den Àr finare Àn mina andra tvÄ kvarts-GS som jag har/haft (sbgn003 och sbgx293), och skulle gÀrna ha en 011 ocksÄ. Tycker inte den kÀnns liten, dÄ roterar jag ÀndÄ mellan sbgv009, sbgn003 och en 45mm Astron. Försöker anvÀnda sbgv iaf nÄn gÄng i veckan, Àven om min sambo hÀromdagen klÀckte ur sig att den var för fin för mig. Vet inte vad det ska betyda riktigt. o_O

Tillbaka
Topp