• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Är grymt sugen pĂ„ en high beat gmt. Sbgj203 eller 003.

Vad Àr rimligt att ge för en beg 003 i bra skick?

Lite orolig att den kommer kÀnnas hög eller topptung. Vad Àr era erfarenheter?

Visst kan dem upplevas topptunga om man inte fÄr lÀnken att sitta helt hundra. Jag har dock fÄtt min att sitta helt perfekt och tÀnker aldrig pÄ topptyngd/höjd (har den vita 001:an.)
Tror den svarta historiskt har sÄlt för ca 37 - 40 hÀr pÄ KS, dock riktigt ovanliga jÀmfört med den vita.

Har en 235 som jag Àr mycket nöjd med. Visst Àr 235 och 231 som bekant vÀldigt lika och dÀrmed i min bok bÄda fÄr anses vara toppenval. Det bygger mycket pÄ att jag tycker lÀnken Àr fantastisk. En av de första klockorna jag föll för var en vintage Seamaster med vÄffeltavla och beads of rice sÄ svag redan dÀr för den typen av lÀnk.
Resonerade innan köp att för nÄgra tusenlappar extra fÄr jag en lÀnk. Det ger mig möjligheten att bÀra den pÄ lÀnk eller lÀder vilket för mig Àr ett stort plus. Blev positivt överraskad med det mesta dÄ det Àr min första GS och lÀnken var inget undantag. Otroligt bekvÀm och kÀnns solid trots att den samtidigt kÀnns tunn vilket Àr lÀckert.
Annars Àr skillnaden som jag förstÄtt det sekundvisaren. Inga konstigheter pÄ 231 men tycker att den blÄa visaren pÄ 235 Àr nÄgot slags pricken över i:et.

Verkligen inte alla klockor som ser ”rĂ€tt” ut bĂ„de pĂ„ lĂ€der och stĂ„llĂ€nk som SBGW-serien gör. Blir till att klĂ€mma pĂ„ den och uppleva lĂ€nken live innan jag bestĂ€mmer mig.

PÄfÄgeln fick komma fram idag
SBGJ227
44B3267D-DD24-4997-A7A6-2D3B0DCB249F.jpeg

Är det chrono24 som gĂ€ller om man Ă€r ute efter begagnade Grand Seikos eller vet ni nĂ„gra andra bra stĂ€llen?

TĂ€nkte du pĂ„ SBGM025:an? Det var mest för att annat lockar som vanligt, men tror nĂ„gonstans att jag aldrig kommer att hitta ”den” klockan. Denna Ă€r min första GS, sĂ„ den fĂ„r trots allt stanna.
Jag förstÄr dig! GS kommer med sÄ mycket nytt med jÀmna mellanrum sÄ det Àr lÀtt att nÄgot nytt fÄngar ens uppmÀrksamhet, jag befinner mig i nÄgot sÄdant lÀge just nu...

Tillbaka
Topp