Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Köpte mig en GS idag. Sitter som en smÀck!
![]()
Tackar tackar! Det Àr min första GS, fÄr se om det blir min sista!Gratulerar till ett fint köp!
Kom pÄ mig sjÀlv med att ha sÄlt av allt som inte Àr beaters, och tanken var att lÀgga degen pÄ nya dÀmpare till hojen. Men sÄ kom suget. Började snegla pÄ Rolex OP 36 med svart tavla. Sen dök @Selamb upp med sin GS https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-sbgr253.134247/ och styrde in tankarna pÄ ett nytt spÄr.. Finns det nÄgon motsvarande modell, tidigare eller ny, med quartz-verk?
sbgx261 Àr vÀl ganska precis det du letar efter (eller den Àldre sbgx061 med Seiko pÄ tavlan)Kom pÄ mig sjÀlv med att ha sÄlt av allt som inte Àr beaters, och tanken var att lÀgga degen pÄ nya dÀmpare till hojen. Men sÄ kom suget. Började snegla pÄ Rolex OP 36 med svart tavla. Sen dök @Selamb upp med sin GS https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-sbgr253.134247/ och styrde in tankarna pÄ ett nytt spÄr.. Finns det nÄgon motsvarande modell, tidigare eller ny, med quartz-verk?
Du har ju redan fÄtt svaret ovan men tÀnkte bara chippa in med min tanke. Jag har en Sbgx063 och om vi sÀger sÄ.Kom pÄ mig sjÀlv med att ha sÄlt av allt som inte Àr beaters, och tanken var att lÀgga degen pÄ nya dÀmpare till hojen. Men sÄ kom suget. Började snegla pÄ Rolex OP 36 med svart tavla. Sen dök @Selamb upp med sin GS https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-sbgr253.134247/ och styrde in tankarna pÄ ett nytt spÄr.. Finns det nÄgon motsvarande modell, tidigare eller ny, med quartz-verk?
I like!!Har haft denna SBGV005 över ett Är men har inte postat nÄgon bild i denna trÄd.
Galet bra tidshÄllning, tror den diffade 1s nÀr jag stÀllde om till sommartid.
![]()
![]()
Det Ă€r en SBGV005Ăr det en SBGH037?
Jag sÄlde min vilket jag Ängrar..
Jag gillar den rena tavlan med den blÄnerade visaren och snyggt case.Det Àr en SBGV005ska sÀlja den min bror, kommer sÀkert Ängra mig
men det blir nog nÄgon ny GS snart.
https://www.grand-seiko.com/us-en/collections/sbga407gMina andra klockor Àr pÄ lÀnk (Rolex och Omega) och Àr sugen pÄ en med lÀderarmband. Vilken Grand Seiko skulle du rekommendera pÄ lÀderarmband som alternativ?
![]()
Bra Àven med gult band
SBGX335.
![]()
Bra Àven med gult band
SBGX335.
Riktigt fint! Som AIK:are kÀnner lite extra för den kombon![]()
Bra Àven med gult band
SBGX335.
Det dÀr var en RIKTIGT vass kombo (och bild), well done!
Ibland ser man bilder pÄ KS som man sparar omedelbart, detta Àr ett perfekt exempel pÄ ett sÄdant. Otroligt bra kombo!
Riktigt fint! Som AIK:are kÀnner lite extra för den kombon
Suget efter en GS vÀxer och vÀxer..
Kanske skippa filten?Ăckligt varmt.![]()
NÀr man sitter pÄ den isolerar den ju frÄn soffan som gassat i solenKanske skippa filten?
blÀddra i trÄden?Nu har man abstinens... sÄlt av rolexen och vÀntar pÄ sbgv245... nÄgon som har bilder pÄ sbgv245 de kan bjuda pÄ? Kanske kan mildra abstinensen nÄgot..
Nu har man abstinens... sÄlt av rolexen och vÀntar pÄ sbgv245... nÄgon som har bilder pÄ sbgv245 de kan bjuda pÄ? Kanske kan mildra abstinensen nÄgot..
Redan sett alla som Àr mÀrkta med modellnamnet i trÄden.blÀddra i trÄden?![]()
LĂ€nk blir fint till den!![]()
Tycker denna SBGE033 Ă€r snygg pĂ„ det gröna bandet (vinnaren av 7-gröna-band-omröstningen) som @Totte skickade med klockan. Men tror klockan blir Ă€nnu bĂ€ttre med D252AB-lĂ€nken som Ă€r bestĂ€lld och förhoppningsvis (!) pĂ„vĂ€g frĂ„n USA. Det Ă€r samma lĂ€nk (GS â5-lĂ€nksvariantâ med breda borstade och smala polerade lĂ€nkar...kanske nĂ„gon hĂ€r som kan den korrekta benĂ€mningen?) som bl.a. sitter pĂ„ SBGE011.
Grattis, trevligt med Springdrive![]()
Tycker denna SBGE033 Ă€r snygg pĂ„ det gröna bandet (vinnaren av 7-gröna-band-omröstningen) som @Totte skickade med klockan. Men tror klockan blir Ă€nnu bĂ€ttre med D252AB-lĂ€nken som Ă€r bestĂ€lld och förhoppningsvis (!) pĂ„vĂ€g frĂ„n USA. Det Ă€r samma lĂ€nk (GS â5-lĂ€nksvariantâ med breda borstade och smala polerade lĂ€nkar...kanske nĂ„gon hĂ€r som kan den korrekta benĂ€mningen?) som bl.a. sitter pĂ„ SBGE011.